
Hrvat je tražio od preduzeća koje upravlja putevima da mu vrate novac za putarinu zbog zastoja koji je zbog nastao zbog radova na putu.
David Pikutić iz Zagreba je krajem marta poslao zahtev Hrvatskim autocestama za povrat novca u iznosu od 65 kuna jer, kako kaže, taj dan nije dobio uslugu koju je platio kada se vozio na autoputu A1, kroz tunel Sveti Rok u smeru Zagreba i naišao na dugačku kolonu zbog radova na šahtu.
"S obzirom na izraziti nemar koji su odgovorne osobe pokazale prema svojim klijentima u smislu lošeg termina navodnih radova, izostanka kvalitetne saobraćajne regulacije u smislu preusmeravanja saobraćaja obilazno preko Obrovca, jednog ili drugog smera, zahtevam da mi se vrati uloženi novac", istakao je Pikutić.
Međutim, sudeći prema odgovoru koji je dobio iz HAC-a, svoj novac neće dobiti nazad.
"Poštovani, ovim putem se izvinjavamo zbog neugodnosti izazvanih putovanjem na autoputu 28. marta. Što se tiče vašeg pitanja u vezi sa povratom plaćene putarine, ističemo da niti Pravilnikom o putarini, Uslovima korišćenja autoputa, niti drugim propisima nije predviđena mogućnost besplatnog prolaska ili umanjenja putarine usled izvođenja radova na autoputu", odgovor je iz Hrvatskih autocesta Pikutiću. "Iskreno nam je žao ako su vam radovi na autoputu prouzrokovali poteškoće i produžili vaše putovanje, želimo da naglasimo da se svi radovi na autoputevima izvode isključivo zbog sigurnosti učesnika u saobraćaju", pisalo je još u odgovoru iz HAC-a.
Izvor: Alo.rs
Neće da može ... Trebalo je prethodno da dobro pročita "Opće uvjete" HAC-a.
Kao kada bi neko tražio da mu se vrat novac za ski pass zato što je bila gužva "na žici" ili stazi.
Zakonski gledano, ukoliko bi bio pokrenut sudski postupak, postoji realna sansa da bi Javno preduzece bilo primorano da vrati celokupnu ili deo sume jer kao ugovorna strana u okviru usmenog ugovora zakljucenog koriscenjem auto puta, nije ispunilo svoje obaveze u potpunosti, to jest omogucilo koriscenje tog dela autoputa.
Sad je sasvim drugo pitanje mentalnog sklopa osobe koja bi zelela da isteruje ovako nesto u "brzim" parnicnim postupcima.
Mislim da to neće ići oko "povrata". HAC ne garantuje korisniku auto puta da će uslovi saobraćaja na auto putu od "ulaska" kod tačke A do "izlaska" kod tačke B biti takvi da će korisnik moći da se tom deonicom kreće prosečnom brzinom X ili Y.
Uostalom, HAC je radove na auto putu sigurno "oglasio" preko HAK-a, tako da je svako lice bilo u prilici da sazna za radove na auto putu i stvar je potpuno slobodnog izbora da li hoćeš ili nećeš. Pri čemu je tunel Sveti Rok često (ranije) bio poznat po jezivim kilometarskim kolonama "u sezoni", a i na auto putu (i "kod njih", a i "kod nas") imate ona "svetleća obaveštenja" na portalima (sa aktuelnim obaveštenjima, pa i o radovima ili gužvama). Uostalom, HAK ima bezbroj web kamera (pa i dve na Svetom Roku, sa svake strane tunela).
Tako da "ne verujem" ...
Uostalom, letos je bilo dosta "povike" na naše putare što su auto put ka Nišu sanirali "u sred sezone".
Nisam čuo da je neko uspeo da ostvari povrat putarine zbog toga (ili zbog dugog čekanja na naplatnim rampama), niti mislim da ima na to pravo.
Zdravorazumski, postoji dosta pitanja. Jedno je pitanje da li je g. Pikutić znao ili trebalo ili mogao da zna da će biti radovi na putu, drugo je pitanje način dokazivanja navedenog, treće je pitanje da li su mu prezentovani Opšti uslovi, odnosno da li je bio upoznat sa istima (koja činjenica bi mogla biti odlučna za njegovu odluku da koristi "auto-cestu" ili ne), četvrto je pitanje da li je HAC svojim nepostupanjem doveo do potrebe za radovima na putu (ako je bio u obavezi da ih održava "sa pažnjom dobrog privrednika"), te da li postoji neka vrsta odgovornosti za pomenuti zastoj, peto je pitanje šta bi bilo kad bi se pokvarile naplatne rampe (čuvena situacija od pre par meseci kad je na Batrovcima "pao sustav", pa nisu propuštali kamione koji su nosili robu, koja je podložna kvarenju, doduše, verovatno i osigurana, ali ne znam da li i od ovakvog "sustavskog rizika"..), a g. Pikutić vozi nešto što mora da dostavi na vreme.. Doduše, u svim navedenim situacijama verovatno bi se išlo na naknadu štete, ako putarina može da se podvede pod štetu, a u svakom slučaju, bilo bi zanimljivo ispratiti ovakav eventualni spor, da "najmlađa članica" počne da daje doprinos bogatoj evropskoj sudskoj praksi, a što bi svakako bilo zanimljivo i za nas.. u nekoj tamo perspektivi..
U samom početku bačene pare , jer samo da neće dobiti tih 65 kuna (8€) nego će još platiti 10 do 20 puta toliko na osnovu sudskih troškova.
O tim radovima je bilo obavještenje putem HAK-a , tako da je bila njegova lična odluka da ne ide državnom cestom nego autoputom.
Kako brzo Srbi i Hrvati staju na stranu velikih državnih preduzeća. Zašto ?
Ja bih podržao ovog čoveka, jer mi se desilo da milim tri sata zbog tupavih radova u sred sezone. Pritom, rade tri čoveka na celoj deonici, mrljave nešto. Nit su hitni radovi, nego verovatno im treba da operu neku lovu pa kao aj menjamo asfalt u avgustu. Ko da ne može da se promeni u maju. Naravno, policije ni za lek da obezbedi koliki toliki red, nego guranje, sečenje i derendžanje.
Oko objave radova - za konkretan slučaj prošle godine, na sajtu Puteva Srbije je pisalo da su zadržavanja na deonici do 35 minuta. Ja sam mileo tri sata ko što rekoh.
Ti putarinom plaćaš korišćenje auto-puta. Tu postojim minimalna kao i maksimalna brzina kretanja. Po meni, treba da mu vrate novac, ne samo zbog njega, već zato da bude jasno da postoji i direktna odgovornost upravljača putem prema onima koji koriste i plaćaju njegovu uslugu.
Niko ne staje na stranu velikih državnih preduzeća.
Nego jednostavno čovjek basa , kao prvo nema nikakve sezone u martu , drugo niko ga nije prisilio da ide na autoput , treće ,o radovima i blokadama na putu budu obavještenja...
Da je pametan (kao što nije) mogao je ići državnom cestom tih 65 kuna bi mu ostalo u džepu , sa kojima je usput mogao pojesti pola kile janjetine , a ovako samo pravi budalu od sebe i glumi nekog Don Kihota...
Upravo ti staješ, jer uporno tražiš problem u njemu, a ne u izvođaču radova koji pritom nije obezbedio uslove za kretanje vozila : "izostanka kvalitetne saobraćajne regulacije u smislu preusmeravanja saobraćaja".
Čovek se jeste zaglavio na auto-putu za čije korišćenje jeste platio. Da li je mogao biti pametniji i jesti jagnjetinu pitanje je, ali je išao auto-putem kojim postoji neka očekivana brzina kretanja. Preduslov za kretanje auto-putem nije da budeš obavešten o radovima na putu. Da su bili radovi, i da je obezbeđena neka iole pristojna protočnost saobraćaja verovatno se ne bi bunio, ali nažalost to ne piše u tekstu pa ne znamo.
Inače, sa tim razmišljanjem da su svi koji se bore za svoja prava (pa makar i uzaludno) smo tu gde jesmo (govorim o Srbiji). Da imamo najgoru putnu infrastrukturu u regionu, da su krivična dela i krađe u putarskim preduzećima svakodnevna pojava, i da za objektivne probleme koji postoje i koji se pojavljuju uvek krivimo neku "višu silu", objektivno stanje stvari ili šta već.
Upravo zato treba podržavati ljude koji pokušavaju da barem za mikron probude odgovornost državnih organa i čelnih ljudi.
Opet naglašavam,ne stajem na ničiju stranu , ali ovo što ovaj radi je na nivou besposlenog popa.
Gužve i zastoji su svuda uobičajena stvar, niko ne voli da čeka , ali...
Ko je imao prilike putovati kroz Italiju prije 6,7 godina , zna kakva je bila situacija na čvorištu Mestre kod Venecije , tamo su blokade bile na dnevnoj bazi , i da su isplaćivale sve kao što je ovaj dotični , Italija bi propala prije 50 godina.
Zato lijepo poslušaš informacije sa puta , prije Mestra se skineš , uštediš i vrijeme i novac.
Uglavnom niko nije prisiljen da koristi njihove usluge...