
Kako piše "Informer", postoji mogućnost da su se neispravni automobili našli i našem tržištu, a kako navodi ovlašćeni zastupnik "Dajmlera" u Srbiji, greške na pojedinim modelima mogu izazvati kako povrede, tako i požare
Svakom ko je u mogućnosti da sebi priušti udoban, izdržljiv i siguran automobil bez sumnje će jedan od prvih izbora biti "mercedes". Međutim, čuveni nemački proizvođač automobila na tržište je izbacio na desetine modela koji u sebi imaju fabričku grešku i pozvao kupce da se obrate ovlašćenom dileru kod kog je vozilo kupljeno.
Neispravni "mercedesi" su se našli i na našem tržištu, te je generalni zastupnik "Dajmlera" u Srbiji "Star import" na zvaničnom sajtu Ministarstva trgovine nepro.gov.rs, na kome se oglašavaju nebezbedni proizvodi, oglasio sve sporne modele navodeći koji su sve rizici kada se voze sporni automobili. Među njima su najčešći rizici od povreda, ali i od požara. To je učinjeno čak 15 puta u poslednjih godinu dana.
U pitanju su "mercedesi" A, B, C i E klase, i to po više različitih modela.
U "Star importu" su nam objasnili da se "nakon dobijanja informacija od proizvođača o opozivu u vezi sa potencijalnim rizikom ili posledicama po bezbednost, kontaktira s vlasnicima svih vozila koja su obuhvaćena opozivom radi dolaska u ovlašćene servise radi kontrole i eventualnih prepravki na vozilu u slučaju potrebe".
- Podaci o bezbednosnim opozivima za vozila "mercedes-benc", "smart", FUSO i "setra" na portalu www.nepro.gov.rs ažuriraju se u skladu sa obaveštenjima koja "Star import" kao generalni distributer pomenutih brendova šalje Ministarstvu za trgovinu i telekomunikacije, a prema informacijama dobijenim od strane proizvođača. Budući da podatke o korisnicima ili vlasnicima poseduju naši ovlašćeni servisni ili prodajni partneri, oni šalju do tri pozivna pisma u slučaju da klijent ne doveze vozilo na pregled ili prepravku nakon prvog poziva. U pozivnim pismima se jasno navodi zašto se opoziv objavljuje i kakve su moguće posledice neizvršavanja kontrole ili eventualnih prepravki od strane proizvođača - kaže Ozren Đurašević, PR "Star importa".
Kako kaže, stupa se u kontakt ne samo s vlasnicima vozila koja su prodata kroz ovlašćenu mrežu, već i s vlasnicima onih za koja proizvođač poseduje informaciju da se nalaze na našem tržištu.
- Takođe, pri svakoj poseti ovlašćenoj servisnoj mreži, bez obzira na zemlju porekla vozila proverava se da li postoje otvorene servisne mere ili opozivi za to vozilo, i u slučaju postojanja, izvršavaju se u dogovoru s klijentom.
Na pitanje koliko je takvih vozila na srpskom tržištu, Đurašević kaže:
- U pojedinim opozivima, iako se u nazivu opoziva navodi da se može raditi o većem broju modela, to ne znači da se na tržištu nalaze vozila koja su obuhvaćena tim opozivom ili da ih ima mnogo.
Savet vlasnicima: Poslušajte vašeg dilera
Darko Gigić iz SAT revije objašnjava da nije nužno da se sporna vozila nalaze i kod srpskih kupaca, ali da velike i odgovorne kompanije u većini slučajeva obaveste svoje kupce o potencijalnoj opasnosti na svim teritorijama gde se njihova vozila prodaju.
- Vlasnici spornih automobila, kada ih diler od koga su kupili vozilo pozove, treba da poslušaju njegov savet. U zavisnosti od kvara, dobiće savet ili da se odmah jave ovlašćenom servisu kako bi njihovo vozilo bilo provereno ili će prilikom redovnog servisa sporni deo biti proveren i ako je potrebno, zamenjen - kaže Gigić.
SPISAK SPORNIH "MERCEDESA"
1. Na vozilima marke "smart", oznaka modela 453, proizvedenim između aprila i novembra 2014. postoji mogućnost da var na nosaču torzione opruge na amortizeru nije ispravno izveden što može dovesti do kidanja šava vara. Kao posledica toga može doći do pogoršanja voznih karakteristika vozila, tendencije vozila ka kotrljanju, oštećenja pneumatika pri zakretanju pod velikim uglovima upravljača i saobraćajne nezgode.
Rizik od povreda
2. Na vozilima "mercedes-benc" modeli A, GLA, CLA, B, CLK, C, E, CLS klasa, oznaka modela 117, 156, 176, 246, 172, 205, 207, 212, 218, sa motorima OM-651 može doći do pojave naprslina na cevima visokog pritiska sistema za ubrizgavanje goriva što kao rezultat može imati curenje goriva. U slučajevima prisustva izvora vatre može doći do pojave požara.
Rizik od požara
3. Na vozilima "mercedes-benc", model GLE kupe, ML, oznaka modela 166, 292 postoji mogućnost da je prirubnica stacionarnog grejača na vrhu modula za napajanje gorivom suviše kratka, što prouzrokuje da veza između njih nije dovoljno zaptivena, pa može dovesti do curenja goriva i pojave požara u blizini izvora vatre.
Rizik od požara
4. Na vozilima marke "mercedes-benc", model C klasa, oznaka modela 205 kapacitet logičke memorije sistema električnog sistema upravljanja može biti nedovoljan u najnepovoljnijim slučajevima. To može dovesti do deaktiviranja pomoćnog električnog servo sistema upravljanja što u kombinaciji sa većim silama na točku upravljača, u zavisnosti od uslova vožnje, može dovesti do nezgode/povrede korisnika.
Rizik od povreda
5. Na vozilima "mercedes-benc", model "sprinter", oznaka modela 906 postoji mogućnost da su ugrađeni vodovi visokog pritiska goriva koji su proizvedeni van traženih specifikacija. Zbog toga tokom eksploatacije može doći do pojave naprslina na vodovima i curenja goriva. Prisustvo goriva blizu izvora paljenja može dovesti do pojave požara.
Rizik od požara
6. Stopa kabla mase na nosaču motora automobila "mercedes-benc", model "atego", oznaka modela 967 previše je zategnuta zavrtnjem nosača motora i može pući usled vibracija i oscilacija motora usled čega vozilo može ostati bez napajanja, što može dovesti do nepravilnog rada instrument-table, osvetljenja, sistema za upozoravanje i motora. Navedene nepravilnosti mogu da dovedu do saobraćajne nezgode i povreda učesnika u saobraćaju.
Rizik od povreda
7. Na vozilima "smart for tu 453" postoji mogućnost da se sajla za položaj parkiranja ručice transmisije koja se proteže od modula birača do transmisije ne aktivira ispravno usled nosača koji nije po specifikaciji. U slučaju neispravnog aktiviranja, dovođenje u položaj "P" ručice birača neće biti ispravno preneto do transmisije preko sajle. Ukoliko vozilo nije pravilno obezbeđeno parkirnom kočnicom, može doći do neplaniranog pomeranja vozila i nezgode.
Rizik od povreda
8. Na vozilima marke "smart" oznake modela 453 sa transmisijom i dualnim kvačilom, proizvedenim između aprila i maja 2015, postoji mogućnost da radna brava ručne birača usled softverske greške u izolovanim slučajevima ne vrši funkciju ispravno. Ukoliko ručica birača nije u položaju "P" kada se ključ pomeri sa položaja "ON", može se privremeno pomeriti, bez pritiskanja pedale kočnice i bez ključa u položaju "ON". U tom slučaju postoji mogućnost da vozilo počne da se kreće, čak i bez namere vozača, ukoliko nije pravilno zakočeno parkirnom kočnicom.
Rizik od povreda
9. Na obuhvaćenim vozilima marke "smart for tu" oznake modela 453 s transmisijom i dvostrukim kvačilom softver kontrolne jedinice motora nije ažuriran ispravno, tako da postoji mogućnost da kontrolna jedinica motora nepravilno detektuje zahtev za obrtnim momentom tokom promene brzine. Tokom vožnje to može dovesti do ubrzavanja ili usporavanja vozila na način koji se ne podudara sa zahtevom vozača.
Rizik od povreda
10. Na obuhvaćenim vozilima "smart", model 453 s transmisijom i dvostrukim kvačilom softver kontrolne jedinice motora nije ažuriran ispravno, tako da postoji mogućnost da kontrolna jedinica motora nepravilno detektuje zahtev za obrtnim momentom tokom promene brzine. U takvim slučajevima može doći do ubrzavanja na takav način koji se ne podudara sa zahtevom vozača, što može dovesti do pojave kritične situacije u vožnji i povreda.
Rizik od povreda
11. Na nosačima naslona za glavu na vozilima "mercedes-benc" GL klase, oznake modela X-166 kontura geometrije zareza nije izrađena dovoljno što može prouzrokovati da naslon za glavu ne ostane na svom mestu prilikom dejstva velikih sila koje deluju odozgo. U posebnim uslovima nezgode postoji povećan rizik od povrede putnika na levom i desnom sedištu u drugom redu.
Rizik od povreda
12. Na vozilima "mercedes-benc" E klase i CIS klase, oznake modela 628 postoji mogućnost da zaptivka motornog prostora nije ispravno učvršćena tokom proizvodnje. Zaptivka se može zalepiti na poklopac motornog prostora i njen kraj može delimično da padne u prostor između motora i pregradnog zida. Takvim položajem ona se naslanja na vreo katalitički konvertor i može da izazove požar.
Rizik od požara
13. Na automobilu "mercedes-benc" model "sprinter", oznaka modela 906, s motorom OM-651 prstenasta zaptivka zatezača lanca motora može neispravno nalegati i prouzrokovati gubitak ulja, što vremenom može dovesti do odvajanja zatezača lanca od ležišta u glavi motora. Gubitak veće količine ulja može dovesti do kontaminacije površine puta i potencijalne opasnosti po saobraćaj.
Rizik od povreda
14. Na automobilima "mercedes-benz", model "nov vito", "vijano", "vito" i "V-klasa", oznaka modela 639, 447 sa motorom OM-651 prstenasta zaptivka zatezača lanaca motora može neispravno nalegati i prouzorkovati gubitak ulja što vremenom može dovesti do odvajanja zatezača lanca od ležišta u glavi motora. Gubitak veće količine ulja može dovesti do kontaminacije površine puta i potencijalne opasnosti po saobraćaj.
Rizik od povreda
15. Na automobilima "mercedes-benc", modeli A, B, C, CLA, CLS, E, GLA, ML, S, SLK klasa, proizvedenim između 24. 6. 2008. i 10. 12. 2014, oznaka modela 176, 246, 204, 205, 117, 218, 207, 212, 156, 204, 166, 221, 222 i 172 prstenasta zaptivka zatezača lanca motora može neispravno nalegati. Vremenom to može dovesti do odvajanja zatezača lanca od ležišta u glavi motora i gubitka ulja. Gubitak veće količine ulja može dovesti do kontaminacije površine puta i potencijalne opasnosti po saobraćaj.
Rizik od povreda
Izvor: Informer.rs
Sudeći po saopštenju Dajmlera, Mercedes je nepouzdaniji i opasniji od Juga.
Ali, luksuz je luksuz, skup auto, skup servis, skupa taksa, neverovatni feleri.
Baš na "nivou". Nabrojaše sve one neverovatne i meni nejasne tipove mercedesa. A, GLA, CLA, B, CLK, C, E, CLS klasa, oznaka modela 117, 156, 176, 246, 172, 205, 207, 212, 218,
Reno je u poslu sa novim Twingom, napravio najveći promašaj, kakv nije zabeležen zadnjih 20 godina. Navukao ih Mercedes na gadan promašaj. Već od 2018 godine, taj auto se izbacuje iz prozvodnih pogona u Sloveniji, mislim da stiže novi normalan Reno Twingo, na platformi Clia.
A u Mercedesu, najpouzdaniji motor je 1,5 DCI
S ovim OM651 nikako sreće, znači nisu ga uspjeli doterati ni na kraju proizvodnje , dobro su zasrali sa njim , nadam se da će OM654 biti puno bolji.
OM651 je isto sranje kao i N47 kod BMW-a.
Đorđe
Trebale su im 2 turbine da "izvuku" 170ks, iz 2200 kubika. Uz to nepouzdan motor a taksa skupa.....
"Spisak" kod mečke na prvi pogled deluje "impozantno", ali ne znam kakvi su (objavljeni i neobjavljeni ) "spiskovi" kod drugih.
A kakvi su prodajni rezultati novog twinga i smart(s)a?
Djordje
651 s*anje ?
Nije kao 320-350 cdi, ali daleko od toga da je s*.
Ima on manjih problema, kao što su vodena pumpa ( pušta pomalo ), Delphi dizne ( kod 250 cdi uglavnom ) dok nisu zamenjene Boschovim.
Što su svakako daleko benigniji nedostaci nego uletanje klapni u motor i pucanje lanca.
Smešno je stavljati ih u isti koš.
651 prelaze koliko hoćeš.
Ipak šestak je bolji, bez greške.
Što se 651 tiče, ne bi majstor Merca vozio W212 651 da je s*anje.
moron
Rezultati proizvodnje novog Smarta + novoga Tvinga, su jadni. Svi primerci se proizvode u Renault fabrici, Revoz Novo Mesto, i za nijansu su oko 120 000 komada po godini.
To je jadno.... Kod nas Twingo se prodaje kao statistička greška. Smart ima svoju klijentelu, gay populaciju, pa to vadi stvar.
Mislim da je Renault gadno naseo u celoj priči.
Koliko se "zna" Delphi sistem ubrizgavanja je postao ekskluzivni Mercedes brend. Renault je konačno svoj deo prodao Mercu :)) A njima nije problem, ionako česti opozivi, pa za čas zamene dizne i pumpu - džabe:)), kao reče P1.
moron
Imaš tih spiskova kod mnogih, recimo najbližih konkurenata.
Ali ovo su sve preventivne mere da bi u teoriji sprečili moguće nešto ovako.
Isto tako i kod BMW-a, Audija i drugih.
Gleda se ono što se učestalo dešava, što je zaista problem.
Meni su na W212 pri redovnoj poseti servisu zamenili sve Delphi dizne Boschovim i kompjuter motora, iako nisam imao problema, ali kad već daju. :)
Isto tako za ovo gore sve, pri poseti servisu, biće pregledano i zamenjeno ako ima potrebe.
Boljka 220 cdi je vodena pumpa, koju sam menjao.
Oktopod 05 Apr 2016, 22:47
Pa, to su ipak dosta bolji rezultati nego za našeg Šumadinca :)
Izgleda su ti gejevi spas ...
P1
Ja nisam rekao da je ova statistika loša ili dobra. Bolje je da je ovako nekako "transparentno".
Primera radi, ja nisam čuo za bilo kakav opoziv kod Vw-a za odredjene TSI veerzije, mada je poznat slučaj nekih kojima je tokom više godina duži interval zamene ulja ( 15 kkm), nego seta razvoda ...
Pa evo šta kažu "oni" sami:
http://www.airliners.net/aviation-forums/non_aviation/read.main/1214574/
Zbog svog obraza, ja u Smarta for two ne bi sedao....
moron
Tvingo je jeftin auto, i cilj je minimalna prodaja po godini bar 200 000 komada, samo njega.
+ Smart koji ima klijentelu, koji je mnogo skuplji i ružniji....
P1
Smart je van svake konkurencije. On je večiti počasni predsednik.
Nego, nešto si mi čudan sa "ovim" pitanjima?
Kako ti komentarišeš ovako opasne nedostatke na Dajmler proizvodima?
BMW ima "falinki", ako ih niko nije opisivao kao opasne. Ali, ove sam Merc definiše baš kao opasne?
Obrukaste Renault vozila koja markirate!
Seka Aleksic bese vozi SLK? Turbo folk je dakle zaobisla ova poshast...
Pitam se kako se Ferrari GTC4 Lusso kotira na top listi lovackih vozila? :D
Pit, to što napisa za OM651 nije ništa drugo nego što sam ja gore naveo , motor je krenuo sa masom problema i tako završava karijeru , a za takav motor se može reći sve samo ne da je dobar , čak šta više N47 je i malo bolji motor , jer sem lanca (koji je debilno postavljen sa zadnje strane) a koji prvo da simptome zvukom da je istegnut , nema više nekih mana (klapne nisu problem kod N47)
I sam OM651 nije imun na istezanje lanca , ne u tolikom broju kao na N47 ali ih ima a sve zato što su jeli govna i stavili jednoredni lanac i kod jednog i kod drugog motora.
Djordje
Klapne nisu problem samo kod 2,0 vec i kod 3,0d.
Lanac kod 2,0.
Skori primeri koje znam su 320d 2004 E46, zakuco motor, klapne.
Kao i 525d 2012, klapne takodje.
Plus jos majstor rece za neke primere, ali za ove licno znam.
Uzmi malo proguglaj po BMW forumima, pa ces videti.
Klapne su bile većinom problem na M47 i M57 motorima , ali to se jednostavno riješavalo , ali postojalo i još postoji budala koji te klapne drže na motorima , a takva je ista stvar sa lancem , ljudi ne obraćaju pažnju na zvuk...
Na N47 su poboljšane tako da uglavnom nema problema sa njima.
A koliko je OM651 bajan motor govori jedan moj sugrađanin , ja otkad znam za sebe čovijek vozi Mercedese (w123,124,126,210,211) svi su bili polovni kad ih je uzimao i sa svima bio prezadovoljan i na kraju uzme novu w212 250CDI (112.000 maraka) e ona ga je htjela u grob strpat što u garanciji što van nje , na kraju , kaže da je imao sreću što ju je totalno slupao (isplaćen kasko) , jer ne bi imao obraza nekome je prodati.
Sad vozi 730d F01 , pametnome dosta OM651 ;)
Djordje
Pa meni u BMW servisu covek rece da te klapne imaju svoju funkciju i da ih ne treba skidati.
S druge strane, vecina kaze pocupaj da ne mislis.
Raspitaj se malo, 2,0d i 3,0d muce muku sa klapnama.
Skoro je bas prijatelj menjao klapne a i preventivno lanac na 525d.
250cdi su muku mucili sa diznama, znam kad sam vidjao u servisu sa 30 000km 250cdi.
Promenom Delphi-a je resen problem.
Morali su mu u garanciji menjati sve.
Mogao je da uzme 3,0 , 3,0 nema nikakve boljke.
Šta je konkretno on imao problema sa njom, znaš li ?
Najviše sa ubrizgavanjem , zbog njih je par puta ostajao na cesti , pa su mu prvo zamjenili dvije Delphi dizne, da bi bio kasnije opozvan da ugradi sve Bosch , pa non stop neki bugovi na softveru , pa non stop nekakvi updateovi , jer je bio baš prvi model koji je došao u BIH , uglavnom mu je zgadio Mercedes za čitav život. Isto mi se poznanik u Njemačkoj izluđivao sa E250CDI , kad je god dolazio dole , dođe sa zamjenskom C klasom , pa se sprdao sam sa sobom da je platio cijenu E klase da bi se vozio u C klasi (on sad vozi 640d)
Ali imam i komšiju sa 350CDI 7G ,2010. polovan kupljen sa 170.000km i jedini problem ima što ne može namoći zadnjih guma
A vezano za klapne , one bi trebale poboljšati obrtni moment na skroz malim obrtajima , ali kako momenta na modernim dizelima ima na bacanje tako i te klapne su skroz marginalna stvar i jednostavno se ne osjeća nikakva promjena u radu i performansama.
Djordje
Meni su promenili sve dizne i kompjuter motora, iako nisam imao nikakvih problema.
Taj 250 cdi je na papiru bio identičan R6 3222ccm.
Ali ne mogu da se porede.
Imao sam taj R6 cdi, neuništiv. :)
Jeste taj 250 imao bagova.
Ali to je ono što ja i pričam, treba biti malo upućen, koji model izabrati.
Zanimljivo je da te koje navodiš, uzeli su oba 250 cdi a posle toga 30 odnosno 40d.
Majstori kažu 220 i 320 cdi, ja kažem, samo 320 odnosno 350 cdi.
Ne znam u kom je servisu održavao, ima jedan servis u SRB, gde dolaze iz ex-YU na servis, pretpostavljam da znaš o kojem je reč.
02:24
Zvuk je drugačiji kad se skinu, šišti. A ovaj mi reče da služe izmedju ostalog i kod medjugasa.
Pa uzeli su tad taj motor jer znaš kako je predstavljen kad se pojavio , high tech ovo,ono performanse šestaka , potrošnja i održavanje četvrtaka...
Ovaj prvi prije toga imao 270CDI , znači novi motor je bio superiorniji što se tiče svega ali na kraju prc milojka...
Djordje
Da. Sećam se da su ga promovisali kako ima identične brojke kao 320 cdi R6, 204ks i 500nm.
Medjutim praksa je pokazala drugačije.
Nema zamene za kubikažu. :)
Sa 3,0 niko nije imao problema.
OM651 su ti i 200 i 220 cdi, oni nemaju problema ko 250cdi.
A 200 i 220 su mnogo masovniji od 250.
3,0 dizel je zakon.
Troši skoro ko 2,0 a zver.
Ma ne može šištati ako se stave alu čepovi umjesto svirlova , to samo može se čuti ako izvadiš klapne , a ništa ne začepljaš , ali takav auto ne može ni ići.
Uglavnom nikakav problem ne stvaraju , jer ima ih sad što su prešli po 300.000 sa skinutim klapnama...
Generalno to je bar kod nas neka prva stvar koja se uradi na M47 i M57 motorima pored ulja i filtera i separatora uljnih para.
Djordje
Ne znam, drugar ima 530d E60, on ih je skinuo i kaže da ima malo razlike u zvuku.
Ovo da ne može ništa faliti, to sam takodje čuo, kao i to da je preporuka da se odma čupaju klapne, čim uzmeš auto.
Prijatelj koji je skoro menjao i klapne i lanac na 525d, kaže da je čuo promenu u zvuku ( klapne ) a da je lanac zamenio preventivno, jer su i njemu rekli da se dešava da pukne lanac.
1500 ojra ga je izašlo sve, čini mi se i sa malim servisom pride.
Nisam htio da se javljam,cutim,procitao sam tekst,procitao sam sve komentare.Vidim da je moj drug P1 raspalio po Renault zbog toga sto se Mecke raspadaju,nema,napad je najbolja odbrana hehe...Ja necu nista da kritikujem I likujem,ovaj clanak je sasvim dovoljan.Pa Vi ljudi koji imate novaca,budite i dalje glupi i bacajte 50.000-120.000e na Mercedes koji se raspada ili je sklon zapaljenju na cesti.
UCS
Seka ima i Vespu, znači i Vespa je onda po tebi turbo folk.
Dara vozi 911 i hvali se "puno košta". Onda ti je i 911 turbo folk.
A FF nije za lov, nego je spoj šb i Ferrarija turbo folk.
E moram da se ubacim sad.Pokojni Gaga Dragan Nikolic je bio kao poznata licnost ispred brenda Renault za Srbiju.Bio je na par okupljanja Renaultovim fanova.Renault voze gospoda.
Reno voze ljudi koji nemaju pare za Nemacka vozila. Aka sirotinja! Ziveo klio narodni auto.
@P1,
Upravo koristim tvoju analogiju za šalu koju ti ne priznaješ kada se anketiraju npr ljubitelji Smarta.
Moj drugar iz Morovića, koji inače svira u Sekinom bendu, kupio Lusoa za potrebe lovačkog društva. Sekinu Vespu koristi samo kad ide po municiju do grada.
Cone
Renault pravi vrhunske automobile za normalno pare,Svabe se ubise da naprave kvalitetan auto kao Renault al me znaju pa nafrkaju cjenu da bi toboze skupocom auta pokazali kvalitet.A od kvaliteta ni slovo K.
RT
:)))
Sećam se Gagine reklame "svako će jednom voziti Renault".
Inače moraš razlikovati kad je neko plaćen da reklamira nešto i kad je fan privatno.
Ne znam da li je bio fan Renola, ne tvrdim da nije, samo kažem.
Ako je bio na skupovima, onda jeste.
Tako da kad potenciras ko je ciji fan, ne gledaj kao sto je LeBron James placen da reklamira Kiu.
Ne mislis valjda da je stvarno njen fan ? :)
http://i.imgur.com/u3eRSHP.jpg
:)
P1
Nije bio na svakom skupu sad,al neke je posecivao.Imaju slike,snimci..Ne verujem da je placen da dolazi na okupljanja obozavalaca Renaulta.
Renola i ti ga previše troluješ o Renaultu i kvaliteti,ovo što je sad kod Mercedesa objelodanjeno javno , kod Renaulta ali i drugih proizvođača kruži interno skoro na dnevnoj bazi , konkretno kod Renaulta se to zove OTS , označava se bojom u zavisnosti od važnosti za funkcionisanje auta (crveni,žuti i plavi)
Najviše tih opoziva bude po lansiranju novog modela , tako kao što rekoh , OTS-ovi se tad pojavljuju na dnevnoj bazi bukvalno.
Iako ne mora biti na novom modelu ,npr. unazad 2 godine se pojavio žuti OTS za Megane 2 karavan , da ako se pojavi u servisu dodatno učvrsti spojler 5. vrata , jer postoji mogućnost da pri velikim brzinama vjetar izvali kopče i spojler otpadne.
Ako si ikad imao priliku kod Renaulta na košu vidjeti naljepnicu sa poljima na kome je jedno polje označeno , taj auto je imao tvorničku grešku.
Ali isto tako ne slažem se da se Renault kupuje zato što ne može kupiti njemačko auto , realno , većina kupaca Renaulta su racionalni ljudi , koji ne doživljavaju auto kao statusni simbola (što se ne može reći za njemačke , posebno premium, modele) već realnu potrebu zavisno od afiniteta , plus Renault je dosta puta bio pionir u stvaranju baš takvih , racionalnih auta koji su bili poželjni a ne samo alternativa..
Djordje
Ma ne sporim ja da I Rendza svjesno i namjerno falsira neke stvari na svojim autima,pa moraju od necega da zive,neke kopleksne stvari rese bez mane a zagovnaju kod neke banalne kopce.Pa to je namjerno,svjesno i sa ciljem uradjeno.Al zato Renault kosta nov 20.000e a Mercedes I ostali Nemci mnogo vise a imaju iste falinke pa neke cak i gore a Merc kosta npr 50.000e.A vide gore spiska sta je sve u out i koliko jos potencijalnih stvari moze da rikne.Ovo za boje nisam znao.Renault je vrhunski auto,skoro dostupan svima,zato je najbolji,ne moze svako da napravi dobar auto za te pare.