
U BMW M diviziji smatraju da je hibridna budućnost neizbežna za sve auto proizvođače, a nemačka kompanija će taj put pratiti u budućnosti.
Dirk Hacker, potpredsednik za inžinjering u BMW M, potvrđuje da će budućnost high-performance vozila biti hibridna, pri čemu ta tehnologija neće biti korišćena samo za smanjenje CO2 emisije, već i da automobile učini još bržim.
Hacker takođe smatra da BMW kupci nisu fanovi potpuno električnog pogona i da nisu zainteresovani za vožnju bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Dodao je i da kupci žele da znaju da li će ove izmene pomoći kod performansi.
To znači da za sada nema šanse da će se pojaviti potpuno električni BMW M model, ali da hibridi dolaze (s tim što će M divizija ipak sačekati da hibridni sistemi postanu pogodni za integraciju u sportska vozila).
Ovde treba podsetiti da su pojedini mediji u avgustu prošle godine pisali da će sledeća generacija modela M3 i M4 imati plug-in hibridni pogon. To znači da će ovi modeli dobiti unapređeni TwinPower 3,0 litarski šestocilindrični benzinac (imaće bar 100 Nm više nego sadašnji) koji će pokretati zadnje, dok će elektromotor (ili elektromotori) pokretati prednje točkove. Pominje se i KERS sistem, kao i najava da će biti moguća i vožnja samo na elektropogon (oko 20 milja / 32 km).
Međutim, nisu baš svi oduševljeni ovom najavom hibridnih M modela, jer se boje da će veća težina pokvariti performanse. Ipak, litijum-jonske baterije su sve lakše, a sledeća generacija M3 i M4 modela će koristiti i više ugljeničnih vlakana nego aktuelna generacija.
Ivan Mitić – Autoblog.rs