
Izvoz svih verzija modela "fijat 500L" u Rusiju i na tržište drugih članica Evroazijske unije ima, pre svega, strateški značaj za kragujevačku Fabriku automobila, a indirektno i za kompletnu Grupaciju "Fijat Krajsler automobili", saznaju "Novosti".
U toku prve dve godine proizvodnje, sa montažnih traka ove fabrike je silazilo oko 120.000 automobila. Zbog blagog pada prodaje na tržištu EU i skromnijeg (od očekivanog) izvoza u SAD, proizvodnja je prošle godine svedena na oko 100.000. U "FCA Srbija" se proizvodnja organizuje prema zahtevima tržišta, pa u ovom izvozno-uvoznom aranžmanu nikako ne bi trebalo zanemariti ni vrednost bescarinskog izvoza 10.000 automobila.
- Taj izvoz povlači i značajan izvoz rezervnih delova, a najznačajnije od svega je to što će ovim, naizgled simboličnim izvozom na tom tržištu, Fijat na mala vrata otvoriti to značajno svetsko tržište. U najkraćem, ako ovaj, i dalje značajan tržišni adut italijanske grupacije, po povoljnim uslovima, bude dobro prihvaćen na tom prostoru, vrata tog tržišta će biti otvorena i za druge modele, čak i po drugim uslovima - navodi naš izvor.
Pored toga, do početka proizvodnje novog modela u Kragujevcu, taj izvoz bi na montaži automobila, ali i kod kooperantskih firmi u Šumadiji, angažovao oko 3.500 radnika - skoro mesec dana duže u odnosu na prošlu godinu. A ispunila bi se i nezvanična godišnja norma proizvodnje od sto hiljada automobila.
Očekivanja
Čelnici Samostalnog sindikata ove fabrike apeluju na nadležne da sa predstavnicima torinske firme pokrenu razgovore o proizvodnji novog modela, kako bi se angažovali svi proizvodni kapaciteti. Da podsetimo, ova kompanija je projektovana za proizvodnju oko 300.000 automobila godišnje.
Izvor: Novosti.rs