home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, vozila pogonjena dizel motorima koji ne zadovoljavaju najnovije, Euro 6 norme neće moći da saobraćaju u gradskim jezgrima gde je koncentracija štetnih gasova najveća, piše Autonews Europe.

Nemačka vlada planira da do kraja godine donese odluku koja će omogućiti zabranu kretanja starijih dizel automobila u gradovima kako bi se smanjila emisija azotnih oksida (NOx) na ulicama, potvrdio je zamenik ministra za zaštitu okoline te zemlje, Jochen Flasbarth.

"Ovaj korak je neophodan kako bi se zaustavilo dalje zagađenje u periodu dok električni automobili ne budu više zastupljeni na gradskim ulicama i dok dizelaši zaista ne postanu - kako danas tvrde proizvođači automobila - čistiji", kazao je Flasbarth. Kada stupi na snagu, odluka će biti primenjena na dizel vozila koja ne zadovoljavaju Euro 6 norme.

Euro 6 standard, koji je počeo je da se primenjuje na svim novim dizelašima od 2015, podrazumeva da ovi motori ne smeju da emituju više od 80 g NOx/km.

Dizel skandal kao povod

Pozivi i inicijative za zabranu starijih dizelaša postali su glasniji u istrajniji otkako je u septembru 2015. otkriveno da je Volkswagen varao na testovima emisija azotnih oksida na modelima sa dizel motorima.

Sprovođenje najnovije vladine inicijative dovešće u problem vlasnike miliona starijih dizel vozila kojima će biti zabranjeno da svojim automobilom ulaze u centre gradova. Istovremeno, to neće biti ohrabrujuća poruka ni za nemačku automobilsku industriju koja svoju budućnost u velikoj meri još uvek zasniva na dizel tehnologiji.

"Bilo bi fundamentalno pogrešno uperiti prst samo na dizelaše. Svi oni koji se zalažu za zaštitu okoline i sprečavanje klimatskih promena ne mogu da se odreknu dizel tehnologije, a to znaju i ministri", rečeno je tim povodom u nemačkom udruženju proizvođača automobila.

Gotovo polovina od 3 miliona novih vozila koliko se godišnje proda u Nemačkoj su dizelaši. Sa druge strane, Evropska agencija za životnu sredinu saopštila je da su emisije finih čestica i azotnih oksida odogovorne za brojne bolesti koje svake godine samo u Nemačkoj odnesu 10.000 života.

Da se nemački proizvođači automobila još uvek u velikoj meri oslanjaju na dizel tehnologiju, pokazuje podatak da dizelaši čine 74 odsto prodaje BMW vozila, dok je kod Audija taj udeo nešto manj ali i dalje iznosi visokih 67%. Prema najnovijim podacima, Euro 6 norme zadovoljava trećina dizelaša koji saobraćaju putevima u Nemačkoj.

U toj zemlji procenjuju da će u narednih pet godina 14 miliona automobila sa starim dizel motorima biti zamenjeno novim, čistijim dizelašima.

Izvor: B92.net



čitanja : 951



Komentari

Nije po meni ekologija stvarna odlučujuća pobuda za ovo (mada ne sumnjam da će pod tim plaštom da se prodaje),već pokretanje točka ekonomije.

Autor moron 12 Apr 2016, 16:00

Eto nama Das Garbage u nenormalnim kolicinama po jos ludjim cijenama,samo napred,dobro dosli ste od BiH do Makedonije ima zainteresovanih dvodimenzionalnih kupaca koliko vam srce zeli,ljudI koji vole da budu prevareni,izigranI. Lijepo je Bora Corba opjevo,"sto je lijepo biti glup".Pravo u iver.A mozda ti garabge iz Njemacke obore cijene Renaultu sto bi bilo super,za zaista neke smijesne pare uzmes dobrog Renaulta koji ce da satre 5 tih garbage.

Autor Renault Terminator 12 Apr 2016, 17:28

Ova odluka, ako je uopste novinarski ispravno prenesena, nije nista drugo od poticaja kupovine novih automobila.
Bajka o ekologiji namenjana je maloj deci.

Autor vojvoda 12 Apr 2016, 20:54

Eto nama ćađavaca. Ko novi :)
Luksuzna roba, BMW, Merc, VW i sl

Autor Oktopod 12 Apr 2016, 21:02

Vojvoda@
Što bi se reklo , u sridu.
Ekologija , demagogija...

Autor Đorđe 13 Apr 2016, 00:50

A novije, VW dizele?

Autor carobnjak 13 Apr 2016, 09:50