home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U nekim evropskim zemljama, mikroautomobili s ograničenjem brzine do 50 km/h su postali veoma popularno rešenje. Male dimenzije vozila, niska potrošnja i jedinstvena namena kojom su se smestili između motocikala i 'odraslih' vozila rekli su svoje po pitanju praktičnosti. Međutim, novi rezultati s Euro NCAP testiranja bi tu praktičnost mogli (i trebalo) da dovedu u pitanje...

Mikroautomobili su po svemu sudeći veoma, veoma ograničene bezbednosti i predstavljaju pravu opasnost za putnika. Mnogi mediji su svežu porciju rezultata s Euro NCAP testova nazvali 'šokantnim', ali činjenica da se u male dimenzije po pitanju bezbednosnosti može smestiti jako malo i nepažnja proizvođača u segmentu bezbednosti nisu toliko iznenađenje.

Manjku iznenađenja ide u prilog i da su prvi testovi ovih mikroautomobila napravljeni još 2014. godine i da su i tada rezultati bili više nego razočaravajući. Do danas se proizvođači nisu potrudili da poprave lošu bezbednost u ovim vozilima.

Organizacija Euro NCAP je već nakon prvih testova pozvala proizvođače i regulatorna tela da se na stroži način sprovode testovi bezbednosti, ali stvari se za dve godine nisu popravile na opipljiv način. 'Razočaravajuće je videti da mikroautomobili ove klase još uvek nemaju osnovne karakteristike poznate iz drugih malih automobila. Zakonodavci od proizvođača ne traže više truda po tom pitanju i time se potrošačima signalizira da s ovim vozilima nema ništa loše', rekao je glavni sekretar organizacije, Michiel van Ratingen.

Ni jedno od sveže testiranih vozila nije dobilo više od dve zvezdice, a u mnogim segmentima su potpuno pali testove:

U najsvežijem izdanju testova, Aixam Crossover GTR​, Bajaj Qute​, Chatenet CH30​ i Microcar M.GO Family​ opet su pali, a poslednje pomenuto vozilo je jedino bilo opremljeno opcionalnim (!) vazdušnim jastukom. Više informacija je moguće pronaći na Euro NCAP sajtu.

Izvor: Tportal.hr

Foto: Euroncap.com



čitanja : 760



Komentari