
Kako pišu Vrele Gume, Mazda je jedan od proizvođača koji najviše napreduje na evropskom tržištu poslednjih godina. To je dokazano i u 2015. jer je zabeležen rast od 21 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Kompanija je prodala 211.000 vozila u Evropi tokom prošle godine, što je treća uzastopna godina sa napretkom u okviru 20 odsto. Taj rezultat znatno nadmašuje industrijski prosek koji iznosi 9,2 odsto. Mazda je na taj način svoj tržišni udeo u Evropi poboljšala za 1,5 odsto.

Japanska marka je zatvorila godinu sa izuzetnim rezultatima. U poslednjem kvartalu je obrt povećan za 41 odsto, što je 13. uzastopni kvartalni napredak, koji je samo u decembru iznosio čak 56 odsto. Prodaja Mazde2 se popravila za 45 odsto na više od 36.000 jedinica, a napredak u poslednja tri meseca je iznosio 55 odsto. Novi članovi Mazdinog portfolija su takođe dali veliki doprinos boljim rezultatima. To se pre svega odnosi na MX-5 i CX-3.

Kada je reč o rezultatima po zemljama, prodaja je u Španiji porasla za 54 odsto, kao i ostalim velikim tržištima poput francuskog (39 odsto) i italijanskog (36 odsto). U sve tri države je ostvaren napredak od preko 60 odsto tokom četvrtog kvartala. U Velikoj Britaniji i Nemačkoj, napredak je iznosio 20, odnosno 11 odsto na godišnjem planu. Napredak su ostvarile i Holandija (52 odsto), Slovenija 47 odsto), Turska (35 odsto), Portugal (34 odsto), Švajcarska i Belgija (32 odsto).
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mazda
Procentima treba dodati i apslutnu vrednost cifre pa je onda tih 20% svega 40.000 automobila na godisnjem nivou.
Ako je rec o 211 hiljada Mazdi prodatih 2015. u Evropi, onda je to jos uvek za 40 hiljada automobila manje nego sto je prodato, recimo, 2007.
U proteklih 10 godina, broj prodatih Mazdi se toliko smanjio da je postojala opasnost da Mazda potpuno nestane sa evropskog trzista.
Povecanje prodaje od 20% je samo slamcica spasa i nade da ce se ovaj Fordov proizvod zadrzati u Evropi, bar jos jedno vreme, a ne poslovni uspeh ovog japanskog proizvodjkaca.
Kakve veze ima Mazda danas sa Fordom.Mazda i pored nepovoljnih uslova za prodaju u EU,većih carina,ostvaruje dobre rezultate.Razlog je samo jedan,kvalitet.
zasluzeno. I mazda nema veze sa Fordom. Sl god bice jos veca prodaja za 20% i tako svake god.
Smesan je onaj koji spominje Skodu u vestima o x, y, ...... i ne da mu mira.
Petar
mozda to radim umesto takvih kao sto si ti, koji su se sakrili u misje rupe posle VW afere... :)
P.S. da li si ti ikada napisao nesto opvde a da nije vezano za moj komentar?
Ajde i to da vidimo...
Pozdrav za sve Skodoljupce (ako ih jos ima)! :)))
A, gde može da se pogleda broj prodatih mazdi poslednjih godina?
Mada, i bez toga, unapred mislim da se godišnje više mazdi proda u Evropi, nego li škoda u Japanu. Jadni Japanci ... Teško će oni do kola sa rezervnim točkom.
Šta kod mazde znači ovo: "Garanciju na boju i POVRŠINSKU KOROZIJU u trajanju od 3 godine bez obzira na pređenu kilometražu"?
MAZDA:"... Svim klijentima na raspolaganju 24 sata stoji MES centar za pozive, a ukoliko kvar na vozilu nije moguće otkloniti na licu mesta, MES centar ORGANIZUJE vuču vozila do najbližeg ovlašćenog servisa."
Ako mi "pukne guma" na mazdi ( npr, bude rupa promera od 5 mm, a kit krpi samo do 4 mm), da li prednje znači da će "MES" da mi PLATI "šlepovanje" do najbližeg vulkanizera, možda i 100 km (pa, da ja sačekam da "svane" ili praznik prodje ) ili ću ja da PLATIM to šlepovanje?
Zar je tako teško "ćopavi" u kola da se fabrički (ili bar opciono ) stavi?
Skoda je prodala milion sirom sveta, ne u Evropi...
@moron
Daju 3 godine, dok svi ostali 12 godina?
Evo izvoli podatke o prodaji Mazde u Evropi:
http://left-lane.com/european-car-sales-data/mazda/
Orlo
pa ako bas hoces Skoda je u Evropiprodala samo tri puta vise... :)
Ne mogu da verujem da ja treba da je branim!?!
moron
sto se te impresivne trogodisnje garancije za koroziju tice, ne brini, ionako se korozija javlja vec u drugoj...:)
Orlo
Hvala za link. Dosta je "šarala" prodaja mazde u poslednjih 25 godina u Evropi. A čak tokom 11 godina je prodaja bila veća nego ovde hvaljene 2015. godine.
Što se tiče korozije i garancije, u uslovim agarancije piše "...Garanciju na koroziju u trajanju od 12 godina", ali istovremeno i ono što sam već napisao ( "Garanciju na ... POVRŠINSKU KOROZIJU u trajanju od 3 godine " )
@carobnjak
Ali cinjenica da su Skoda i Fiat izjednaceni je samo bruka za Fiat, koji je nekada bio najveci proizvodjac automobila, a ne tako davno je prebacivao i milion... sada Skoda ima vecu i ozbiljniju gamu modela i pokriva znatno vise klasa...
Vise Skoda radi...
@moron
Povrsinska rdja definitivno "...ne predstavlja nikakav problem niti narusava tehnicko stanje vozila..." (izraz upotrebljen za Leksus)... to je ocigledno moto i tog Nebesko aktivnog dizajna i stila zivota a ujedno i princip rada njihovih inzenjera...
Tako da ako vozilo moze tehnicki pregled da prodje, ne bi valjalo hejtovati na tu temu... :)
Orlo
A, imaš li negde link do "decenijske" prodaje u Evropi za "FiJat"?
@Orlo
ne slazem se, dostici nivo Skode je impresivno!
P.S. to "nekada" je bilo pre tri decenije...
@carobnjak
Jel bi to bio izgovor? Cak nisu ni u prva 5 po prodaji... da bi se ostao u vrhu treba da se radi, a proizvodi su najbolja reklama...
@moron
http://left-lane.com/european-car-sales-data/fiat/
Orlo
Hvala
p.s. nisam znao da je škoda nekada (pre VW-a) imala onako mali obim prodaje ...
Orlo
nije to izgovor, to je sala!
Ti si nesto namcorast danas?
Pravi razlog je sto se Fiat koncentrisao na USA i Brazil, a to se vidi i u petgodisnjem planu.
Takodje jasno stoji da je novi Tipo KOMPAKT! :)
http://www.fcagroup.com/investorday/PresentationList/Fiat_Brand.pdf
površinska korozija je kad lim spolja zarđa, a dubinska korozija i garancija od 12 godina znači da neće satrunuti i prolomiti se za 12 godina. ne bi ja japanca gledao nikada
Znači, ako se posle 3 godine i jedan dan na neoštećenoj boji mazde spolja pojavi ono karakteristično "ispupčenje" (koje je znak da se ispod razvija proces korozije), to garancija ne pokriva, ali ne smem ništa da diram ukoliko želim da se nadam da ću jednom da ostvarim prava na garanciju na "perforacijsku koroziju". Samo treba da čekam da se možda i "celo vozilo" spolja "ispupči" i, ako Bog da, da se negde pojavi RUPA? I tu gde je nastala rupa pre 12-te godine, to će garancija da pokrije, ali ne i ona ostala "ispupčenja"?
Koga briga za Evropu, bitna su USA i Azijska tržišta.
A tamo Mazda dominira. Uporedite prodaju na svetskom nivou, ne ovde gde vlada lokal - patriotizam.
Još bih samo dodao da je kompletna Mazdina ponuda odlična, bukvalno svi modeli. Jako lepa auta.
Poz
@ Raziel,
a od kada to mazda dominira u americi? jeste, dominira u testovima novinara, ali se poprilicno slabo prodaju.
mile antena,
Mazda naveliko prebacuje milion prodatih primeraka godišnje, što je svakako vrlo dobar rezultat... Ako se ne prodaje u Evropi i US gde odlaze svi ti primerci onda?
Aug 2015
North America 20,348
Poz
mazda je prosle godine u americi prodala oko 320,000. to je poprilicno mal broj kada se zna koliko su njeni auti hvaljeni. bili su tek 18. po prodaji. cak i premijum brendovi kao sto su bmw, lexus i mercedes su ih nadmasili po prodaji, a oni prodaju daleko skuplje proizvode.
http://left-lane.com/us-sales-2015-brands/
mile antena,
Poenta priča je da je Mazda prodavanija od podosta proizvođača koje ovde dosta čitalaca "zastupa", a po nekima ispade da je nema nigde...
Pošto još nema podataka za 2015
Mazda 2014 - 1,328,426
Škoda 2014 - 1,037,200
S obzirom da Evropljani ne kupuju gotovo ništa sem Volksvagen grupe, a oni van germanskog govornog područja biraju svoje proizvođače, to je odličan rezultat.
Poz
to je mazdina globalna prodaja dok koliko znam skoda nije globalni brend.
od tog mazdinog broja, na evropu ode svega 150,000-170,000 vozila, sto je poprilicno mal broj. cak je i chevrolet prodavao vise vozila od toga dok se prodavao u evropi.
kako okrenes da okrenes, mazdina prodaja je razocarajuca u poredjenju sa konkurencijom na svakom kontinentu jer gube sa poprilicno velikom razlikom. cak i da domacem trzistu gube sa ogromnom razlikom od toyote i nissana.