
Hibridnim automobilima pripada bliska budućnost. Tako barem tvrde u "LMC automotivu", britanskoj kompaniji koja se bavi istraživanjem automobilskog tržišta. Prema prognozama iz ove kuće, prodaja hibridnih i "plag-in" hibridnih automobila utrostručiće se u sledeće tri godine, na preko 750.000 prodatih primeraka godišnje.
Do ovog zaključka došli su na osnovu povećane potražnje za ovim tipom vozila - zahtevi za automobilima sa alternativnim pogonom uvećali su se u 2015. godini za 22 odsto.
Ogroman "bum" u 2015. godini napravili su "plag-in" hibridi, za kojima je potražnja porasla za 163 odsto, na gotovo 100.000 automobila. prema istraživanju "JATO dajnamiksa", vodećoj kompaniji za istraživanje automobilskog tržišta, ni hibridi ne zaostaju mnogo, a vodeća kompanija kada su vozila ovog profila u pitanju i dalje je Tojota, koja je u Evropi prošle godine, za jedno sa podbrendom Leksus, prodala ukupno 209.000 hibrida.
Ubedljivo najprodavaniji hibrid na evropskom tržištu je "auris" sa nešto više od 75.000 prodatih primeraka, ali mu se ozbiljno približava manji "jaris", koji je zauzeo drugo mesto u 2015. godini sa gotovo 69.000 prodatih jedinica, ali uz rast potražnje od čitavih 22 odsto! Sledećih pet mesta na tabeli takođe zauzimaju hibridi iz Tojota/Leksus grupacije ("leksus NX", "CT" i "IS" i "tojote" "prijus" i "prijus +"), a na osmoj poziciji je Mercedesova hibridna "c-klasa" sa 4.587 prodatih primeraka. Evropski "Top 10" hibrida zatvaraju dva "pežoa", "508" i "3008", koji su zadržali pozicije uprkos padu interesovanja…
Kada su u pitanju pomenuti "plag-in" hibridi, u Evropi prvo mesto ponovo drži jedan japanski automobil - Micubišijev "autlender" zabeležio je rast od 57 odsto i u 2015. godini je prodato gotovo 32.000 primeraka. Za njim slede, ali daleko iza, modeli nemačkih proizvođača: "folksvagen golf GTE" (17.300) i "audi A3 e-tron" (11.791 primerak).

Stručnjaci "LMC automotiva" pridviđaju da će u bliskoj budućnosti porasti i potražnja malim i mikro hibridima, koji koriste male baterije u kombinaciji sa slabijim motorima, a dobru prođu imaće i automobili sa sistemima "hibridne asistencije" - Reno je, na primer, najavio za 2017. godinu "megan" sa lakim hibridnim sistemom koji će dizel verziji ovog modela pomoći da emisiju ugljen-dioksida svede na 76 grama po kilometru. To je mnogo ispod granice od 95 grama, koliko će proizvođači biti dužni da postignu kod svakog modela do 2020. godine, prema propisima Evropske agencije za zaštitu životne sredine.
Izvor: Mojauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota / Mitsubishi