home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mnogi veliki deoničari Volkswagena planiraju da tuže tog nemačkog proizvođača automobila i da pred nemačkim sudom traže odštetu zbog pada cene deonica nakon skandala izazvanog varanjem na eko-testovima.

Advokatska firma Nieding und Barth je najavila da će ove nedelje na regionalnom sudu u Brunswicku izložiti slučaj u kome će u ime 66 institucionalnih investitora iz SAD-a i Britanije tražiti od VW-a stotine miliona evra naknade za štete.

"Uz to, prikupili smo nekoliko hiljada privatnih investitora, zato mislimo da imamo najveću platformu za tužbu protiv Volkswagena u Nemačkoj", saopštila je ta advokatska firma u ponedeljak.

Deonice VW-a su izgubile gotovo trećinu svoje vrednosti, ili oko 22 milijarde evra, otkako je kompanija polovinom septembra priznala da postoji softver za lažiranje na eko-testovima u više od 11 miliona vozila.

Firma Nieding und Barth će tužbu bazirati na tome da je VW znao za kršenje pravila u vezi emisije štetnih gasova na njihovim dizel vozilima pre izbijanja skandala u septembru i da je javnost trebao obavestiti ranije.

Tako najvećem nemačkom, a donedavno i svetskom proizvođaču automobila, prete dodatni troškovi zbog skandala, s obzirom da su već pre brojne institucije podnele ili najavile tužbe.

Tako je nedavno američko ministarstvo pravosuđa podnelo tužbu protiv Volkswagena zbog kršenja zakona o čistom vazduhu, koja bi nemačkog proizvođača automobila mogla da košta 46 milijardi dolara.

VW-u prete tužbe i u mnogim drugim zemljama, koje iz istog razloga sprovode istrage.

Kazne u SAD-u mogle bi da budu oštrije nego u Evropi, ali VW je više izložen u Evropi. Od 11 miliona vozila koja imaju sporni softver, manje od 600.000 prodato ih je u SAD-u, a većina ostalih u Evropi.

VW je već stavio u rezerve najmanje 6,5 milijardi evra zbog budućih troškova u vezi s tim skandalom.

Suočen s najvećom krizom u svojoj 78-godišnjoj istoriji, VW planira niz mera štednje, od smanjenja investicija do zamrzavanja napredovanja menadžera i oštrog rezanja troškova.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva



čitanja : 819



Komentari