home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mi malo stariji dobro pamtimo „pežo 405“ koji je 1988. izabran za „Evropski automobil godine“ a čija je proizvodnja u Evropi završena 1997. sa predstavljanjem modela „pežo 406“. Naglašavamo proizvodnja u Evropi, jer je „četristopetica“ nastavila da živi na još tri kontinenta a dan danas se sklapa u Iranu gde je jedan od najprodavanijih modela.

„Pežo“ je naime licencu za model „405“ prodao iranskoj kompaniji „Iran Khodro“ (IKCO) gde se automobil proizvodi pod istim imenom i tek sa minimalnim izmenama na karoseriji. Za pogon se koristi blago dorađeni 1,8-litarski atmosferski četvorocilindrični benzinac sa osam ventila i 97 KS koji zadovoljava Euro 2 standarde.

„Pežo 405“ i dalje ima zadnje doboš kočnice a prema fabričkim podacima prosečna potrošnja u gradskim uslovima je 12,8 litara. Međutim, litar benzina u Iranu košta oko 40 dinara tako da je domaćim vozačima potrošnja na poslednjem mestu. Cena novog „pežoa 405“ u Iranu je između 8.000 i 9.000 evra, u zavisnosti od opreme.

Iranski proizvođač nudi i redizajnirani model sa imenom „pežo pars“ koji se od klasičnog „405“ razlikuje po drugačijoj maski hladnjaka (preuzeta sa „pežoa 406“), bogatijoj opremi i motorom (1.6 benzinac sa 108 KS) koji ispunjava Euro 3 norme. Njegova cena je između 9.000 i 12.000 evra, iranski proizvođač za nostalgične vozače nudi i „pežo 206“.

„Pežo 405“ je među poslednjim „vremešnim“ automobilima koje možete da poručite u originalnom obliku, ako ne računamo modele sa visokom cenom i u limitiranom broju primeraka, kao što su „morgan 4/4“ ili „bristol blenheim“. „Folksvagen T2“ i „fijat uno“ su krajem 2013. godine prestali da se proizvode u Brazilu, kao i „folksvagen džeta“ (druga generacija) u Kini, gde se sve do 2012. godine sklapala i druga generacija „pasata“. Posle 56 godina u zalsuženu penziju je otišao i model „hindustan ambasador“ koji se sklapao u Indiji od 1958. do 2014. godine.

Preuzeto sa: Mojauto.rs



čitanja : 8102



Komentari

Nisu trebali menjati zadnja svetla.

Autor Nitro 23 Mar 2016, 13:35