home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Bezbednost na putevima je briga Vlada svih država, ili bar tako svaka kaže. Skandinavci su reči pretvorili u dela i zabeležili neverovatan uspeh kada je bezbednost najmlađih učesnika u saobraćaju u pitanju.

Norveški savet za bezbednost na putevima (Trygg trafikk - TT) sa ponosom je objavio da tokom čitave 2015. godine nijedno dete starosti ispod deset godina nije nastradalo na putevima ove zemlje. Ovo je inače prva godina da je ovakav rezultat zabeležen.

"Godine 1970. gotovo stotinu dece je izgubilo život na putevima širom Norveške dok je još veći broj dece prošao sa ozbiljnim povredama. Jasno je da su napretci na polju bezbednosti u saobraćaju, kao što su sigurnosni pojasevi, sedišta za decu, ograničenja brzine, kvalitetniji putevi i tehnološki razvitak," rekao je Jan Johansen, šef TT-a.

Smanjen je i ukupan broj žrtava na putevima ove zemlje Skandinavije. Protekle godine život je u saobraćaju izgubilo 113 osoba što je smanjene u odnosu na 147 nastradali lica 2014. odnosno 145. godine pre toga.

Ako bi ove brojke poredili sa našom zemljom dobili bismo poražavajuće činjenice. U periodu od 2009. do 2013. godine prosečno je na godišnjem nivou 707 lica gubilo život na našim putevima. Norveška ima populaciju od oko 5 miliona stanovnika dok je naša zemlja dom za oko nešto više od 7 miliona ljudi. Za očekivati je da broj stradali bude nešto veći u odnosu na Norvešku ali razlika od preko 500 stradalih je jasan pokazatelj da stari automobili, loši putevi i najviše naša bahatost i nebriga za volanom i dalje odnose živote u saobraćaju.

Izvor: Autoportal.rs



čitanja : 1482



Komentari

da... ali to prije znaći, da imaju najsavesnije vozaće... jer striktno i pravilno vezivanje dece u dječje sedalice, poštivanje propisa i ograničenja ima više sa savesnošću vozača nego sa samom bezbenošću puteva kao takvih...

Autor drugmirko 20 Jan 2016, 11:32

Tamo Mannnge jos nije bio... :)

Autor carobnjak 20 Jan 2016, 13:09

Zanimljivo je uporediti stasistiku Srbije sa EU, po raznim segmentima društva. Gde smo najgori?? U zdravstvu! Na prvom mestu smo po stradalim od bolesti kardio vaskularnog sistema i tumora u Evropi!??? Ga li ste to znali?
Po pitanju stradalih u saobraćaju, mi smo na oko 7 na 100 000 stanovnika, što znači da ima 18 zemalja koje su gore! Počev od Poljske, Rumunije ali i mnoge razvjenije zemlje EU.
I po broju školovanih ljudi smo na skoro zadnjem mestu!?

A vi se uporno hvatate i pričate kako je Srbija najgora zemlja po bezbednosti saobraćaja. Ako se uzme u obzir opšra finansija+ska beda, bahate vozače i krševe od vozila, situacija je odlična.

Ajde malo da popričamo o zdravstvu, i opštem haosu u toj branši!? O nepismenim lekarima, bolnicama i domovima zf+ravlja koji su za XXX klasa gori nego u najgoroj zemlji EU. Kod nas su zatvori 5 puta luksuzniji od bolnica....

Autor c-- -----t 20 Jan 2016, 16:45

Autoput nam je katastrofa.
Za terence samo.

Autor P1 20 Jan 2016, 17:00

P1
Da vidiš auto put od Sofije do Plovdiva, mestimično "makadam" u odnosu na naše auto puteve, pa i u odnosu na često pominjani deo našeg auto puta kada se iz HR predje u SRB. A Bugarska je EU ...

Autor moron 20 Jan 2016, 18:18

Moron
To EU botovi da objasne.
Ruta ka HR i Nišu nam je najbolja, ka NS-u plač.
U HR kad predjes odma osetis, kao i iz HR u SLO gde je pista.

Autor P1 20 Jan 2016, 18:26

16:45
Evo ja cu da ti odgovorim.
Prica o zdravstvu je puno kompleksnija. Nasi ljudi su navikli da sve dobiju besplatno i odmah (kao u vreme SFRJ).
To je nemoguce jer kvalitetna usluga u zdravstvu je SKUPA a na zdravstvo godisnje po stanovniku odlazi jako malo, mozda manje nego na puteve i infrastrukturu.
Raspitaj se koliko je budzet za zdravstvo npr u Nemackoj ili Norveskoj koja je takodje najbolja zemlja sto se zdravstva tice ali ne u Evropi, nego NA SVETU!

Drugo - smrtnost od KV bolesti nikako ne moze biti pokazatelj stanja u zdravstvu, tj. nije opsti pokazatelj kvaliteta zdr.zastite.
Zasto? Zato sto od srca cesto umiru ljudi na ulici, u snu, osobe koje nikada i nisu bile kod lekara (pogresno je misljenje da su umrli iz punog zdravlja!), zatim pri navodjenju uzroka smrti kod starih bolesnik a sa puno bolesti uvek se navodi da je uzrok KV bolest sto nije uvek i istina!
Sto se malignih bolesti tice, nismo na 1.mestu, ne znam odakle ta informacija?

Sta je susitna problema - u Srbiji NEMA prevencije! Prevencije = sprecavanje bolesti. Tu se apsolutno nista ne radi. Mere se sprovode tek kad se neko ozbiljno razboli, a tada je sve skuplje i neizvesnije...
Svaki covek treba da krene od sebe, da li cuva svoje zdravlja ili ne, da li uopste razmislja o tome (pusaci su najbolji primer, zatim alkosi, zderaci, stresaci itd.)

Sto se puteva tice, ne mozes da biras gde ces da se vozis, dok lecenje mozes da biras shodno svojim mogucnostima!

Autor carobnjak 20 Jan 2016, 18:33

Carobnjak
Ma to je mannge. :)
Stanje u zdrastvu je mnogo bolje nego sto su nam putevi.
Npr nemamo takve deonice puta kao sto nam je institucija VMA.
Za nase doktore se otimaju po svetu, sto za putare nisam cuo.

Autor P1 20 Jan 2016, 18:41

Pit
vidi 13:09

Autor carobnjak 20 Jan 2016, 18:51

Jos nesto da dodam za KV bolesti, sto je najveci apsurd:
Svi trube kako smo na prvom mestu po srcanim bolestima a pri tome ne mozes da dobijes statin (lek za holesterol) na recept nego da platis punu cenu!?!
Gde to ima?

Pri tome je povisen holesterol faktor rizika br.1!

Pit
Nasi lekari su trazeni jer su snalazljivi i prosli su mnogo toga (ratna medicina , sankcije itd) i sto rade u predratnim, nekad i srednjovekovnim uslovima (pa i lekovima) a moraju da znaju sve najnovije svetske metode dijagnostike i lecenja, pa ti vidi... :)

Autor carobnjak 20 Jan 2016, 18:55

@carobnjak
Eto vidiš, ti braniš zdravstvo, kao što sam ja branio putarstvo. I isto sam koristio SKUPO, NEMAŠTINA, SIROTINJA i sl.
Po meni, zdravstvo je bitnije od putarstva. Zdravlje je bitnije od puta.
Garantujem ti, da su nam bolj kadrovi i pošteniji, u putarstvu nego u zdravstvu.

Sa P1, i sličnim kao MB, neću da diskutujem, jer su oni upravo oličenje sidra koejdrži Srbiju zakačenu za dno.

Autor c-- -----t 20 Jan 2016, 19:42

Ne branim, izneo sam u cemu je problem...

A to u vezi kadrova, na osnovu cega mozes tako da generalizujes?
Ima kukolja svuda, pa i na blogu...:)

Autor carobnjak 20 Jan 2016, 19:54

Nisam ni ja nikoga branio, samo sam iznosio činjenice.
Kukolj je glavni problem Srbije. Puni su kafići kukolja, u radno vreme. A ovde, radno vreme im je 24h. Drugi posao nemaju a i ne traže.

Autor c-- -----t 20 Jan 2016, 19:59

Mene lično više boli stanje u našem "državnom" zdravstvu, nego u putarstvu. Ako je put loš, prilagodiću brzinu stanju puta. Ali, ako nemam onu "državnu" medicinsku ulugu koja mi treba i kada mi treba, mogu "šipak", osim da odem kod "privatnika"- ali samo ukoliko baš nisam "bolestan" (inače me neće "ni primiti" ).

Autor moron 20 Jan 2016, 20:13

moron
pa ti bar u Bg mozes da biras na stotine strucnjaka, profesora, vojnih lekara.
Neces valjda ici u Dom zdravlja? :)

Autor carobnjak 20 Jan 2016, 20:15

carobnjak
Ja znam šta sam napisao. Bio sam ja (kao i moja cela prodica ) rado vidjen gost "privatnika", osećao se "kao Bog". Ali, imao sam "par medicinskih situacija" iz kojih sam nepogrešivo zaključio da su oni spremni zanovac da me leče samo "dok sam zdrav", "dok im nisam delovao rizičan", a kada sam im bio "rizičan", saglasno proceni odnosa cene i rizika, samo su mi "zalupili vrata" par puta ... I šta ti onda ostaje, nego "državni sektor", po kome svi "pljuju"?
Ali, nije to ovde tema ...

Autor moron 20 Jan 2016, 20:20

moron
onda odes kod veceg strucnjaka, a posavetujes se i sa izabranim lekarom (ukoliko si ga preskocio)... :)

P.S. uvek se zna ko je dobar za koju oblast, na primer nije svaki ortoped dobar za koleno, kuk i sl.
Ne bave se svi istom patologojim iako su imali istu obuku, bitnije je iskusuvo!

Autor carobnjak 20 Jan 2016, 20:23

moron
oprilike kao kad obilazis elektricare koji ne znaju da poprave ECU...
(i ja iz licnog iskustva)

Autor carobnjak 20 Jan 2016, 20:27

Stvar je jednostavna. Privatno zdravstvo je samo preventiva. Kad dođe problem, zna se. Traži vezu, i to u Bg, eventualno Kragujevac, Niš, i spremi bar 300€. Znač, prvo veza, pa onda ebrići. Da je bar jedno ili drugo....
A mi što živimo van presonice, Bog da nam je u pomoći, jer ja ili neko moj, nismo stručni ni pametni, da procenimo, da li je doktor - hirurg, ili ma šta, sposoban i stručan, da zna nive metode i poseduje savremene alate, da pomogne čoveki na valjan način.
Sretali smo se sa "metodama" za koje u Bg kasnije tvrde da se ne primenjuju u razvijenim zemljama već 20 godina, viđali smo desetine mrtvij+h od neke bakterije "klostridije", ljudi su umirali u 21 veku, jer običan stent ne umeju da nameste, itd....

Zato garantujem, da takva javašluka nema na srpskim putevima. Da bi putem vozio, ne trebaju evrići, a kad neko radi na putu, i nastne zastoj, svi mu majku i ostalo, po spisku.
A kamo sreće, da su putevi još lošiji, a da nam je zdravstvo i školstvo bolje.
Na putevima dnevno prosečno strada 1,5 ljusi. Mišljenja sam (laičkog) da svaki dan u Srbiji strada na desetine građana zbog neadkvatne medicinske nege, preventivne, urgentne ili bilo kakve druge.

Kad je bio napad u Parizu, zaprepastio sam se da os svih povređenih niko nije stradao smrtno.

Autor c-- -----t 20 Jan 2016, 20:31

Nije uposte jednostavna!
Postoje privatne klinike i bolnice koje odlicno funkcionisu, ali zna se ko tu dolazi...
Drugo, postoje stanja koja se ne mogu leciti privatno jer zahtevalu citav tim strucnjaka i aparaturu (politraume na primer).
Niko ne umire zbog neadekvatne nege!
Nega je obavljanje oko bolesnika sve ono sto on ne moze sam - hranjenje, pokrivanje, kupanje, nosenje patke itd.
Nesavesno lecenje je vec nesto sasvim drugo, mada je veci problem u pogresnoj dijagnostici tj. neadekvatnoj.
Kad se postavi tacna dijagnoza, onda vec na internetu mozes naci i terapiju, samo sto se kod nas dosta toga ne moze uraditi, procedura/lekovi...
E, tu je drzava kriva!

Autor carobnjak 20 Jan 2016, 20:39

Pit
uglavnom su ti isti lekari u javnim i privatnim ustanovama.
Samo vece privatne ustanove/bolnice imaju stalno zaposlene lekare...

Evo ja na primer radim u oba sektora, kao i sve moje kolege.
Potpuno isti princip imam prema pacijentu bez obzira ko je i sta je, ili gde je dosao.
U cemu je razlika?
Kod privatnika pacijent zakaze pregled onda kad njemu odgovara, npr. u 19h, ne ceka termin 6 meseci nego 2 dana, dodje na vreme, bude pregledan i dobije sve odgovore i savete za oko 10 minuta.
Takodje se ja osecam opustenije jer imam desetak pacijenta a ne 30-40 koji se tuku pred vratima jer pola njih ni nema zakazano!
Opet sistemski propusti...
Znaci, uz bolju organizaciju i malo vise para sve bi to bilo kako treba!

Autor carobnjak 20 Jan 2016, 20:44

Kriva je besparica. I svi segmenti u državi su u katastrofalnom stanju.
To sam tvrdio i neki dan, ali me ovdašnji čitaoci nazvaše "SNS botom", a evo i dalje ima ih koji uporno vređaju, ne samo mene, nego bilo kakav razuman stav.
Zato tvdim, da su nam putevi, jedno od boljih segmenata u državi, ma kako to ružno zvučalo. I bezbednost u saobraćaju je čak na nivou pojedinih razvijenih zemalja EU.
Ja nisam za to, da putna infrastruktura bude u nesrazmeri sa bitnim sitemima u državi. Ulaganje u puteve je jako malo, i oni se sami finansiraju, ali recimo zdravstvo i školstvo su jako neracionalni sistemi, na koje se mora baciti akcenat.
Ako recimo uporedimo železnucu i puteve, jasno je koliki je raskorak u kvalitetu i nivou usluge, a posebno što je železnica jako skup i neracionalan sitem u Srbiji, koji se mora iz korena menjati i racionalizovati. Taj sistem ne može ni 30% troškova da pokrije.

Autor c-- -----t 20 Jan 2016, 20:50

Da se vratimo temi. Po mom mišljenju, putevi u Srbiji nisu idealni, ali su daleko od drame (barem oni magistralni, kao i auto putevi). Kada se samo setim u "ranijem periodu" (pre rekonstrukcije) puta od Ljiga ka Rudniku ili od Borove glave ka Kokinom brodu. Točak na kolima nije mogao ostati.
Danas, od BGD do Prijepolja rupu videti nećeš, bar je ja nedavno video nisam.
Naravno, ima puteva koji su u jadnom stanju, prodjem nekada i njima, al, polako i sve (skoro) ok ...

Autor moron 20 Jan 2016, 20:59

lako je norveskom narodu, zemlja razuđena, najbogatija država u evropi i nova najsavremenija kola. a to su ljudi bez emocija koji sve poštuju što se propiše. kako mi da kupimo sedište za decu ,pa kako dete raste treba veći broj. ovde je super ako radi ručna, u trapu name luftova a onaj što dolazi u susret da bude normalan i trezan jer nema paltu i posao a žena ga razbi kući.

Autor joel 20 Jan 2016, 21:00

@moron
Deonice Ovčar Banja - Užice - Zlatibor, je predviđena za rehabilitaciju. Preskače se oko 5 km, posle Požege, koji su rehabilitovani. Radovi počinju u ovoj godini i trebalo bi da traju 2 godine, biće tu ljutnje od korisnika puta, dok se završi. Istih onih koji pričaju kako su nam putevi samo za džipove.
Biće to sličan kvalitet, kao Borova glava - Kokin Brod - Prijeolje - Gostun.
Jesi video kako izgleda završena galerija u Gostunu, na samoj granici? Sećaš se kao je nekad bilo?

Da dodam, da se recimo bezbednost saobraćaja pogorša na na obnovljenim deonicama, zato što vozači u Srbiji misle, da treba da počnu da lete.

Inače, lokalni putevi jesu loši, zato što oni nemaju nikakav modus finansiranja, osim opštinskih budžeta, koji nekada nisu dovoljni ni da opru ulice i plate struju. Oni se naravno ne finansiraju od one jadne putarine.

Autor c-- -----t 20 Jan 2016, 21:14

I što neko reče, Norveška je najbogatija zemlja Evrope, gledajući prihode po glavi. I jasno pokazuje da je prihod po glavi, funkcija bezbednosti. Posebno, jer su Norvežani jako disciplinovani kao narod.
Ako posmatramo faktore bezbednosti kao vozač, vozilo, put i okolina, jasno je da samodisciplina i bogatstvo jasno definišu bezbednost saobraćaja.

Autor c-- -----t 20 Jan 2016, 21:23

Kada smo dotakli temu zdravstva, doktori i medicinsko osoblje se vise trude u privatnoj ordinaciji/klinici, nego u drzavnoj, jer na jednoj strani mora da zasluzi platu i zna da mu se pacijent nece vratiti ako se ponasa aljkavo - nesavesno leci, a na drugoj prakticno radio ne radio svira mu radio...

Ozbiljan je priliv i losih lekara, npr. u Istocnoj Srbiji su sada popularni "doktori bez granica" koji svoje znanje izucavaju, u Krajovi, u Rumuniji jer je tamo znacajnije lakse nego kod nas... to su zali Boze doktori... a cesto se u centrima poput Beograda doktori ne mogu nacuditi (ne)znanjem i u kakvom stanju dolaze pacijenti koji se salju iz manjih mesta... cuo sam da strahuju sta ih ocekuje kada vide ambulante iz nekih krajeva...

Autor Orlo 20 Jan 2016, 22:06

Da li je neko razmišljao, koliko bi se ljudi spasilo u saobraćajnim nezgodama, da postoje mobilne urgentne ekipe, helikopteri, valjan tretman na urentnim odeljenjima. Da li bi broj stradalih spao sa 650 po godini, na recimo 400 ???

Autor c-- -----t 20 Jan 2016, 22:13

Sto se tice ovolike razlike, u gorepomenutim razvijenim zemljama se radi na prevenciji, proaktivno, ovde kod nas je potpuno drugacije...

Kod nas sem sporadicnih reklama, reakcija javnosti kada se dogodi saobracajna nezgoda sa vecim brojem poginulih, i par akcijica ABS ne postoji nista... kako je edukacija br.1 i u ovim zemljama, kod nas umesto veceg broja casova vezanih za saobracajnu kulturu, prioritet je Gradjansko vaspitanje i Veronauka... pretpostavka je da ce Bog da sacuva i da da pamet ljudima da pravovremeno odreaguju i ne cine greske...

Trebalo bi reci da je ovo smanjenje izmedju ostalih posledica manje predjenih kilometara po vozacu, a ne kako nam se predstavlja odlican rad policije i agencije...

Najveci uzrok (procentualno) za nastanak saoracajnih nezgoda je covek, pa zatim vozilo i put... logika ovoga sto je pisao da je problem u starim vozilima ne stoji jer covek (ako je u libeli) ne vozi brzo i ne divlja starim automobilom, vec to rade oni sa novijim vozilom, a opet ako je put los, ili lose ociscen, covek (opet ako je u libeli) vozi pazljivije, sporije... malo pre sam dosao kuci, barem trojica su me pretekli sa preko 100 km/h dok vozim 70-80, iako je kolovoz suv, ima mesta gde ima vode i gde se na -12 ledi i gde je klizavo, a snega ima prilicno pored kolovoza, i pitam se da li su te glave suplje ili su to samo glupi ljudi... mnogo je bahatih, losih vozaca, koji ne znaju pravila, kojima dobra vozila ulivaju lazan osecaj sigurnosti, sa kupovnim dozvolama, koji su polozili olako preko veze... zapravo sve je to samo odlika stanja u drustvu...

Edukacija je majka svega, decu treba od malena uciti, kazne ne mogu (uvek) da isprave raniju gresku, jer ko ne vidi problem, taj ce stalno traziti rupu i nacin da ih izbegne...

Autor Orlo 20 Jan 2016, 22:22

Čarobnjak
Jako loša iskustva sam imao sa Beo Medic i Medigroup.
Kao što rekoh, njima je cilj samo da ti što više i što duže uzimaju pare.
VMA je naša najjača institucija u zdravstvu.
Elem, skrenu neko temu sa loših puteva da zavara trag.
Deonica BG-NS, za terenca otprilike.
Ne bi baš rekao da nema rupe od BG-a do PP.
Evo podatka da godišnje prodje kroz Srbiju odnosno naplatne rampe preko 30 miliona vozila, 37mil 2015-e.
Godišnje država uzme 130 milijardi din na gorivu.
"Nema" prihoda.
Deo kod NS-a, prolazak od isključenja za NS pa izlazak prema SU, ta deonica je baš katastrofalna, za traktor otprilike. Krpačine, zbrda-zdola, samo za terenca i to četrdes brzina da bude.
NS-SU je bolja deonica.

Autor P1 20 Jan 2016, 23:19

http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/cena-nafte-nikad-niza-kad-ce-kod-nas-da-pojeftini-gorivo/43hplc2

Ma kako ovo čoveče,lažu sigurno, jedan bot ovde tvrdio kako je kod nas jeftino gorivo, najjeftinije u regionu, registracije i putarina, a putevi odlični.
Sendvič je čudo.

Autor P1 20 Jan 2016, 23:47