
Mi želimo da budemo evanđelisti (propovednici, zagovornici), bio je kratak odgovor Toda Marona, generalnog direktora za pravna pitanja Tesle Motors, a na osnovu velikog napada predstavnika američke auto-industrije i udruženja auto dilera SAD zbog toga što ova kompanija prodaje automobile direktno, a ne putem predstavništava.
- Svaki razgovor o tome zašto Tesla prodaje direktno odnosi se na našu osnovnu misiju, a ona je veoma specifična - to je ubrzavanje prelaska sveta na održivi transport. Mi zaista verujemo u to. To je naša misija jer žarko verujemo da je prelazak na električna vozila od ključnog značaja za zdravlje naše planete i jednostavno jer verujemo da su električna vozila superiorna u odnosu na vozila na benzin. Ona su boljih performansi, efikasnija i bezbednija nego vozila na naftne derivate, navodi Maron.
On takođe objašnjava da, uprkos tome što je bilo nekoliko (skoro) uspelih pokušaja u proteklim decenijama da se pokrene biznis električnih vozila), Tesla se i dalje suočava sa standardnim izazovima, među koje spadaju i standardna objašnjavanja zašto je ova tehnologija potrebna ljudima.
- Ne možete očekivati da diler promoviše i 'propoveda' novu tehnologiju umesto vas, on samo želi novac, zaključuje Tod.
Druga stvar je što Tesla želi da otvori manje salone u oblastima sa velikim saobraćajem, a ne ogromna dilerstva sa stotinama automobila.
Takođe, prosečni diler automobila najveći profit zarađuje od opravki i uslužnih poslova, Tesla to ne može ponuditi prodavcima jer je osnovna misija: prodaja samo novih vozila. Maron navodi da Tesla ne može da zarađuje od prodaje delova i servisa, delom i što ima mnogo manje delova od automobila na benzin.
Na kraju, radi se i o misiji same kompanije jer postoji jasan konflikt interesa između onoga što želi Tesla i šta žele dileri. Dok svi u Tesli razmišljaju da automobili na naftne derivate moraju biti zamenjeni 'odmah i sada' od strane električnih, prosečan diler nije u potpunosti siguran u uspeh električnih vozila, dok čak 99% novca zarađuje od vozila na benzin.
Izvor: Economy.rs
"osnovna misija: prodaja samo novih vozila".
Kao da je u pitanju mlin za kafu ili bilo koji drugi "sitni" električni aparat za "kućanstvo"