
Kako prenosi Beta, posle prve pauze ove godine od osam radnih dana zbog nedostatka posla, radnici fabrike Fijat Krajsler automobili Srbija u Kragujevcu ponovo su na radnim mestima.
U sindikatu fabrike je rečeno da je se radnicima ovo odsustvo plaća 65 odsto.
"Prošle godine smo imali 84 dana plaćenog odsustva zbog nedostatka posla, a sigurni smo da će i u ovoj godini biti još takvih pauza" rekao je predsednik Samostalnog sindikata Zoran Marković. On je upozorio da kada Fijat prekine proizvodnju, onda stanu i njegovi kooperanti u Kragujevcu, a to znači probleme za oko 5.000 radnika. Marković je naveo da je jedini izlaz u početku proizvodnje drugog Fijatovog modela vozila u Kragujevcu, jer bi potencijalni izvoz na tržište Rusije i Kazahstana, o čemu se u poslednje vreme govori, bio samo kratkog daha.
"Ponovo pozivamo premijera Srbije da dođe u fabriku u Kragujevcu kao i da se na najvišem vrhu, razgovara o perspektivama proizvodnje u Kragujevcu", rekao je Marković.
On je ponovio da država Srbija koja ima 33 odsto udela u kapitalu fabrike mora ozbiljno da se uključi, odnosno da ovlasti svog predstavnika za razgovore sa čelnicima Fijata. Marković smatra da je predstavnik u Nadzornom odboru od pet članova Neda Galić, samo ime na papiru.
U kragujevačkoj fabrici se, uz rad u tri smene, dnevno proizvodi 660 vozila, odnosno mesečno sa trake siđe više od 13.000 Fijatovih automobila.
Izvor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Premijera dzabe zovete, nego cim ponovo stane traka, 5000 radnika u strajk. Onda ce morati da dodje.
Štoće im premijer? Neka zovu Mrkionea da im napravi auto koji može da se proda.
Ili da sacekaju da Fiat pocne praviti letece automobile posto infrakstruktura oko fabrike ni posle 10 god. nije zavrsena.
Ma ne. Samo treba da prave auto koji se može nekome prodati. FAS prave robu koja nema kupca.
Prvo da počnu robu koja ima prođu, pa ćemo onda da im pravimo autoput. Napravili smo im vrhunsku fabriku koja je na nivou mercedesa, pa Fijat ništa nije uradio.
Otreti Fijat i fabriku ponuditi nekome ko hoće da radi i ume da radi. Pa ćemo i aerodrom da im pravimo. I akva park ako hoće.
Mogli bi ovi nasi politicari da vide kako se bore vlasti u Toledu(US) da se Wrangler i dalje tamo proizvodi. I uspeli su. FCA treba da predstavi C-SUV i Punto u buducnosti, bar jedan od njih na SUSW (platforma 500L, 500X, RENEGADE, TIPO, Toro)platformi. Kapaciteta imamo, fabrika vec pravi SUSW model, tako da bi ulaganje bilo malo. 500L se dobro prodaje (prvi u svojoj klasi), samo sto ta klasa B-MPV nije jako veliko trziste.
Bez drugog modela FCAS nema perspektivu. Najverovatnije ćemo ostati i bez fabrike ukoliko nešto se ne preduzme, ne po pitanju ostanka FIAT-a u Srbiji pošto za njih je kasno, oni odoše (a o čemu govori i činjenica da je jedan model koji je nastao na 500L platformi završio u Italiji), već po pitanju dovođenja novog investitora koji bi otvorio još jednu fabriku automobila. U ptotivnom, gledaćemo kako i sadašnji radnici taksiraju po Kragujevcu. Doduše to se i sada dešava (pola radnog vremena rade u fabrici, a pola taksiraju po Kragujevcu), s tim da bi u slučaju da ostanemo bez FIAT-a, imali nove "večne" taksiste koji bi se pridružili nekadašnjim Zastavinim radnicima.
Treba naći novog investitora za novu fabriku ili naći novog investitora za ovu postojeću fabriku, kad FIAT ode. Ja mislim da ne treba čekati FIAT već sada nešto preduzeti po pitanju otvaranja još jedne fabrike automobila koja bi preduhitrila FIA>T-ov odlazak.