
Kako prenosi Tanjug, globalna prodaja nemačke automobilske kompanije Folksvagen pala je u prva tri meseca tekuće godine za 1,3 odsto.
Skok prodaje je jedino registrovan u azijsko-pacifičkom regionu i u centralnoj i istočnoj Evropi.
U saopštenju Folksvagena, trenutno pogođenog najvećim skandalom u istoriji kompanije, navodi se da je u periodu januar-mart prodato 1,459 miliona automobila, što je manje u odnosu na 1,479 miliona iz istog perioda prošle godine, prenosi agencija Frans pres.
„Različit razvoj regionalnih tržišta se odražava na naše pokazatelje. Iako su Folksvagenovi putnički automobili u prvom tromesečju ostvarili u Kini najbolje rezultate isporuka ikada, trend u Južnoj Americi nastavlja da beleži pad“, izjavio je direktor prodaje brenda VW, Jurgen Stakman.
Na domaćem nemačkom tržištu, VW je isporučio ukupno 138.700 vozila, što je za 3,8 odsto manje u odnosu na godinu dana ranije.
VW, koji poseduje 12 brendova, od Audija do Poršea, Lamborginija, Škode i SEAT-a, upao je u septembru prošle godine u najveću krizu do sada, kada je u javnost isplivalo da je u 11 miliona vozila širom sveta ugradio softver za manipulacije vrednostima izduvnih gasova.
VW-ova prodaja u zemljama zapadne Evrope je u prva tri meseca pala za 0,5 odsto, u Severnoj Americi za 6,5 odsto, a u Južnoj Americi za čak 31,3 odsto, saopštila je nemačka kompanija.
U istočnoj i centralnoj Evropi i azijsko-pacifičkom regionu, grupacija je ostvarila rast prodaje od 2,1 odsto, odnosno od 4,8 odsto, dok je promet u Kini skočio za 6,5 odsto, što su, kako je saopšteno iz kompanije, bili najbolji kvartalni rezultati za prva tri meseca otkako je VW pre više od 30 godina ušao na kinesko tržište.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen