
Kako prenosi Auto Bild Srbija, u Italiji je u 2015. godini zabeležen rast prodaje novih vozila od 15,8 odsto (prodato je 1.574.872 automobila), a najprodavaniji model je Fiat Panda – 126.326 primeraka.
Za nas je prodaja na italijanskom tržištu interesanta jer se tamo plasira gotovo polovina proizvedenih Fiata 500L.
Kragujevački Fiat 500L se pred kraj godine probio na četvrto mesto u Italiji (iza Fiat Punta i Lancije Ypsilon), sa 49.931 prodatim primerkom, što je blagi pad u odnosu na 2014. (51.256), ali je ujedno i znatno bolji rezultat nego u 2013. godini (38.842).
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
E, kada bi kod njih bogato opremljena meriva drive 1,6 dizel sa 136 ks, koštala oko 14.500, kao kod nas, ne bi ni jedn Italijan kupio 500L ...
Gledah je danas. Neverovatna je. Eh, šta znači povoljna cena kada čovek ceni kola ... Sve mnogo bolje ispadne:) Prošle godine je bila oko 20.000.
Kakav god bio, nas 500L je razbio i Merivu i B-max, na svim trzistima! :)
Moron
Zar Golf i Toyota ne koriste isti moto?
A komentar je upucen g.Zastavi i slicnima, koji LAZU da je 500L promasen model, ili da se prodaje samo u Italiji!?!
carobnjak
Taj moto ( "500L je najbolji, jer je najprodavaniji u klasi" ) je potcenjivanje zdravog razuma.
p.s. Kada stigneš imožeš, osim novog Tipa, obavezno pogledaj i akcijsku astru. Ne bi verovao na šta liči enterijer. A nema ni kit za reperaciju, kao Tipo.
carobnjak
Enterijer te Astre Cosmo deluje zaista lepo dizajniran, bogato i kvalitetnih materijala. Pogledaj sam na netu slike.
Materijal na sedištima je kvalitetan.
Otvor gepeka je veći.
Moguće da na zadnjoj klupi ima manje mesta za kolena nego u Tipu.
Akcijska "Gratis boja" (neka siva, "tamniji aluminijum") vizuelno liči da je metalik.
Ratkapne od 16" su jako lepo dizajnirane, deluju kvalitetno (kao što na 500L Pop Star deluju OK )
Ne znam šta bih ti drugo rekao.
Tek, ono Opel vozilo vredi tih para. Za mene.
Moron
a stotinak dugmica na konzoli?
Ti rece da ti je ergonomija bitna...
Drugarica vozi sluzbenu Astru J Hb, vrlo klaustrofobicno, kako to nisi primetio?
moron
sad sam video, kakvu ASTRU u COSMO paketu pominjes kad je na akcji ENJOY?
carobnjak
Nema baš "stotinak dugmica na konzoli". Mada, ima ih. Sad, hoćeš touch screen ili dugmiće. Mislim da su dugmići dugovorčno srećniji. I manje opasni.
Donja zona dugmića je klimatizacija (manuelna klima-vizuelno n aprvi pogled deluje da je "auto") i tu mi sve deluje "uredno", "pod rukom" i može "na slepo" (i ne treba da se odvajaš od sedišta da dohvatiš).
"Gornja zona" je malo "gušća". I tu pogled treba, ali, opet, to se manje koristi ...
Volan jeste "plastičan", ali oni "MF dugmići" su svi na svom mestu.
Meni napred ne deluje klasutrofobično. Pozadi - da.
Nisam ja hvalio astru sedan "da bih je kupio" ( meriva je već druga priča), već samo kažem da je astra kao sedan "za mene" bolja kupovina od Tipa sedan.
Moj "prvi utisak" u Tipu sa onom centralnom konzolom i plastikom je - "jeftino" (ne i sa ostalim delovima kola), a kod astre u istoj lokaciji - "nije jeftino".
carobnjak
Sedeo sam u akcijskoj astri sedan i opisao ti akcijsku astru sedan, a sad, ako sam promašio naziv paketa - izvini, ali "moj opis" odgovara onome što je "na akciji".
čarobnjak,
Ne diraj mi tastere!
Ja sam se žešće smorio sa prvim generacijama iDrive sistema.
Za svaku sitnicu:
Meni, okrećeš točkić, drugi pod meni, treći...
Ovako lepo znaš šta koje dugme predstalvlja i možeš žmureći posle nekog vremena. I mnogo je bezbednije!
Meni lično i enterijer izgleda bogatije s njima, kada ih nema deluje prazno. Novi A3 čist primer...
Poz
moronTipo i jeste jefdtina limuzina za istocna trzista, a ta Astra je na pocetku karijere kostala i 50% vise, ne zaboravi...
Cosmo?
"Taj moto ( "500L je najbolji, jer je najprodavaniji u klasi" ) je potcenjivanje zdravog razuma."
Ja to nisam ni rekao, vec da je najprodavaniji u svom segmentu, i to ubedljivo, sto je realnost...
P.S.
sta ti znaci kod Astre "zaista lepo dizajniran, bogato i kvalitetnih materijala"
Da nije od kevlara, karbona i platine? :)
carobnjak
Ako je za dobro raspoloženje vlasnika/vozača od značaja i lepota enterijera koji vidi ispred sebe dok vozi, ja mislim da će mnogo bolje raspoložen biti onaj ko bude sedeo u akcijskoj astri, nego li u novom Tipu sedan. A sve to za naizgled slične pare.
A kome će Fiat da proda onakv Tipo Opening Edition Top sedan dizel za 17.000 - to ne znam. Recimo da za oko 17.700 (bez opcionala) sada može da se kupi čak i novi 308SW dizel sa 120 ks u paketu Active. A bar ni delom nema enterijer "jeftilena".
moron
ne brini ti, tvoj multijet autobus ce da isprati u penziju takve tri Astre ili 308, eto ti dobrog raspolozenja! :)))
carobnjak
Pa, ti stalno govoriš da opel nema svoje motore, već da koristi fiatove (ja više pojma nemam ko je tuu pravu). Ako opel koristi 1,6 dizel iz fiata, kako će onda to taj dizel u fiatu da nadživi tri dizela u astri?
Hajde, "pucaj" :)
moron
samo dizele koristi...
Mislio sam na akcijsku Astru benzinjaru, nju si uporedjivao sa Tipom...
Opel Astra J sedan i lijepa unutrašnjost? Apsolutno ako si na teškim drogama.
O ukusima se ne može raspravljati. Lepota je u oku posmatrača.
Tipo je najlepši. I najbolji.
Pezejac
nece biti!
Najlepsa je Kia Ceed, pre bih nju uzeo da biram auto u C segmentu. I enterijer je prva liga.
Eno u Autobildu osvojila 1.mesto kao najkvalitetnija marka!
A na zacelju VW, naravno uz Fiat... :)
Sto se tice enterijera, pa kada covek koji mrzi Nemacke automobile (sto je samo po sebi nenormalno - da mrzis gomilu lima) kaze da Astra J ima "njesra" enterijer, onda je to sigurno tako... ali kada to kaze neko, ili neki, koji su Tipo videli na testovima na YT onda to ima posebnu tezinu... :)
@moron
Ma on tvrdi, ali zna da to nije tacno, 1.6 CDTI nije isto sto 1.6 MJet, to je apsolvirano ovde vise puta, nego je pricao da je tako pa ne moze sada da porekne i da pokaze da nije u pravu... opasno je to kada si sujetan... :)
Ako ne verujes imas internet pa proveri "tko" je u pravu...
@carobnjak
Koji to dizel u Astri J limuzini na akciji ili K je Fiat-ov? Cak se vise ni u Astri J koja se i dalje proizvodi ne mogu naci derivati Fiat-ovih motora... ;)
Orlo
Meni ni u džep, ni iz džepa od toga da li će neko da kupi akcijsku Astru ili Tipo.
Možda je Astra i po svemu gora, ali je jeftinija, barem kao dizel. Kao dizel od 110 ks astra je 14.700 ( od čega 7.000 eura možeš da platiš u ratama na 3 godine ( uz smešan trošak: "troškovi menica: 50,00 RSD, troškovi izveštaja kreditnog biroa: 246,00 RSD, trošak održavanja računa 230,00 RSD mesečno za klijente bez zarade.").
Kada Tipo bude imao takvu ponudu ( makar cenu ), neka se javi.
@moron
Vidi ne meni, bas me briga, nego kada su me vec spomenuli, imam pravo na repliku... :)
Inace drug mi rece da su dva Tipa kaparisana do sada...
Orlo
Haha al si se napalio, svaka ti cast! :-D
Kao prvo ja nikoga i nista ne mrzim, kao drugo nisam rekao da je Astra sr.nje nego da nema funkcionalan enterijer, pa lako je proveriti!
Zna se da Opel nikada nije umeo da napravi pristojan dizel.
A da ovaj novi nije potekao od Fijata, samo je izliven od , aluminijuma, poverovao je samo onaj ko veruje u Opelove bajke...:-D
Ne znas ti sta je mrznja a ni sala, kao sto ne znas da se tudje greske ne ispravljaju niti da odgovoris adekvatm na pitanja iz SVOJE struke...;-)
Orlo
Ma tvoj drug zna...
Koliko Fiat ima salona u Srbiji? A probne voznje tek pocele, evo mene jos nisu zvali...
Moron
Za dizel nema diskusije da je Astra bolja ponuda od Tipa. Nista ne gubis kad je motor isti! ;-)
moron
kako ces ti da od 100 Astrinih dugmica izaberes jedan pravi kad u 500L od samo 4 za prozore ne mozes da potrefis? :)))
@ čarobnjak
1.6 CDTI je baš Opel motor razvijen od njihovog dizel tima u Torinu koji su dobili u tijeku rastave sa FIAT-om. Svakako mnogi se žale da je "šupalj" na niskim okretajima i da se pomalo vozi kao benzinac, specijalno ona 136 KS verzija.
Ali uspoređivati Astru J, koja je prasica od auta, sa 110 KS sa Tipom od 120 KS, koji je elegenacija pomalo u C segmentu, je smiješno. Zapravo kao ta Astra J sa 110 KS će performanse imati Tipo 1.3 JTD 95 KS koji još nije stigao. Za Tipo igra velika ušteda u masi.
carobnjak
Potpuno si u pravu - ako imam problem sa "pogadjanjem" 4 podizača prozora u 500L, bolje da ćutim o astri i njenih "milion" dugmića:) Juče sam se, istina, malo mučio da kod astre "prvi put" nadjem "gubmić" za otvaranje gepeka ( u gornjoj je zoni centralnih prekidača), ali mislim da ubuduće ne bi bilo problema ( sa time ).
Istina je da astru sedan "ubija" masa (ili nešto drugo, možda i "mapiranje"), jer sa 1,6 benzincem ona ima malo slabije ubrzanje od Tipa 1,4 (2-3 desetinke razlike). Ali je brža. A verujem i da je malo više žedna od Tipa (uostalom, Tipo ima ISG).
N.N.
Danas na ulici dva puta videh "vaterpolo" Tipo sedan, i zaista mu je spoljni dizajn "desetka". I velika je šteta što tako lep i bogat eksterijer, "ne prati" i malo više "primeren enterijer". Pri čemu, ponavljam, ničem ja u enterijeru ne zameram osim "jeftilen" centranoj konzoli (kao idejno rešenje (touch screen "u sred ničega", sa dosta praznine okolo), i kao sama izvedba) i kvalitetu plastike, mada ni sama instrument tabla ne deluje baš bogato. Kako tek izgleda bez touch screen-a, to ne znam (sigurno još manje privlačno).
Nadam se da kod HB-a i SW-a takav "problem" neće postojati, ali me strah na buduću cenu pomisliti ( u svetlu sadašnjih cena).
carobnjak 22 Jan 2016, 14:50
Da, ali te ručice treba da su ergonomski podešene "u nultom položaju". Taj, kada je prozor potpuno podignut, ručica mora da stoji "usmerena" ka meni. Da ne bih odvajao ledja od naslona ...
A u tom delu "ergonomskih sagledavanja" proizvodjači znaju "da padnu" i uopšte ne obraćaju pažnju gde "usmeravaju" ...
@carobnjak
Ali nije se ono odnosilo na tebe oko mrznje, bez zezanja, ali vidim da si se osetio prozvanim... 'Talijan se javio posle ali se obraca neposredno... ja znam da ti potajno sanjas Folciku jednu.... ;) :)
Sto se tice motora, ti si ga vise puta ugasio, tvrdnju, evo posle pune 3 godine (!!!) nisi uspeo da dokazes, samo bajanje, a kada se setim tvrdio si da to sto je u Torinu GM Politehnicki centar, znaci da je napravljen u "tvronici" FPT u Torinu... a joj, bruka bese, pa onda oko kubikaze da su isti zato sto je ista... da se ne podsecamo... :))))
Sto se tice struke, vidi ako ti kazes da mozes svega da se setis sto si ikada naucio tokom studiranja, evo ja skidam kapu, ali ti moras da glumis tu nesto pa da delis lekcije ostalima... uostalom ko je lud da pamti sve obrasce, vec sam ti rekao da ne mogu da se setim obrasca ali sam se potrudio da objasnim na sto jednostavniji nacin, izneo sam par zanimljivih podataka (ono koliko je snage potrebno), pokusao da objasnim a to sto nisi shvatio "neje" moj problem... na fakultetu obicno kazu pa kolega tu je DIF ili Menadzment u menadzmentu biorazgradigvog inzenjeringa evroatlanskog prava... :)))
P.S. I nemoj da budes tolika cool ako ti treba samo dva odvojena kometara da bi odgovorio na komentar koji te nije "pogodio". :)
@N.N.
Da je toliko los ne bi ga hvalili svi, a i ne bi zamenili one "najbolje na svetu" 1.3 i slabije 2.0 motore, da nije od njih bolji... i koji su ti svi koji se zale, licno nisam video ni jedan test, nisam procitao ni jedan test koji kaze da je taj motor los u bilo cemu?
Sto su ih onda izbacili iz ponude ako su najbolji?!? Mani bajke...
Fiat-u da nije valjalo u braku ne bi jurili da se ponovo spoje sa GM-om, na sve moguce nacine... sta to moze GM da im da kada je FCA u tom vrhu po svemu?
Ja ne razumem zašto se 1,6 CDTI od 136 ks navodno "vozi kao benzinac". "Kriva" obrtnog momenta tog motora meni (kao laiku) ne deluje gore nego za 1,6 MJ od 120 ks.
Fiat:
http://www.automobile-catalog.com/curve/2015/2258885/fiat_500l_trekking_1_6_multijet_ii_16v_120.html
Opel:
http://bioage.typepad.com/.a/6a00d8341c4fbe53ef017eea22b248970d-popup
Orlo
onda se duboko izvinjavam, taj prvi pasus je dosta neodredjen, svako moze da se nadje prozvan.
No svejedno, ja sam svoje rekao... :)
A sta si ti dokazao za taj Opelov dizel? Nesto se i ne secam...
Ja nisam nista ugasio jer sam rekao da je to samo pretpostavka, a odgovor bi mogao dati samo onaj ko ga je konstruisao, kako original tako i kopiju, a to svakako nisi ti!
Sto se tvoje struke tice, imas dovoljno vremena da mi odgovoris, nemoj da se vadis na zaboravljanje.
Kakve ja lekcije delim kad upravo zelim da ti nesto pametno kazes???
A tek ono tvoje pod P.S. ako je neko razumeo, svaka cast! :)))
@carobnjak
Pa naravno da se ne secas... ni ja se ne bi secao da je neko sve moje pretpostavke, tvrdnje, i pokusaje da se ospori neko opovrgao, pa onda na kraju ostaje "samo onaj ko ga je konstruisao" da presece... :)
Ako si cuo za izraz autorsko pravo, znao bi da to nije bas tako jednostavno sakriti, i da posle 3 godine mora da makar neki tekstic postoji na netu koji to potkrepljuje, ali ga nema... cak i 'Talijan potvrdjuje da to nisu dva ista motora, a covek stvarno zna znanje kada je u pitanju Fiat & Friends korporacija...
Sto se tice onih podataka vezanih za snagu, to je struka masinskog inzenjera motornih vozila, ali opet ni od njih niko ne ocekuje da sve znaju... ne vadim se stvarno ne znam jer se ne secam (ogradio sam se u startu), a ti ces moci da nastavis zivot bez znanja koliko tacno treba Cliu 1.2 i 1.5... :)
Orlo
ako se secas rekao sam ovako "bojim se da je taj Opelov dizel u osnovi Fijatov multijet", nisam NIKADA rekao da su ISTI!
Cak i da su uzeli taj motor pa ga izlili od aluminijuma opet ne moze biti isti!
Autorska prava su nesto sto ostaje poslovna tajna, kakav je dogovor izmedju Fijata i Opela u vezi zajednickih motora ti ne mozes znati pa ni ja!
A otkad to mora biti objavljeno na netu???
Novi momenti! :)))
P.S. a zar je tesko da pronadjes tu formulu za izracunavanje KS?
@ moron
To nije krivulja za taj Opel motor. Maksimalni moment je tek na 2000 o/min što naravno tu ne odgovara. Po tome ispada da je na oko 1800 o/min što nikako ne odgovara stvarnom stanju. Ti podatci nisu nikakva tajna.
@ Orlo
Mi ne znamo što sve stoji u ugovorima između GM-a i Opela kao i intelektualnim pravima. Ono što ja znam da je FIAT mogao jedno vrijeme proizvoditi određene modele GM mjenjača, a za iste plaća prava na korištenje. Vjerojatno je slično sa Opelom i JTD motorima i to je vjerojatno razlog zašto ih polako napuštaju, isto kao što FCA napušta razne GM mjenjače. Doduše mnogo je žalbi bilo na te GM mjenjače.
N.N.
To je Opelov 1.6 dizel i to sa linka dole, a u tekstu piše: "Opel’s all-new, 1.6-liter turbo diesel delivers class-leading performance across all key engine parameters. It is launched in the Zafira Tourer and will be rolled out to replace the current 1.7-liter and lower powered 2.0-liter diesel engines in a wide range of Opel models, with even more powerful versions to come.
Delivering 100 kW (136 hp) and torque of 320 N·m (236 lb-ft), Opel’s first all-aluminum diesel engine offers power density of 85 hp per liter—unrivaled in its class, according to Opel."
A ja, kao laik, rekao bih da taj opelov dizel "u višim obrtajima" duže zadržava "dobar moment" (npr, ko ima "veći" na 3.500 rpm - ako je to od značaja). Ako grešim, to je zato jr sam laik. Ali i kao laik, rekao bih da 1,6 CDTI "nije smeće" i da "nije benzinac" (u smislu "karaktera")
http://www.greencarcongress.com/2013/04/opel-20130410.html
@ moron
Ali ta krivulja očito ne odgovara specifikacijama motora. Zašto je to tako? Ne znam, ali to je kraj priče.
Evo i sam si opisao pomalo "benzinski" karakter kod Opel dizela, sve je na nešto višim okretajima nego kod konkurencije. Meni to i nema smisla kada želiš fin odziv na gas. Onaj stariji 1.7 CDTI je tu bio još više kako bi rekli "peaky".
@N.N.
Pretpostavljam da su bili, kako ti kazes mnogi, nezadovoljni jer su Fiat-ovi kupci sofisticirani (ako se ne varam komercijalna vozila Fiat-a su imala te menjace), jer oni "brdjani" koji su kupovali BMW-ove premijum modele sa GM-ovim menjacima u zahtevnijim i skupljim vozilima nisu bili nezadovoljni...
Gledajuci ovaj grafik dosao sam do zakljucka da ne znas da citas jedan osnovni grafik sa dve ose, jer ako plava ravna linija ide do 2.250 o/min, znaci sa desne strane od linije koja oznacava 2.000 o/min je duzina ravne linije tih 250 o/min, a ovo malo pre 2.000 sasvim sigurno ne moze da bude 200 o/min... i da sitnicavis i tu je kraj price...
U svakom slucaju je tisi (quieter) i ugladjeniji (smother) u radu od 1.6 Mjet... to isto kazu mnogi...