
Kako piše Kurir, vlasnici putničkih automobila kojima se i za jedan kilogram ne slažu podaci o masi u saobraćajnoj dozvoli i na pločici u samom vozilu moraju da izvade novu saobraćajnu dozvolu, što je trošak od oko 1.300 dinara, dok vozači teretnih automobila moraju da obave i dodatna tehnička ispitivanja, što ih sve košta oko 10.000 dinara.
Vozači koji su se javljali Kuriru tvrde da plaćaju tuđe greške zbog toga što se neko setio da može da zaradi. Naime, u većini slučajeva, kako saznaje Kurir, neslaganje podataka o težini nije namerno, ali grešku je mogao da napravi proizvođač kad je pravio račun prilikom kupovine, tehnički pregled kod prve registracije, policajac kad je popunjavao saobraćajnu dozvolu ili carinik kod carinjenja.
Neprijatnu vest vozači saznaju prilikom obavljanja tehničkog pregleda, gde se pozivaju na uputstvo Ministarstva unutrašnjih poslova. Policija im je u februaru prošle godine poručila da u slučaju neslaganja mase u saobraćajnoj dozvoli i na identifikacionoj pločici kod putničkih vozila, ili neslaganja zbira mase i nosivosti i ukupne mase na pločici kod teretnih vozila moraju da obave izmene u papirima i da vlasnika upute po novu saobraćajnu dozvolu.
- Pre nekoliko nedelja MUP je poslao novo uputstvo da tehnički pregledi ne smeju da obavljaju izmene kod teretnih vozila ako je razlika veća od 75 kilograma, već moraju da ih upute na utvrđivanje tehničkih karakteristika u Agenciju za bezbednost saobraćaja, posle čega dobijaju uverenje o ispitivanju. Takođe, MUP je pooštrio kontrole tehničkih pregleda u vezi s poštovanjem ovih pravila, a kazna je momentalno zatvaranje - kaže sagovornik Kurira iz jedne firme koja obavlja tehničke preglede.
Čitalac Kurira iz Užica ogorčen je što će morati da plati 1.400 dinara zbog tuđe greške.
- Desetak godina registrujem auto bez problema, podaci u saobraćajnoj i u vozilu nisu menjani, i sada su našli da proveravaju šta piše o težini! Ne mogu da verujem. Kao da im je cilj da samo maznu lovu od ljudi, pa svašta izmišljaju - ističe Milan Jevremović iz Užica, kome je naprasno utvrđeno da se težina vozila ne slaže za tri kilograma.
- Umesto da svi ti državni činovnici bolje rade svoj posao jer mi punimo budžet od koga oni dobijaju plate, lakše je da nas udare po džepu - poručuje Milan.
Agencija za bezbednost saobraćaja i MUP nisu imali odgovore na pitanja Kurira.
Maltretiranje kamiondžija:
ŠTA JE DESET KILOGRAMA NASPRAM TONE
U tehničkim pregledima kažu za Kurir da su pravila MUP previše rigorozna.
- Ima situacija kad su neslaganja velika ili kad je vlasnik teretnog vozila obavljao neke prepravke, pa je sasvim razumljivo da se obave provere. Ali, van svake pameti je terati kamiondžije da idu na novi pregled jer im se masa razlikuje 85 kilograma ili deset više od dozvoljene korekcije, što je za kamion od nekoliko tona smešno - kaže naš sagovornik.
Izvor: Kurir.rs
Još jedan apsurd iz balkanskih apsarudistana , pa ne mogu ja lično prepravljati podatke na autu i u knjižici , postoji neko sa imenom i prezimenom ko to radi,a kao takav je odgovorno lice???
Tu bagru uhljebsku dok se puškom ne protjera nema nama na zelenu granu...
Ovo se i meni desilo nakom reatesta plina jer je na atestu pisala DOBRA tezina,a pre toga ukucana POGRESNA. Registrovao sam auto godinama i onda nakon reatesta sam morao da vadim novu saobracajnu i to je veci trosak od pomenutih 1400.
Da, meni "u sadašnjoj verziji" saobraćajne za masu praznog vozila piše "nula" ...
A u prethodnoj verziji je bio pogrešno upisan broj osoba. Tada, za tu "ispravku" broja putnika ( kada mi je, medjutim, masa postala "nula" ), nisam platio taksu.
Bem ti ludu zemlju ...
Povodom ovoga sto je Nemanja pisao, kad se ugradi TNG sistem, pa obavi atest, u saobracajnoj se pise nova masa vozila. Naravno, ta masa je veca od one fabricke, koja pise na plocici. I sta sad? Svi koji imaju ugradjen i regularno atestiran TNG sistem su u problemu jer su uradili sve po propisu?
Druga stvar, pa ko je zaduzen za upisivanje mase vozila prilikom prve registracije? Odakle se ti podaci upisuju u registracioni list pri prvoj registraciji, posto se pri uvozu polovnjaka uzimaju, pretpostvljam, iz postojece saobracajne?
O.P.
Koja budalastina.
Cemu onda sluzi atest koji je obavezan nakon ugradjivanja TNG-a, gde konstatuju novu masu izmedju ostalog.
Naravno da ta nova masa ne moze biti ista kao sa plocice.
Prilikom prve registracije, sluzbenik MUP-a unosi masu, na osnovu dokumentacije.
moron
Meni su jednom greskom uneli nulu za mesta za sedenje. :)
P1t
To ti pricam. Sve sami idiotizmi, kako bi se natrpalo para u budzet. Skupi su predizborni mitinzi i posete svima i svakom, a rad, rad, rad, rad, rad, rad ne donosi dovoljno kinte za Velika Usta.
Cutali smo pre dve godine za poskupljenje osiguranja i evo novog tereta za poslusne magarce. Bice toga jos, nista se ne sekiraj. Zato ja gledam bilo kakvu slamku da uhvatim za paljbu odavde. Sto dalje, to bolje. Australija ili N. Zeland
OP
Ma, kakav Novi Zelnad... Velika je vlaga ... Naši ljudi to ne podnose :)
P1
Meni su bili upisali 5 "namesto" 6. I muka živa bila da se to ispravi ...
Prošle godine sam već imao "muku" sa tom masom od "nula kilograma", ali sam tada uspeo da objasnim "Gudaloviću" da od rodjenja tih kola radim tehnički kod njega, a da mi je on "vadio" i saobraćajnu, pa da "nije do mene", već do njega. Tada je to "upalilo", a "teta" iz MUP-a (koja "živi" kod njih) videla nije. Ove godine teško da će ...
moron 13:55
A i "GeMeO" je "rana", a mi nismo navikli na plastiku i bezukus.
Mada ima tamo nasih ljudi, standard je bolji.
Australija je bolji izbor.
Steta za NZ, onakva priroda, a uvalise im gmo.
Optimus Prime
U Australiji imas Renaulta,tako da ne moras da brines.Inace,bio sam I na tom "zapadu" samo na kontra strani od Australije i ako ikada vise budem morao ici tamo to ce biti samo na tenku.Srbija je majka,najbolja zemlja na Svijetu,to shvatis tek kad vidis djubar I otimacinu na tom democratskom,civiliziranom Zapadu.
"U Australiji imas Renaulta,tako da ne moras da brines."
Uh, sad mu je laknulo. :)
Ništa, ako je tako pakuj odma kofere OP. :)))
P1
Ma da se covijek ne zajebe,da se ne zaleti I pazari tamo neki njihov domaci krs.
kamo srece kad bi ponudili ford falcon pfv i u ostatku sveta. coyote 5.0 v8 bi vise voleo, ali se nebi bunio ni protiv 4.0 i6 turba
"Policija im je u februaru prošle godine poručila da u slučaju neslaganja mase u saobraćajnoj dozvoli i na identifikacionoj pločici kod putničkih vozila,"
Opet jos jedna besmislica. Ovakvi podaci se ne nalaze na plocicama kod putnickih autopmobila.
Jedini i iskljucivi podatak o masi praznog vozila je onaj koji za odredjeni tip vozila propisuje sam proizvodjac.
Podaci na plocicama mogu biti samo podaci o maksimalnom opterecenju po osovini.
Medjutim, citava ova ujdurma sa masom vozila ukazuje na pripremu za jos jedan namet koji tek treba da usledi.
Pored takse na kubikazu i snagu, srbijanska nezasitiva administracija priprema teren za taksu na masu vozila.
Jednom recju idioti. Svacega cemo se mi nagledati u zemlji Srbiji...