
Kako prenosi B92, američki magazin "Consumer Reports", koji već decenijama testira i upoređuje proizvode na tržištu SAD, objavio je najnoviju listu 10 najgorih modela u toj zemlji. Automobili su svrstani prema klasama, a u segmentu kompaktnih vozila neslavna titula pripala je FIAT-u 500L.
Pored toga što je dobio najnižu ocenu među testiranim kompaktnim modelima na američkom tržištu, FIAT 500L je zabeležio i najgori skor (31 od 100) od 10 pomenutih vozila koja se nalaze na začelju u svojim klasama.
"Consumer Reports" ocenjuje automobile na osnovu četiri kriterijuma - testiranja u vožnji, pouzdanosti, zadovoljstva vlasnika i bezbednosti. Prema njihovoj analizi, FIAT 500L je najnepouzdaniji automobil među modelima koji se tranutno mogu naći u američkim prodajnim salonima. Za njega kažu i da je previše tvrd u vožnji, te da je vozačeva pozicija čudno postavljena.
Osim toga, anketirani vlasnici FIAT-a 500L izjavili su da je njihovo zadovoljstvo svojim automobilom - ispod proseka.
Ako ste možda pomislili da je ovako loš rezultat modela 500L posledica predrasuda koje u Americi vladaju prema FIAT-ovim vozilima, prevarili ste se s obzirom da "Consumer Reports" nije bio blagonaklon čak ni prema jednom od nemačkih premijum proizvođača. Naime, Mercedesova kupe limuzina CLA proglašena je u istom ispitivanju za najgori automobil u segmentu kompaktnih luksuznih vozila.
Na listi 10 najgorih ipak donimiraju modeli američkih automobilskih giganata (6), dok su dva mesta zauzeli japanski automobili (oba marke Mitsubishi) a među najgore ocenjenim u svojoj klasi je i jedan britanski model, Land Rover Discovery Sport.
Izvor: B92.net
"Hvala za Rusiju, ali mi bismo novi model"
U realizaciji ideje o bescarinskom izvozu Fijatovih automobila u Rusiju postoji pozitivan pomak.
Te reči je ruski ambasador Aleksandar Čepurin uputio srpskom premijeru posle sastanka u Vladi. I dok ministar trgovine Rasim Ljajić upozorava da je predviđanja o tom dogovoru sada nezahvalno davati, radnici u Kragujevcu objašnjavaju da je za njihovu kompaniju važnija proizvodnja novog modela nego izvoz u Rusiju.
Od Kragujevca do Moskve ima 2.328 kilometara. Fijat bi rado da pređe tu kilometražu, ali iako se na tom putu ne prolazi kroz Kazahstan, ta zemlja je trenutno kočnica za bescarinski izvoza 10.000 srpskih automobila u Rusiju.
“Oni imaju svoju autoindustriju koju žele da zaštite. Nismo mi problem oni štite svoju industriju, nisu izvezli ni dva automobila u Rusiju a sada treba da omoguće izvoz iz neke treće zemlje. Verujemo da će se ta odluka još jednom razmotriti od strane Kazahstana kako nam je i obećano ali da mi sada dajemo neka predviđanja obećanja kada će se to dogoditi je krajnje nezahvalno”, kaže Ljajić
Nije tajna, već logika, ruski glas je najjači među pet članica Evroazijske unije. U današnjem razgovoru u Vladi ambasador Čepurin obavestio je srpskog premijera da postoji pozitivan pomak u realizaciji ideje bescarinskog izvoza Fijatovih automobila.
Prihvaćen je predlog o pokretanju procesa unifikacije trgovinskog režima između zemalja Evroazijske ekonomske unije i Srbije, koji bi trebalo da bude konačno usvojen u maju ove godine. To će omogućiti delovanje radnih grupa Srbije i Unije po pitanju Fijata i po drugim tačkama uzajamne trgovine, saopšteno je iz Vlade.
Ova priča prija radnicima u Kragujevcu, s obzirom na smanjenu tražnju na tržištu gde se srpski fijat izvozi. Ipak, nije im, kažu, jasno zašto se baš toliko insistira na Rusiji, jer prema rečima zaposlenih, prednost takvog izvoza značila bi samo veću uposlenost radnika.
“Mesecno pravimo preko 13.000 automobila ali ipak hvala premijeru za potragu za novim tržištima ali ipak jedino rešenje da se sedne sa predstavnicima grupacije Fiat i da se dogovoi početak proizvodnje novog modela u Kragujevcu”, kaže Zoran Marković iz sindikata FIAT-a
Podsećamo, ideja o izvozu određene kvote Fiatovih vozila u Rusiju rodila se pre nešto više od godine kada je ruski predsednik Vladimir Putin gostovao u Beogradu.
Izvor: B92.net
Ovo vec prelazi u farsu, vlada vec dve godine pokusava bez carine u Rusiju da izveze nekoliko hiljada automobila 500L, a radnici traze novi model. Sad se odnekud pojavio i Kazakstan. No novi model je planiran tek 2018e, Vrlo tezak zadatak za vladu da to ubrza.
ovo nije do kraja tačno..Zašto?
Zato što sprovode online ankete ,gdje se može javiti bilo ko, i onaj ko nije vlasnik auta te reći kako valja ili ne valja...zato je JD Power svrstao fiat na mnogo bolje mesto..A oni imaju podatke od servisera sa brojem motora auta itdd... ozbiljna stvar a ne Consumer report.
( evo link: http://www.fiat500usa.com/2016/02/fiat-500-ranked-most-dependable.html
Koga Consumer reports "zajaše", tom se crno piše. Nije ovo prvi put. Ako se sećate Yuga. I njega su napali pa je onda priča zvana "Yugo USA" krenula nizbrdo.
@ ilija,
kakve veze 500 ima sa 500l?
i otkud tebi to da consumer reports radi online anketu? consumer reports uopste nije online anketa vec se kontaktiraju vlasnici preko poste ili telefona.
inace, kad si vec toliko pohvalio jd powers, evo ti njihova najnovija lista na vozilima starim 3 godine. i ovde je fiat brend zavrsio kao zadnji.
http://www.jdpower.com/sites/default/files/2015%20VDS%20Slide1_0.jpg