home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, vršilac dužnosti direktora preduzeća „Putevi Srbije” Zoran Drobnjak izjavio je, povodom najavljenog poskupljenja, da se cena putarine u Srbiji nije menjala od 2008. godine a da su u isto vreme rasle cene materijala, energenata i opreme za održavanje autoputeva i ostalih saobraćajnica.

U pisanoj izjavi, Drobnjak je rekao da će povećanje cene putarine tom preduzeću doneti 1,6 milijardi dinara više za održavanje puteva i dodao da će novac prikupljen od putarine biti korišćen isključivo za auto-puteve u Srbiji.

Putarina u Srbiji poskupeće 1. februara za deset odsto. Put od Beograda do Niša, umesto 730 dinara, naplaćivaće se 800 dinara, za put od Beograda do Šida vozači će morati da izdvoje 370, umesto 340 dinara, dok će od Beograda do Subotice putarina koštati 320 umesto 290 dinara.

Drobnjak je naveo da Srbija za putnička vozila ima najnižu cenu putarine po pređenom kilometru u odnosu na ostale evropske zemlje koje koriste isti sistem naplate putarine.

On je ukazao da je za putarinu od Beograda do Niša, za pređenih 240 kilometara, potrebno izdvojiti 6,5 evra, dok prelazak puta od Batrovaca do Zagreba, dužine oko 300 kilometara, košta 16,5 evra.

Prema njegovim rečima putarina je u Srbiji sa 0,03 evra po kilometru duplo jeftinija u odnosu na Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Portugaliju gde iznosi 0,06 evra. U Turskoj košta 0,039 evra, Grčkoj 0,045 evra, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 evra, Francuskoj 0,095 evra.

„Iako su kao mogući model naplate Srbiji ranije pominjane vinjete od toga se odustalo, jer se ovaj sistem pokazao kao nepravedan prema vozačima koji povremeno koriste kraće delove autoputa i one koji su u tranzitu”, naveo je Drobnjak.

Drobnjak je dodao da se sistem naplate putarine po pređenom kilometru, koji se primenjuje u Srbiji, po smernicama EU tretira kao pravedan sistem naplate putarine.

„Vinjete nisu opravdale prvobitne planove i očekivanja kod zemalja koje su ih uvele. Pokazao se gubitak u prihodu u odnosu na zatvoren sistem naplate putarine”, rekao je Drobnjak za Tanjug.

Izvor: Tanjug.rs / Politika.rs

Foto: arhiva / Blic.rs



čitanja : 1090



Komentari

A vinjeta za vecinu EU zemalja je oko 10e za 7-10 dana.
Kako to onda najjeftinije u Srbiji kad samo jedan pravac SU-Nis izadje toliko ?

Autor P1 17 Jan 2016, 19:22

Upravo tako. Kod nas jedan pravac od Subotice do Nisa(ne moze od granice do granice jer nemamo autoputeve do granica) kosta kao 7 dana u prakticno svim EU zemljama(mada se cesto naplacuju mostovi i sl. tamo...), ali bez obzira. I sad je ovo kao jeftinije...

Ali eto dokaza bahatosti i sebicluka. Sve sto bi trebalo da bude subvencionisano, ako ne cak i besplatno, kako bi se privreda razvila(pre svega dozvole, energetska i transportna infrastruktura), to je bas najskuplje. Radije ce Srbin da ukrade 1000 evra danas nego da sutra zaradi 10000. I zato smo tu gde smo i nismo za bolje.

Autor Fordovac 17 Jan 2016, 20:00

Neki dan sam naveo da je kod nas najjeftinija putarina. To je činjenica.
Druga činjenica je da imamo najmanje ulaganje u održavanje puteva.
Naši putevi jesu za 2 klase gori nego što je standard u EU. Ali ipak mislim da su na granici tolerancije. Ima boljih a ima i loših, ali u zbiru, ocena je prelazna.
U EU ne mogu da veruju sa kao skromnim sredstvima sistem održavanja uopšte funkcioniše.

Nemojte mešati vinjete i naplatu putarine. U principu, ko ne plati na drumu, na ćupriji mora. U EU se za puteve izdvaja od cene goriva od 25 do 60 posto za puteve. U Srbiji 0.
Ovo što platite gorivo, po ceni kao u EU shvatite da dajete za budžet, penzije, i sl.

Nemojte me nazivati botom, jet to nisam. Možda računate da sam deo tima koji noćas se brine da putevi budu prohodni, za platu manju od državnog službenika koji u kancelariji ceo da igra pasijans.

Autor c-- -----t 17 Jan 2016, 20:02

ct
Vidim danas poginuo jedan čovek na neočišćenom putu kod Niša.
Pre neki dan što si pisao komentare da je kod nas gorivo najjeftinije, registracije, putarine itd je potpuno suludo.
19:48
Čupavo će biti ako neko naleti na auto.

Autor P1 17 Jan 2016, 20:40

p1
A kud ljudi jure po putu prekrivenom snegom? Kuda??? Jel nije video da je na putu beo sneg???
Neki dan navedoh da je problem Srbije, bahati, bezobrazni, nekulturni vozači.
Da li misliš da treba nabaviti mlazne motore koje ćemo montirati na kamione, pa njima da oduvamo i otopimo sneg???
Ajde da budemo razumni u diskusiji.

Autor c-- -----t 17 Jan 2016, 20:45

Ima li gde jeftinije registracije nego u Srbiji, Bosni i okolini???
Gorivo nije najjeftinije, a razlika je nekad manja nekad veća, ali sve jedno nije nešto posebno.

Mislim da je registracija za manje aute bar 3 puta jeftinija nego u EU. Nije mi jasno zašto se bunite?

Autor c-- -----t 17 Jan 2016, 20:50

Mene je 02.01. "uhvatio" sneg u ZG. I rekao bih da ih je sneg gadno iznenadio, auto put im je bio pod "velikim snegom" sve negde do Sl. broda. Ali, pamet u glavu. Polako. I svuda živ stigneš.
Oni "pametniji" i brži su bili učesnici 2-3 saobraćajne nezgode koja sam na tom delu usput video.

Autor moron 17 Jan 2016, 20:51

I tako... ili ovako, kao meni pre neki dan. Ja platim putarinu i trazim racun, a sluzenik pita "jel ti bas treba".

Autor Fordovac 17 Jan 2016, 20:57

U Srbiji treba razlikovati održavanje državnih puteva, i lokalne puteve i gradove, koji su pod lokalnom samoupravom.
Državni putevi imaju zimsko održavanje koje je zaista na visokom nivou, koji nije mnogo lošiji nego u najrazvijenijim zemljama EU. I to bez skupih sistema, materijala i sredstava.
Gradovi znaju da budu katastrofalni, što zbog besparici ili nedostatka kadrova i opreme.

Autor c-- -----t 17 Jan 2016, 20:58

Stalno se vade kako je putarina i struja najniza u Evropi, ali su i plate najnize što zaborave da napomenu. Jedno vreme je putarina za strance bila dosta veca ali su zbog EU morali da izjednace. Očekujem da ce nastaviti da dizu cenu, doduše sad neće, idu izbori.

Autor B.M 17 Jan 2016, 21:09

Putarina možda još đene-đene, i da se koristi za puteve bilo bi OK, ovako ispada samo još jedan namet na vozače koji ide direktno u budžet.

A plate najniže u regionu, putevi najlošiji, gorivo najskuplje. Surova istina, šta više reći...

Autor Miki 17 Jan 2016, 22:13

Putarina ide direktno na JP Putevi Srbije. To im je jedini realan prihod, uz takse koje dobijaju na određene saglasnosti koje daju.

Surova istina je da se u Srbiji teško živi. A državni putevi su bolji od te činjenice, bar za klasu. Bolji su i od zdravstba, školstva, raznih agencija i sl.
Posle velikih poplava i drugih nesreća, najveći teret obnove je pao na JP Puteve Srbije. To nas je unazadilo maksimalno.

Uglavnom, kad platite putarinu, sigurno znajte da ste dali za održavanje puteva. I sam sistem naplate je moderniji i tačniji, nego u većini evropskih razvijenih zemalja. Fiskalni račun se automatski štampa otvaranjem rampe. Jednostavno, zloupotreba je nemogća, kao je neko naveo da nij edobio fiskalni račun.

Autor c-- -----t 17 Jan 2016, 22:26

Ct Samo se ne slazem da su auto putevi 2klase ispod evrop. Rekao bih da su losiji 4,5 klase. Sada dosao sa skijanja ,natovaren auto kada se krene na skijanje do vrha. Vracam se milina ravan put,vozim 140km/h udjem na horgos i ka bg,krpljen na sve strane,ulegnuca, nisam mogao brze od 100 da ne bi razbio auto. Putevi su nam daleko losiji nego preko i nisu ni za prelaznu ocenu. Da se manje kralo bilo bi nam bolje. Ne znam sto nisu uporedili putarine sa aus.madj. oni imaju vinjete ali moze valjda nekako da se izracuna kolimo je kod njih predjeni km u eur.ili je to ne moguce? Uzeli primer hr od batrovca do zg 16.50e a hrvati deru ceo zivot sa putarinama duzni su za puteve eu pa moraju da deru. Ja sam isao preko madj. Iako mi je dalje 150km put ali vinjeta madj.i aust. Izadje oko 20e gore dole euro za 10dana a kroz hr bi samo platio 33e plus slove.10 ili 15e na 7 dana a ja bio 9 dana . samo putarina bi me kostala 53 ili 63e a ovamo me kosta 20e. I nasli se na koga da se ugledaju a da ne pricam o kvalitetu puta. Nase puteve moze neko da hvali samo ako nije nikada izasao iz srb.

Autor neko 17 Jan 2016, 22:57

"Iako su kao mogući model naplate Srbiji ranije pominjane vinjete od toga se odustalo"
Naravno, kao sto ce se odustati od svega sto bi bilo u korist vozaca.
Bilo da su u pitanju akcize, putarine, porezi itd.
Tako ce i registracije, jedino sto ce promeniti je da rebnu ove ispod 2,0.

Autor P1 17 Jan 2016, 23:04

Pa da, nemoguce, kao sto je vec jednom bilo nemoguce, te ispade da je moguce. Mozda ga je bacio ili sta god, ali meni ga dao nije. I zato ne davati tacan iznos.

Autoput nam nije toliko los(a imamo samo jednu trasu), ima gorih u EU, mnogo gorih, ali zato ostali putevi... ni za traktor.

To sve ide po sio mi ga djura principu. Tipa ne postoji taksa za boravak vozila unutar granica(pogotovo ako se racuna prema vrednosti vozila). Ko je u tranzitu ne plati nista, ali zato bizMismeni sa isteklim stranim tablicama koji godinama voze u Srbija treba da plate. To, dakle nikom ne odgovara, jer ide protiv kriminala. Isto i sa komplikacijama pri izgradnji, uvozu i izvozu. Jedine firme koje mogu da posluju su one koji imaju specijalan dogovor sa drzavom. Ovo je Rusija 90ih.

Autor Fordovac 17 Jan 2016, 23:15

@neko
Nabrojao si dve deonice autoputa kroz Srbiju, koje su zaista u lošem stanju. Ukupna dužina tog lošeg je nekih 50km od Batrovaca, i oko 60km, polovina profila od Horgoša do Feketića. To znači oko 100km punog profila autoputa. Ima nešto i od Niša ka Leskovcu.
Deo od Batrovaca, nije rehabilitovan zbog bolesnih političara, i hajke na inžinjere (krivčne prijave) koji su ušli u rehabilitaciju i tvrdnjr d aje ta deonica odlična. Sad niko do toga ne dohvata.
Znači, 10 posto autoputa kroz Srbiju je zaista loše.

Međutim, ima zemalja u EU gde su autoputevi mestimično i gori. Da navedem samo Češku.

Autor c-- -----t 17 Jan 2016, 23:20

koliko puta su nam manja primanja nego u EU? Samo registracija je u osnosu na primanja kao u EU a sve ostalo je daleko skuplje!

Autor velja 17 Jan 2016, 23:41

OMG, zar postoji neko ko hvali naše puteve???

Autor Dejan L 18 Jan 2016, 00:22

Ja sam bas na Cesku mislio. Generalno sve "nove" clanice sem Hrvatske imaju gore autoputeve od nas.

To sto su nam primanja manja ne znaci da treba sve da pustimo da ode u propast. Problem je manjak podsticaja privredi (prvi primer je cena naftnih derivata, bez transporta nema privrede). Privreda treba da placa putarinu manje, a ne vise, kao sto je trenutno slucaj. Uz kontrolu tezine vozila, naravno.

Autor Fordovac 18 Jan 2016, 02:04

Nisam razumevanja zašto "ili-ili", a ne "i-i". I vinjete i putarina. Pa kome se šta više isplati. Razumevanja sam da je možda ekonomski neisplativo, kao što tehnički jeste. Ako je neko uopšte ikad razmišljao o dvojnom sistemu. Studiju o izvodljivosti da ne pominjem..

Inače, Hrvatska i Slovenija imaju odlične auto-puteve, kao i Holandija i Belgija (uglavnom), Mađarska vrlo dobre, Slovačka vrlo dobre, Češka vrlo čudne (kao da idem preko makadama), možda ne lošije od nas, ali ni bolje, Austrija razočaravajuće bezvezne, Nemačka ništa specijalno, Italija onako, Francuska vrlo dobre, Grčka kako-gde..
Kad se sve sabere, "nominalno" možda jesmo među najgorima (da nema granice i da ti vežu oči, po zvuku točkova se nepogrešivo primeti kad se iz CRO uđe u SRB), ali "realno" (kad se izvuče uloženo-dobijeno-beda racio), i nismo baš za totalno podsmevanje. Kao ni za bilo kakvu iole ozbiljnu komparaciju.

Autor Priapus 18 Jan 2016, 10:44

Iskreno se nadam da su najvece busadzije koje kritikuju zimsko odrzavanje oni koji voze kada na kolovozu ima snega, dok on pada, jer obicno veliki broj ljudi ne pomera svoja vozila od kada on padne dok se prakticno sav sneg ne otopi, a oko automobila stvarno ima puno snega koji se samo gomila jer ga niko ni ne cisti... i rekao bih da su urbani vozaci vece "mekice", kada je subjektivna procena kolapsa kada padne sneg...

Ne bi trebalo ni porediti razvijene zemlje sa nama i njihove cene putarina i vinjeta, koje imaju ekonomije koje zaradjuju dovoljno da ne mora da se uzme harac na drugi nacin... jer kako god okrenes ako ne platis na mostu platis na cupriji...

Gledao sam par intervijua sa ovim direktorom i verovatno je da on ima neke skrivene talente za ostanak na to mesto, jer ih na telki ne pokazuje...

Autor Orlo 18 Jan 2016, 13:11

Ovde ima SNS botova. Da, putevi su nam jeftini, najbolji u regionu. BLA BLA BLA

Autor NemanjaBB 18 Jan 2016, 13:35

kolko znam, cena goriva i putarina i sl je kao u evropi. registracija je džabe prema tamo.
šta se bustae? a ne žalite se što je cena vozila isto kao u evropi a sve go krš! bolji su putevi od vozila. kakvi kamioni idu po našim purevima i pretovareni, sve je bajka kako bi trebalo prema situaciji u zemlji i stanju u srpskom mentalietu.

Autor joel 18 Jan 2016, 18:17