home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Simbolično, 8 marta 1956. godine, sa proizvodne linije pogona u Hanoveru sišli su prvi primerci Transportera T1, poznatog kao Bulli.

Naime proizvodnja ovog vozila počela je 1950. godine u Wolfsburgu, a do 1954. godine proizvedeno ih je 100.000. U pogonima u Wolfsburgu u to vreme, proizvodni kapacitet je bio 80 primeraka dnevno, a bilo je potrebno 330, pa je zato Dr Heinrich Nordhoff, tadašnji generalni direktor Volkswagenwerk GmbH odlučio da u Hanoveru sagradi novu fabriku. Radovi su počeli sredinom februara 1955. godine, a teškoće su predstavljale niske temperature i sneg.

Nakon samo godinu dana od početka izgradnje, počela je proizvodnja. U početku, u fabrici je bilo zaposleno 4.000 radnika, od toga 25 žena, a dnevni kapacitet je bio 230 vozila. Ubrzo je broj radnika povećan, pa su do kraja 1959. godine u ovom pogonu radile 1.044 žene.

Bulli je bio izuzetno uspešan model, pa je već 1962. godine proizveden milioniti primerak. Uspeh ovog modela, nastavlja se iz generacije u generaciju, a u fabrici u Hanoveru je danas zaposleno 14.500 radnika, a knjiga narudžbina za aktuelni T6 je popunjena.

Izvor: Carlander.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 679



Komentari