home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, studija koju je objavio američki Institut za bezbednost na putevima (IIHS) pokazuje da je podizanje limita brzine odgovorno za 33.000 izgubljenih života na putevima u poslednjih 20 godina.

Često čujemo komentare vozača da bi maksimalna dozvoljena brzina na pojedinim saobraćajnicama trebalo da bude veće nego što je to sada slučaj. Svakako da pojedina ograničenja treba preispitati, i eventualno korigovati, ali studija američkog IIHS-a pokazuje da je ovo pitanje znatno složenije i ozbiljnije nego što se to na prvi pogled čini.

Prema rezultatima do kojih su došli istraživači ove ogranizacije, prosečno povećanje maksimalne dozvoljene brzine od 5 milja na sat (8 km/h), dovodi do porasta broja smrtno stradalih za 4%. Kada je reč o autoputevima, stanje je još dramatičnije, jer je u tom slučaju broj poginulih pri istom povećanju limita brzine veći čak za 8%.

Trenutno, za određivanje ograničenja brzine na saobraćajnicama u SAD-u zadužene su savezne države, ali nekada to nije bilo tako. Američki Kongres je 1973. doneo odluku da maksimalna brzina u državi bude ograničena na 55 milja na sat (88,5 km/h). Iako je odluka bila pre svega rezultat tadašnje naftne krize, ispostavilo se da je u narednom periodu značajno opao broj smrtno stradalih na putevima. Limit je podignut 1987, a zakon iz 1973. zvanično je ukinut 1995. godine. Od tada, u šest saveznih država ograničenje brzine povećano je na 80 milja na sat (oko 129 km/h), dok je Teksas podigao limit na 85 milja na sat (137 km/h).

U zaključku studije, IIHS navodi da, iako je u poslednje dve decenije generalno zabeleženo smanjenje broja poginulih na putevima, taj broj bi bio znatno manji da nije bilo odluke o povećanju maksimalne dozvoljene brzine.

Izvor: B92.net

Foto: David Lofink/Flickr



čitanja : 4316



Komentari

birokratsko-statistićki idiotizam!
pazi ti njih..... u zadnjih 20 godina! ja im recimo, uz primernu novčanu nadoknadu, mogu provest istraživanje koje će dokazat, da će broj poginulih na autoputevima past prakitićki na nulu, ako zabrane, da se automobili na njima opće kreču!

a jesu li uzeli u obazir koliko je u tih 20 godina porastao promet? koliko se promenila vozačka kultura? koliki je porast teretnog prometa? kako su se menjali vremenski uveti i koliko se promenilo vozačko znanje današnjih vozača? kladim se, da nisu! najverovatnije su jednostavno uzeli "ograničenje takvo- toliko mrtvih; ogtaničenje onakvo- onoliko mrtvih"...
i neka odgovore zašto na njemačkim delovima bez ograničenja nema "procentualno 4% više mrtvih" za svakih "5 milja" iznad uobičajnih "europskih 80 milja"?
ili, drugim rečima... ne ubija brzina, već ubijaju glupost, nepromišljenost i nesposobnost vozača!

Autor drugmirko 23 Apr 2016, 11:13

Ako bi se max brzina smanjila na 15 milja/sat, broj stradalih u saobraćaju bi se samnjio za 90%....
To znači, treba se vratiti na konjsku zapregu, čeze i šinska kola, samo uvesti obavezne pojaseve "u 5 tačaka" i vazdušne jastuke.

Čela priča ista, na raznim stranama sveta, ali niko ne pominje mogućnost ograničavanja max brzine vozila, max snage po toni težine itd....

Autor Oktopod 23 Apr 2016, 11:34

Kako Američani dolaze do vozačkih dozvola , možda i ima nešto u ovoj studiji , tako da ovi u Texasu nisu normalni sa ovih suludih 85mph ;)

Autor Đorđe 23 Apr 2016, 11:41

Mora da u Nemačkoj onda nema ljudi. :)))
Pre bi rekao da je problem sistem polaganja u USA.
Kod nas se najmanje sudara dešava na autoputu, najviše u gradu.
Da bi se neko slupao na autoputu ili izazvao udes, mora da bude baš ekstremno glup ili nesposoban za volan.

Autor P1 23 Apr 2016, 11:59

Kod njih je malo drugacije polaganje vozacke,nasi testovi se kod njih vode pod Class 7,polazu se u Registry,tu Im je maltene sve,social number,vozacke dozvole I ostala papirologija koja kod nas rade opstine.U tom registry polazete testove,sednete za racunar koji je izolovan od osoblja koje tu radi i rijesavate pitanja.Ako padnete,mozete odmah sutradan doci i polagati opet,izlalzak na testove Class 7 kosta 17$.I polazete dok ne polozite,mozete svaki dan da dolazite.E kad polozite Class 7 onda ide Class 5,to je voznja automobilom.Oni priznaju nasu medjunarodnu vozacku tako da polazete ubrazanim tempom,oko 160$ kosta sam izlalzak na polaganje ako dolazite da polozite sa sopstvenim vozilom,drasticno vise ako polazete na njihovom vozilu.Sam ispit ne smije da traje manje od 1h,samo ste vi i instruktor u automobilu.Ako padnete morate zakazati a to ume da se ceka i po 15 dana a nekad i vise i naravno opet placate 160$.Ako hocete do kamiona onda vam posle Class 5 prvo slijedi Air Brake,jedan dan ste obavezni da provedete u skoli gdje maltene cijeli dan slusate predavanje kako to finkcionise itd..posle teoretskog predavanje,ide drugi dio a to je prakticno prikazivanje Air Brake testa na njihovim kamionima,e kad to sve savladate od njih dobijate dokument sa pecatom sto je inace kod njih jako rijetko,kod njih je potpis sve,amin I sa tim dokumentom opet idete u Registry da prilozite i onda opet sjedate za racunar i rijesavate zadatke,I to kosta 17$ svaki izlalzak i mozete svaki dan polagati dok ne polozite,jednom u 24h.A sam Air Brake kurs,predavanje i ta sranja kostaju 250$.E kad polozite Air Brake onda sticete pravo za Class 1 testove,opet je sve isto sto se tice cijene i polaganje kao sa Class 7 I Air Brake i sve u Registry,samo normalno sto ima puno vise pitanja,sto iz Class 7,Air Brake i Class 1 I mnogo je lakse da se sjebete hehe..Kad to polozite sticete pravo na Class 1 voznju da polazete.Ako ne placate casove,kosta vas izlazak oko 200$ ako dolazite sa svojim kamionom i prikolicom ili sa firminim kamionom nebitno,a ako uzmate njihov kamion i prikolicu onda to kosta mnogo vise od 200$Ispit ne smije da traje vise od 1h.A za taj jedan sat,morate da uradite "pre trip" na vozilu,znaci da krenete od cela vozila i da svaki dio na kamionu i prikolice dotaknete i uvjerite se da je pricvrscen,da nije labav,da ne visi,da su srafovi,matice,osiguraci svi stegnuti i svi na svom mijestu sve to radite i na prikolici I dok to radite morate sve da pricate instruktoru sta tacno radite on stoji pored vas i pise sta sve radite,on vas sam prekine ako ste pali vec tu ili prosli.Poslije toga Air Brake test,ako ni tu ne padnete idete na coupling and uncoupling trailer,ima redoslijed kojim tacno morate da idete prilikom otakacivanja i zakacivanja prikolice ako I tu ne padnete onda konacno ide voznja.Posebna paznja se pridaje kako saltate taj fuler mijenjac,salta se na odredjenom broj obrtaja motora bez kvacila,kvacilo koristite samo kad krecete.Ako vam mijenjac krci dok saltate to vam ide u negative poene a pogotovo ako promasite brzinu ili kojim slucajem ne znate da ubaciti u brzinu tokom voznje.Vozite naravno i u rikverc,parkiravate isparkiravate itd..
Kod njih ima tih raskrsnica koje se zovu four way,tu vam vazi pravilo da ko prvi stane taj prvi i krece,to mi se npr jako svidjelo,prosto i jednostavno je a veoma funkcionalno.Na semaforu kad je crveno vi imate pravo da skrenete desno,kod njih nema kao kod nas strelice uslov kad se upali.Desno smije da skrenes ali moras propustiti sve sa prvenstvom prolaza,sto imaju zeleno.Oni ne voze brzo,jednostavno su mentalno ograniceni,nisu samoinicijativni,nisu snalazljivi,oni su isprani totalno.Koliko me ovde kod nas nervira cist bezobrazluk i bahatost u saobracaju toliko me kod njih nervirala glupoca u saobracaju,nevjerovatno glup narod.

Autor Renault Terminator 23 Apr 2016, 13:27

Fizika je neumoljiva - kineticka energija je srazmerna kvadratu brzine, npr. kada se brzina poveca sa 50km/h na 100km/h to je 4 puta veca kineticka enegija, znaci 4 puta veci zaustavni put ili u slucaju udesa potencijalno 4 puta veca steta.

Autor F1 23 Apr 2016, 13:56

Postoji nesto sto se zove elektronska sizgnalizacija, i sto znacajno podize nivo bezbednosti upozoravajuci na vanredna stanja u narednim deonicama, vremenske uslove, i promene preporucene i maksimalne brzine u skladu sa uslovima na putu, preporuke za alternativne pravce itd.

Autor Fordovac 23 Apr 2016, 19:25

Ima I to,ali samo na autoputevima I jako je rijetko ali pomaze,pogotovo kad su snijezne mecave...

Autor Renault Terminator 24 Apr 2016, 00:02

... to je zato sto su im automobili dronjavi pa im vec nakon 50.000 predjenih milja, kloparaju tockovi u krivini.

U Nemackoj se duplo brze vozi a statistika ne pokazuje povecanje udesa na autopurevima.

Autor vojvoda 24 Apr 2016, 01:13

nemoj da zezas da u drzavi od 80 miliona stanovnika ima manje udesa nego u drzavi od 320 miliona stanovnika? ma svaka ti cast, otkrio si toplu vodu.

Autor mile antena 24 Apr 2016, 02:12

vojvoda

I to je tacno,automobili su im ocajnog kvaliteta,pogotovo pick-upovi Ford F150,F250,F350,Servolet Silverado,Dodz Ram 1500,2500,3500,Gmc Siera teski krsevi od auta,kvalitet totalna nula,izgledaju na oko mocno ali izdrzljivost,pouzdanost,kvalitet ravan nulI. I obicna putnicka vozila Americkih brendova su teske kanturine,da nema Japanca i Svaba,oni tamo nebi znali sta je auto.A tek sa kamionima,30 godina tehnoloski zaostaju za Evropskim kamionima,Srbija ima bolji i kvalitetniji vozni park kad su kamioni u pitanju od Amerike i Canade zajedno.

Autor Renault Terminator 24 Apr 2016, 11:31

Mile , čovjek je mislio procentualno u odnosu na broj stanovnika a ne ukupan broj udesa...

Renola , očigledno da nisi imao susreta sa gore nabrojanima i uglavnom ništa od toga nije tačno.
Dobra su i pouzdana vozila jer je uglavnom na njima sve oversize , ali na evropskom tržištu nemaju šanse jer su neefikasna ili npr. mogu uraditi sve što može Sprinter a troškovi vožnje su kao u Actrosa...

Autor Đorđe 24 Apr 2016, 13:19

nadam se da je ono sta je renault napisao sarkastican odgovor jer bilo koji americki pikap ce preci vise bez vecih problema nego 5 svaba zajedno. nije retkost videti vanove u u-haul sa 700,000+ milja na satu (ja sam sa jednim takvim presao celu ameriku)

@ Đorđe,
gore u tekstu se nigde ne spominje "po broju stanovnika"

Autor mile antena 24 Apr 2016, 16:33

Djordje

Bio sam gore,radio sam,sve te krseve sam vozio I nove polovne.Od tih pick-upova jedino sto valja je Toyota Tundra I manja Toyota Tacumu,ovo ostalo garbage.Imali smo gajnc novog Dodz Rama 2500 cuminsov motor,auto je nepunih 20.000km na satu potpuno izgori.DrugI Ram iz firme isto nov stigao,zapalio se al smo uspjeli da ga ugasimo,na motoru skoro totalna steta.Treci Ram nismo ni koristili,bas kad ni jedno drugo vozilo nije dostupno.Na Fordovima F150 su nam crkavali automatski mijenjaci,popravka kosta 6.000$,cesti problemi su bili I sa krstom kardana.GMC Sieru i Sevi Silverado nismo imali u firmi ali sam uzimao od kolega gdje sam radio,svi ti pick-upovi idu kao ludi,ove nase pick-upove Evrposke bi odrali na cesti,imaju vecu tovarnu nosivost,Dodz,Ford imaju cak pick-upove sa zadnjom osovinom I duplim tockovima.Tu kardani i krst kardana odlazi kao dobar dan.Samo kod njih je to normalno,da to brzo crkne,izgori,pokvari se,to je kod njih sve ok i normalno,ne dozivljavaju to kao mi,ne gledaju kao mi na to.On ce opet kupiti isti.Cudan mentalitet I potpuno drugacije shvatanje zivota.I ono sto je mene najvise fasciniralo je to sto se oni kunu u te aute,to su njima najbolji automobili na svijetu,krsevi ali ne daju svoje krseve I taj patriotizam prema svojoj industriji mi se jako dopadao i svidjao i volio bi da tako bude i kod nas.A mi pljujemo po svemu sto proizvedemo,sve tudje nam je bolje.Meni nije,Made in Serbia mi je uvijek No1.,neka je i najgore ali cu uvijek svoj dinar dati svojoj zemlji,radniku koji je to napravio nego da moj novac ode iz moje zemlje.

Autor Renault Terminator 24 Apr 2016, 17:38

mile antena

Ja ni jednog nisam vidio nI sa 200.000km, u Canadi su km na satu, a da nije imao teskih havarija,ili je motor ili je mijenjac ili diferencijal a da predju 700.000 mila cak,to prvi put cujem,moguce zasto da ne,al koliko je generalki radjeno,mjenjaca promjenjeno,diferencijala,kardana,krstova kardana...Mozda i neki primerak se desi da je dobar I to je moguce.Da sam imao namjeru da ostajem gore nebi ni gledao te garbage,bez razmisljanja bi pazario npr. nekog P1 Mercedesa hehe..Ili Japanjerosa a born/made in USA,never hehe..

Autor Renault Terminator 24 Apr 2016, 17:48

@Renault Terminator,
toyota tundra valja, a to je pikap koji je u 2. generaciji imao lim debljine papira i prikolica bi redovno bila ostecena kada bi vozio terete u njoj.
moji roditelji su imali f-150 osam godina bez ijednog problema (veceg ili manjeg). apsolutno se nista nije pokvarilo, a posle 8 godina su ga prodali za 66% od kupljene cene.
uostalom, pogledaj koliko na ulicama i dalje ima pikapa iz 1980tih i 1990tih koji se jos uvek koriste za poslove. dovoljno ti je da odes u u-haul. ja sam sa ford econoline (dobro, nije pikap vec je van, ali ista mehanika kao i f-series) sa 750,000 milja na satu presao celu ameriku - i to je bio pun stvari i jos sam vukao prikolicu sa autom na njoj.
sto se tice generalno kvaliteta, pogledaj koliko stariji mercury grand marquis, chevy caprice, ford crown victoria i slicnih auta ima na ulicama. ja ne pamtim kad sam zadnji put video neki evropski auto stariji od 10-ak godina na ulicama.
a posebno mi je bio smesan tvoj komentar da srbija ima kvalitetniji vozni park po pitanju kamiona nego amerika. u pravu si - sto bi neko vozio novi peterbilt ili kenworth ili western star kad moze da vozi fap sa tehnologijom iz 1970tih.

Autor mile antena 24 Apr 2016, 18:49

Tamo u "amerikama" mnogo šta je bolesno u saobraćaju.
Počev, od puteva, vozila, železnica.....
Ono što zna da valja su gradske saobraćajnice.....

Za mene je to kaubojska zemlja, koja ima sreću da je stecište svetskih oligarha, i ko zna čega......

Autor Oktopod 24 Apr 2016, 19:43

@oktopod,
a znaci i putevi su bolji (ne samo auti i kvalitet goriva kako si ranije tvrdio)?
nego, jesi li uspeo naci zgradu bez parkiranih zastavinih vozila? jesam li ti dao dovoljno vremena?

Autor mile antena 24 Apr 2016, 20:15

Nisam čitao celu diskusiju, ali...

@Renault Terminator

"A mi pljujemo po svemu sto proizvedemo,sve tudje nam je bolje."
-ovo je tačno.

@Renault Terminator

"Made in Serbia mi je uvijek No1.,neka je i najgore ali cu uvijek svoj dinar dati svojoj zemlji,radniku koji je to napravio nego da moj novac ode iz moje zemlje."
-ovo je za poštovanje. Kad bi više ljudi verovalo svojima (a ne tuđima), možda bi mogli postići nešto na ovim prostorima.

Autor ja 24 Apr 2016, 20:28

mile antena

Ja ti kazem kakvo sam ja imao iskustva sa tim autima,za mene su kante a ima itekako starih bembara,Mecki,golfova 2 i 3,jetta...Sto se tice kamiona,taj Fap 1970 godiste je tehnoloski skoro pa u rangu najnovijeg Peterbilta i sve jednog ostalog kamiona u USA I Canadi.Vozio sam sve Americke kamione od highway kamiona do teskih cetvoroosovinskih kamiona kojima bruto masa ide skoro do 80tona.Evo Peterbilt,posto je to kao super truck,sirova snaga,sjednes u njega i ja bez problema sa svog sjedista dohvatim suvozaceva vrata,ne mozes da se ispravis u toj krsinI,soferke kao da vozim BRDM ako znas sta je to,volan drveni,napred na instrument tabli nemas gdje da stavis telefon,sediste je zivo sranje,ja kad izadjem iz Peterbilta ne mogu da se isparvim,budem grbav kao njihovi retardirani vozaci,uvjek sam se i pitao zasto su zgrceni a tek o Hendrickson suspenziji da ne trosim rijeci,ubi ona ubi,kao da se vozim u konjskoj zapregi,auspuh ti je odmah iza glave to tutnji ubija,ja sam tamo ogluvio na tim Peterbiltima i Kenworthima,ako se neko vozi samnom ti ne mozes da pricas sa njim jer je auspuh i njemu i meni odmah iza glave a tek sto su ti kamioni safe e to je tek vrh tehnologije,cjela kabina je nitnovana a retrovizori limeni sa sve nekim limenim sipkama pricvrscene za tu nitnovanu kabinu.Grijanje ravno nuli,meni su stakla ledila sa unutrasnje strane!!!!!U zivotu to nisam dozivio,izolacija kabine je nula,vjetar zvizdi kroz kabinu sve u sesnaest.A tek sasija,nov kamion eejj,posle prve zime farba se ljusti sa sasije!!!A sasija je ista kod svih njih I kod Peta,Kenworth,Freightliner..Probaj ostaviti kamion upaljen sat vremena a da mu rucnim gasom ne dignes na 1000rpm jer ako to ne uradis motor ce da zariba jer nema podmazivanje,bagerske motore trpaju u kamione,servise rade na predjene sate a ne na predjenu kilometrazu.Mi smo radili servise na 300 predjenih sati.Sjedni i bilo koji od tih krseva i daj pun gas u krivini,pa ti si u kecu dok si reko keks I navjerovatnije mrtav jer ce te prikolica zdrobiti u nitnovanoj kabini a sa bilo kojim EU kamionom nema sanse da se to desi,cim elektronika prepozna da ce da dodje do keca ili prevrtanja sam koci odredjen tockove na trucku i prikolici,pri 90km/h na mokrom ja na USA kamionu moram da pipkam kocnicu od Jake Brake nema nista jer je preslab,samo tutnji a nista se ne desava a ako slucajno nagazim kocnicu,prikolica me vec pretekla I pobila sve u kontra traci sa EU kamionom to nema sanse da se desi,druze on samo klekne,prikolica je iza tebe ravna kao strela.Sa njihovih kamiona otpadaju farovi,krila,stepenista,retrovizori,rezervoari zato sto je vrhunski kvalitet.Tamo jedino Volvo radi crash test kabine I on Volvo ima najbolju i najbezbedniju kabinu od svih tih krseva to je cak bio i uslov da Volvo kamioni dodju na to trziste ako se u izradi budu postovale norme koje Volvo koristi u EU.Meni je na Peterbiltu otpao far,kolegi nasem covjeku otpao desni blatobran.Uh..Nemoj mi spominjat njihove kamione molim te,knjigu mogu da napisem o traumama koje sam prozivio sa njima.Nas FAP 13-ca je kamioncina druze,da sam ga imao u Canadi ja bi se vjenaco sa njim.

Autor Renault Terminator 24 Apr 2016, 20:55

Ja

Tako pocnes da razmisljas kad odes iz svoje zemlje,ja u Srbiji nisam rodjen,ali me Srbija prihvatila kad mi je bilo najteze u zivotu,kad mi je sam zivot bio ugrozen.I tamo sam nasao nase ljude koji su imali prodavnice nasih proizvoda,Carneks,Smoki,Knjaz Milos,Ajvar,nasa piva Jelen i Lav,nasi cajevi Aleva Novi Knezevac,supe Takovo,nas Eurokrem Takovo,nasa kuvana jela,nase male krem bananice,krastavce...njihovo sam kupovao krompir I te pijacne proizvode sto se ne mogu uvesti iz Srbije.Ma nisam htio centa da im dam ako sam ikako mogao do naseg proizvoda.Srbija mi je pomogla ,ja joj vracam kako god znam I mogu.Ona vise za mene ne treba nista da ucini.

Autor Renault Terminator 24 Apr 2016, 21:05

mile antena
Mislim da vrlo dobro znaš šta sam napisao....
Čudi me da tako srljaš protiv domovine.....
Ne znaš šta se vozi po Srbiji. Manje je ovde krševa nego po unutrašnjosti SAD.
Tamo gde satje voz na otvorenoj pruzi, da je mašinovođa i radnici popravljaju da bi prošli. Tamo gde je elektrifikacija misaona imenica. Tamo gde policija tera ljude da prstom dodituju nos ida skaču na ednoj nozi da utvrde jesi pijan.
Tamo gde te može policija ubiti kao kera. Gde ljudi nose pripasano automatsko oružje....itd.
To je u Srbiji nestalo u vreme kralja Aleksandra.

Autor Oktopod 24 Apr 2016, 22:10

@ Renault,
da mi cale nije bio kamiondzija 15+ godina u americi, da nisam uvek isao na put sa njim dok sam bio mladji, da nisam licno video da je njegov freightliner presao 1.5 milion milja bez ijednog veceg problema - mozda bi i poverovao sve to sta si napisao. ovako, te price mozes da pricas vojvodi i svojim drugim istomisljenicima kojima je amerika kriva za sve probleme u zivotu.
postoji razlog zasto je volvo u americi presao na univerzalne catherpillar, detroit i cummins motore, jer oni njegovi nisu mogli preci ni 500,000 milja, a da ne propisaju ulje. moj cale je bezao od njih kao djavo od krsta. ali zato freightliner 0 vecih problema u 1.5 milion milja, samo regularno odrzavanje. i da - motor nikad nije zaribao iako je gasen samo kad bi sipao gorivo. to znaci da je bio upaljen non-stop po 6-7 sati preko noci dok je cale spavao.
posebno mi je smesan komentar na racun kritika peterbiltove kabine gde kao nema dovoljno prostora ... jel ti to ozbiljno? americki kamioni koji imaju kabine kao stan nemaju dovoljno prostora u kabini? jeli ovo mozda prostran enterijer na kamionu?
http://www.renault-trucks.fr/media/image/nouvelles-gammes/showroom/image-13-renault-trucks-C-euro-6.jpg

Autor mile antena 24 Apr 2016, 22:19

@ Oktopod,
slazem se ja u potpunosti sa tobom - amerika je mnogo zaostala drzava, posebno u poredjenju sa modernom srbijom. samo je i dalje ogromna misterija zasto iz te moderne i ugledne srbije svake godine ode 32,000 ljudi (od cega veliki broj zavrsi u toj zaostaloj americi gde se zivi kao sto se u srbiji zivelo pre skoro 100 godina).
p.s. srbija nije moja domovina. ja niti sam rodjen niti sam odrastao u srbiji.

Autor mile antena 24 Apr 2016, 22:25

mile antena
Jeste mile....
Koliko SAD ima beskućnika??
Koliko ih živi u karton kućama?
Koliko u prikolicama i šupama?
Koliko ih je bez zdravstvenog osnovnog osiguranja?

Mi nemamo beskućnika, karton naselja (ako rome ne računaš).
Nešto ti račun ne štima....
Srbija nije naprednija od SAD ni blizu. Ali takve bede, primitivizma, nesigurnosti, nepravde, socijalne zapuštenosti, kao što ima po SAD - nema.

Autor Oktopod 24 Apr 2016, 22:30

Da napiišem nešto i u vezi teme, a toga sam se dohvati, samo niste razumeli.
SAD ima katastrofa opasne puteve, koji su građeni ranije i pre 2000 godine. Mada i ovi današnji nisu bolji, sem bitnijih autoputeva i državnih puteva. Zašto???

Projektovanje puteva u SAD je potpuno izvan Evropskih standarda, to jeste izvan Nemačkih. Nemci su još pre dugog svetskog rata uveli standarde koji se danas koriste. To jeste tri inžinjera Lorenz, Kasper Schurba, koji su izmisli današnji oblik prelaznih krivina u geometrijskom obliku klotoide, kao i projektovanje takozvanih "glatkih" krivinskih oblika u planu i profilu. To jeste, imaju strogi sandardi, kako se vrši usaglašavanje krivina i drugih elemenata u planu i profilu. Tako da, ako kod nas toga ima, to nije po propisimai standardima, i to smo nekada obeležavali sa "crnom tačkom", a danas sa stećcima.

E to u SAD nema, na većini puteva, tamo su elementi potpuno neusklađeni (videli ste one krivine i prevoje obeležene duplom punom i sl). Zato je Speed limit jako kažnjiv i bitan.....
O pimitivizmu, na SAD putevima, mogu da pišem celiu noć..... Samo pogldati saob znakove, natpise topa "ako ubiješ putara - pešaka, globa tolika, ideš u zatvor toliko", cirkus..... :)
E mile mile...... Speed Limit je osnov osnova da se sačuva glava u SAD na putevima koji su malo reći opasni, a i sama vozila (ona matora) kao lađe se ljuljaju na balonkama gumama

Autor Oktopod 24 Apr 2016, 22:47

@ Oktopod,
a sto rome ne racunamo? sta, oni nisu ljudi?
ima beskicnika mnogo - kako i nebi bilo u drzavi gde je populacija 320+ miliona. svi ce ti oni kriviti ovog ili onog za sve probleme u zivotu (isto kao sto je srbiji glavni krivac amerika za bas sve probleme u zivotu), ali to je njihov izbor. ako sam ja, koji sam dosao u ameriku bez reci engleskog i bez poznavanja njihove kulture, mogao da zavrsim fakultet i nadjem posao - neko ko se rodio u americi nebi trebao da ima ni najmanji izgovor zasto je beskucnih.
nego, kazi mi ti meni sto svake godine toliko imigranata dolazi u ameriku gde vlada beda, primitivizam, nesigurnost, nepravda, socijalna zapuštenost? sto lepo ne dodju u srbiju gde nema toga? i ne samo sto toga nema, vec su i putevi bolji, gorivo kvalitetniji, a tek koliko je vozni park savremeniji ... pa tek tu nemam reci, ne igra nikakvu ulogu sto se u americi godisnje proda 17 miliona novih vozila, a u srbiji 20,000.

Autor mile antena 24 Apr 2016, 23:45

mile antena
Nisi me razumeo. Daleko je Srbija od SAD, mnogo daleko, po mnogo čemu, ali ne po onome što sam nabrojao.
A ljudi dolaze u SAD kao i ti, za boljim životom. Ono što krasi SAD je multinacionalna zajdnica naraoda i vera, gde niko nije ugrožen po tom pitanju.
Ali ako gledamo Evropu (EU), ona je za mene svetlosnu godinu udaljena od SAD, po načinu i kvalitetu života, obrazovanju, sreći, i mnogo čemu. Ni jednog momenta ne bi imao dilemu da li živetu u SAD ili Nemačkoj, Holandiji, Italiji....
Ono što Srbiji daje vrednost je upravo činjenica da ćemo kad tad postati članica EU.
A tu činjenicu, kao i samu EU, i ostatak Sveta remete hegemonističke, neljuske, i svake druge aspiracije SAD (UK and CO) koalicije, da ničemu ne da živi van njihovog merila i aršina.

Autor Oktopod 25 Apr 2016, 09:31

mile antena

Prvi primjerak koji cujem i to evo ovdje u Srbiji,1.500.000milja bez i jednog kvara a kamoli osvezavanja ili slucajno generalke,ni oni tamo Kanadjani mi se nisu hvalili sa takvim primjercima.Ajd neka ti i bude,to je mozda jedino bilo moguce sa CAT-im motorom,jer Detroit je krs neopjevan,cumins je nesto izmedju.Mi smo imali 6 Internationala Eagle 9900I sa Eaton Fuller mijenjacom,sve sa CAT-im motorom i 460 konja,do 1.000.000km je na 5 njih zvekno motor,jedan je izdrazo do 1.200.000.Simptomi su pregrejavanje,trosenje ulja,nabijanje pritiska u sistemu gdje dolazi do pucanja crijeva i totalnog gubitka antifriza sto je zimi predstavljalo veliki problem,ljeti smo vadili termostate nebi li se spustao temp. ma kakvi,imao ne imao,stavio nov ili ocistio stari ma ne hebe nista,pregrijavaju se i gotovo.
Imali smo Peterbilta 1999 god koji je isti kao ovaj na ovom linku samo su farovi oni stari,ununtra enterijer potpuno isti kao na ovome novome samo sto je volan drveni,instrument tabla od losijeg materijala ali sam izgled table nista nije promjenjen ni 1985god,ni 1999 a ni sad 2016.To je najstari kamion u firmi,sa njim je moj poslodavac krenuo u posao,probio se,uspio sto se kaze I ne zeli ga dati u staro gvodzdje,jos radi,taj kamion ima preko 2.000.000km na satu I jednom mu je radjena generalna,motor je isto CAT 460 konja single point,razlika je samo u odnosu na onaj Interantionalov motor u drugacijem ubrizgavanju,ide bolje od Eagle 9900i.
Za Volvo si u pravu,problemi su bili samo na pocetku.Imali smo i Volvoe VNL sa D13 motorom,to je bas Volvo motor za to trziste,Volvo ima jos D11 i mislim D15 ili D16 slagacu te sad.Razlika je u rasponu snage i namjene,ovaj D13 ima raspon snage od 370 do 500konja,nasi Volvoi su imali 460 konja i trosili su mnooogo manje nafte nego svi Peterbilti,Intetantionali I Kenwyrthi,imali smo jedan Kenwurth.Sluzili su fenomenalno,bilo je problema malo sa elektronikom motora ali ni jednom od njih motor nije otvaran a tada su se priblizavali cifri od milion kilometara,taj D13 je po meni najbolji motor tamo na tom trzistu i u volva ja mislim da mozes samo jos cumins motor da ugradis i to je to..Razlika izmedju EU Volva i USA Volva je ogromna, USA Volvo ima samo unutrasnjost kabine i mijenjac I-shift od EU Volva.Sve ostalo od sasije,ogibljena,pa i cumins motora,sve je isto kao na Petu,Kenworthu I ostalima.EU Volvo je neuporedivo kvalitetni kamion od USA Volva,nebo i zemlja.
Jesi ti druze imao priliku da se vozis u jednom MAN-y TGXXL,Actrosu Mega Space?E kad se provozas ili sam probas sve ce ti biti jasno a ovako mozemo da diskutujemo do sutra.
A dali je Amerika kriva nesto Srbiji,pa pobila je 1999 blizu 3.0000 ljudi,srusila sve nase fabrike,mostove,rusila nase gradove,zemlju i zrak nam zatrovala osiromasenim uranijom,okupirala nam dio teritorije..zasto?Jesu li nasi piloti ubijali njihovu dijecu u Sietlu,Njujorku itd kad su nam oni to radili.

Evo ti link novog Peterbilta.I sa ovim oni rade Long haul,pogledaj ove sofer sajbne sa gumom na sredini puuuu majku mu hebem.Ajd ovaj bas za highway je kabina I nekakva ali sve ostalo od mehanike je potpuno isto kao na ovoj krsini.

http://www.peterbilt.com/products/on-highway/389/#specifications

Autor Renault Terminator 25 Apr 2016, 10:29

mile antena

A taj Renault sto si okacio ce dva puta produziti zivot svom vozacu za razliku od USA kamiona,koji ce em da ti skrati zivot,jos ce te fizicki i smanjiti,ima da te zgrci a o potrosnji,rentabilnisti,sigurnosti,kvalitetu,nadzivjece i sahranice ih sve.

Autor Renault Terminator 25 Apr 2016, 10:57

Oktopod

E da se i sa tobom u necemu slozim a da nije Renault hehe..

Autor Renault Terminator 25 Apr 2016, 11:00

Autor Oktopod 25 Apr 2016, 09:31

Nesumnjivo je da je Evropa civilizacija za USA.
Iako i jedni i drugi imaju svojih prednosti i mana.
Ima u USA boljih stvari nego u Evropi i obratno.
Problem je zlocinacka i ugnjetavacka politika USA prema slabijima.
Šteta sto ne smeju da napadnu Rusiju ili Kinu, sa sve svojim Nato kučićima.
Da misle da su jači i da mogu da pobede, napali bi ih odma, kao mnoge do sad.
Problem je što i mnogi opravdavaju i podržavaju zločinačko i kukavičko ponašanje USA.

Autor P1 25 Apr 2016, 12:37

Rendzo,
evo ruka za opsirno iznosenje tvojih iskustava. Jos nekoliko ljudi koji su vozili americke kamione mi je pricalo o njima, uglavnom imaju iskustva kao ti. Sto se automobila tice, ja licno '99. sam se provozao u Chevrolet Caprice Classic-u sa kraja '80-ih, V8 motor 170ks (imao je filter vazduha precnika porodicne pizze capricciose, verovatno odatle i naziv automobila:)), obilje korozije na karoseriji, raspale rucice za otvaranje vrata i dizajn kabine sa prekidacima kao kod Ikarbusovog autobusa iz tog perioda, sa sve natpisom "Lights" na prekidacu za svetla (valjda Amerima mora da se napise sta je, nije dovoljna samo slicica) Ali, imao je klimu i sve elektro prozore, to je najvaznije za bezbednost! :) Obicna gomiletina nabacanog lima i natamburane opreme.
Oktopod Mange
I ja bih bio za Srbiju u EU, da tom EU upravljaju evropske sile (i istocne i zapadne), a ne Amerika. Za ovakvu, danasnju EU (citaj EUSA) nisam nikako.

Autor Optimus Prime 25 Apr 2016, 13:04

Naravno da ima i dobrih strana koje su mi se dopale i volio bi da ih vidim kod nas ali generalno taj stil i nacin zivota,surovo kapitalisticki,znaci samo trosi,trosi,zaduzuj se,rmbaci 18 sati dnevno za sve to...ma bijezi,hebo takav zivot.Neka Mile Antena okaci link,ja necu namjerno,u kakvim busevima voze dijecu u skolu i iz skole,pa ja u tome nebi stoku vozio.

Autor Renault Terminator 25 Apr 2016, 15:52

@Oktopod,
to sto bi ti radije ziveo u drzavi A umesto drzave B ne znaci da je ta drzava A zaista bolja. ja poznajem gomilu ljudi koji su pocetkom 1990tih ziveli u nemackoj, a sad su u americi (nemci su ih primili samo privremeno i posle im dali izbor ili da se vrate kuci ili da presele u ameriku, kanadu, australiju ...). vecina njih mi kaze da se apsolutno nikad nebi vratili u evropu. zasto, zato sto ih nemci gledaju sa ogromnim predrasudama i oni su se osecali kao gradjani drugog reda u nemackoj, dok u americi apsolutno nikog nije briga odakle si, koje si religije i sta vec.
ja tebi zelim svu srecu da ti se snovi ispune o kvalitetu zivota, obrazovanju, sreci i slicno kada srbija udje u eu ... samo mi nesto govori da do toga nece doci. moze srbija uci u evropsku uniju, ali mentalitet srba se nikad nece promeniti, posebno ne u jednoj generaciji. ali dobro, onda vam vise nece biti amerikanci krivi za sve probleme u zivotu nego neko drugi.
a sto se tice tvog iskustva sa capriceom - svaka ti cast jer si pre 17 godina provozao 10 godina star Chevrolet, pa mora da su svi americki auti takvi posebno u danasnja vremena. ali dobro ajde - za razliku od nekih drugih ljudi ovde na sajtu barem nisi rekao da je krs zato sto je 4 puta skuplji Mercedes bolji.

@Renault Terminator,
freightliner je imao Detroit motor sa 550 ks, generalka nikada nije radjena na njemu, samo regularno odrzavanje. imao je 1.5 million milja na satu kada ga je cale prodao. i to je kamion jos mnogo mogao da ide, ali se cale penzionisao. to sto nasi vozaci misle da znaju voziti kamione zato sto su se ucili na fapu, pa sjebu modernije kamione, je neka druga prica, ali sam poznavao nase vozaci koji ni posle x broj godina nisu znali kako menjac funkcionise i koji bi gomilu puta gurali gore dole dok ne pogode brzinu.
ispade kod tebe da su americki kamioni losi jer, izmedju ostalog, kontrolna table je uradjena od losijih materijala. to je mnogo bitna karakteristika kod kamiona zar ne? dovoljno ti je da pogledas dimenzije kabine izmedju evropskih i americkih kamiona. u jednom je motor direktno ispod kabine, a prostor gde je krevet nepostojeci (gde drze vozaci svoje stvari uopste?). i onda kazes da ce Renault produziti zivot svojim vozacima? hoce ako su patuljci.

Autor mile antena 25 Apr 2016, 16:41

mile antena

Hehe..jedina kabina tamo kod vas sto valja je od Volva VNL-a.Jedino Volvo iskoristio svu prednost vecih gabarita slepery i jedino ta Volvo kabina je bolja od od Evropskih.Druze ti meni prosipas price a ja sam sve to vozio,jeo spavao u njima.Peterbilt i svi ostali imaju vece slepery od Evropskih kamiona,to se ne dovodi u pitanje ali upotrebljenost te kabine je losija od sve i jednog EU kamiona,nije funkcionalna,nije prakticna,oni svi nazad roknu krevet da petero njih moze spavati zajedno i 2-3 pregrade i to je to,ceo zadnji dio koji jeste veliki je hebeni krevet.EU kamioni raspolazu sa manje prostora ali je taj prostor toliko funkcionalan,toliko pametno i sa paznjom uradjeno da se vozac sto prijatnije osijeca,komotnije,I daleko vise ima mijesta I pregrada za razne stvari u tome je poenta,meni je tjesnine bilo u tim njihovim kabinama nego u nasima.Drugo,EU kamioni su pet puta udobniji na cesti,mekani a stabilniji,mnogo modernije I bolje sasije,bolja oslanjanja,vjesanja,EU kamion tebe ne polomi dok ga vozis,ja kad izadjem iz MAN-a npr,ja voznju druze nisam osjeti,ja iskocim iz kabine kao zec covijece.USA kamion tebe slomi dok ga vozis,tvrdi su,kruti,oni tebe lome,ledja,vrat pa ako je fullercina mijenjac ruka i rame ti otpadne,nasi kamioni sa manuelnim mijenjacima su jako mekani za saltanje,mekano kvacilo,saltaju se kao mali automibili,dobro kod USA kamiona kvacilo koristis samo kad kreces i ako se mijenjac zaglavi u brzini pa ga sa kvacilom izbacis..Ja ne znam jeli ti razumijes sta ja tebi pisem.Ti njihovi kamioni su bili dobri 80-ih eventualno 90-ih godina ali oni danas zaostaju 30 godina u svim tehnoloskim aspektima za EU kamionima,oni su prosto ostali u 80-im.Pa njihove prikolice su jos uvijek sa duplim tockovima!!!!!A tovare kao mi.Ajd kad se tovari velike pretovari onda je ok,ali tako je i kod nas.
Ja kad zavrsim posao sa tom njihovom rbinom ja sam slomljen sav,kao da sam u rudniku radio a ne vozio kamion jbt,nizasta nego za krevet.
A za ove kabine,poredio sam sa pravim highway long haul kamionima,koji kao izgledaju spolja i iznutra moderno mada je razlika u odnosu na ovog Peterbilta sa linka sto sam ti postavio samo u kabini,mehanika je sva ista.

Autor Renault Terminator 25 Apr 2016, 18:00

@Renault,
kako to kabina u kojoj se jedva mozes okrenuti i koja raspolaze sa malim krevetom za patuljke moze da bude vise prakticna one velike kabine gde je ogroman krevet sa gomilom prostora za stvari? pa nas jedan prijatelj je cak drzao i treadmill u kamionu. eno ona slika renaultovog kamiona koju sam ranije postavio ... gde tu da stavis frizider? gde da stavis cistu robu kad ides na duzi put (i gde da stavis prljavu robu kad se presvuces)? gde ces da stavis tv, mikrotalasnu ...?
da ne trazis, evo ti slika opet
http://www.renault-trucks.fr/media/image/nouvelles-gammes/showroom/image-13-renault-trucks-C-euro-6.jpg

i sad usporedi to sa ovim

https://i.wheelsage.org/pictures/freightliner/cascadia/autowp.ru_freightliner_cascadia_xt_4.jpg

nemoj molim te sad opet pricu kako je plastika losijeg kvaliteta jer pricamo o KAMIONU. ili ona gore prica o autobusima za decu. sta, jel trebaju da stave kozna sedista najveceg kvaliteta i najkvalitetniju plastiku da bi prevezli decu od 10 godina do skole?

sto se tice samog osecaja u voznji - mozda je problem u tebi kao vozacu (bez uvrede). ne znam koliko godina imas, ali moj cale je vozio sve i svasta, i u evropi i u americi, i uvek je govorio da bi radije vozio americke kamione. u evropi je sve malo, usko i najbitnije od svega - nemocno. mozda se to u evropi promenilo danas, ali on jos uvek trauma sa manovima i scanijama (o fapovima da ne govorim) kako su se jedva penjale uz uzbrdicu i kako je svakog momenta bio spreman da iskoci iz kamiona da spasi zivu glavu. da ne pomislis da se covek amerikanizovao, on je dosao u ameriku kada je imao 40 godina i uvek je vise voleo tihe i udobne automobile. ali za kamione je uvek govorio "sta meni vredi da je Volvo tih i udoban kada je stalno u servisu i kada propisa ulje na 400,000 milja". Volvo je inace vozio dok nije kupio svoj licni kamion

Autor mile antena 25 Apr 2016, 19:34

Mile znam da stvari gledaš kroz drugačiju prizmu tj. amerikaniziranu prizmu ali nije uvijek veće bolje a u dosta slučajeva manje je više.
Konkretno evropski vs američki kamioni ,prvi su rafiniraniji a najvažnije efikasniji u odnosu na svoju veličinu.
Da američki kamioni imaju tolike prednosti možda bi i došli u Evropu...

Autor Đorđe 25 Apr 2016, 20:06

@Đorđe,
americki kamioni ne mogu doci u evropu zato sto su preveliki sa uske evropske ulice i veliki potrosaci, a ne zato sto neko misli da je veca kabina preterivanje ili nekog slicnog razloga.
kao i kod automobila, tako i kod kamiona amerikanci imaju daleko vecu slobodu po pitanju dimenzija, snage, opreme ... a zasto je tako to je neka druga prica, ali je poenta da je tako.
efikasnost? neko ko zivi u jednosobnom stanu moze iskoristiti bolje prostor od onoga u trosobnom stanu, ali ce trosoban stan uvek biti prostraniji. tako je i kod kabine u kamionu - ostavio sam ti gore slike gde se vidi razlika izmedju kabina kod evropskih i americkih kamiona. kazi mi, u kojoj kabini bi se osecao komotnije?

Autor mile antena 25 Apr 2016, 20:17

Mile

Jel ti razumijes Srpski,hoces da pisem na Engleskom?
Dzabe sto je po dimenzijama velika ali je unutra organizovana kao za robijasa a ne za vozaca.I ta slika Renaulta kabine nije za long haul,za krace je distance,zamjena Premiuma,kao kod Mecke Axor,kod Man-a tgx itd..te kabine su manje jer nisu namjenjene za duge relacije.A na toj slici malog Renaulta ima i frizider I sto,samo ti ne vidis,ima cak i pregrada ispred vozaca za cist i prljav ves cak i za zimsku i ljetnu garderobu druze.Renault za duge relacije ima kamione sa oznakom T.Kabina je veca od C sa puno vise pregrada,dva kreveta,sto,sediste se rotiraju,mikroatalasnom,friziderom,tv..I tako manja od te Cascadine opet nudi isto pa i vise.Cascada je klasican primjer neiskoriscenosti prostora,jos je to najveca kabina, ima Cascada I sa manjom kabinom.Pogledaj Volva VNL,e to je kabina,ugaona garnitura,dva kreveta,tv,frizider,mikrotalasna,najvise pregrada ubedljivo.Veoma lako se ti okreces u EU kabinama,ima prostora nije to tako tijesno,ima mijesta dovoljno,taman koliko treba.
Mi u EU smo navikli na komforne kamione,sa finim enterijerom,modernim,da izadjemo cisti,odmorni iz tih kamiona a ne da mi volan bude drveni,kvalitet enterijera iz 90-ih,upalama ramena i desne ruke,ukocenih ledja i zgrbavljene kicme,to je za USA truck drivers cul,zato sto slijepci nisu vozili bolje pa im je to vrh.Sto se tice snage kamiona,tvoj tatko oooodavno onda nije vozio EU kamion,sve I jedan EU kamion iste snage kao USA kamion,osisace ga u brdu kao vola u kupusu.I to sto pises nije tacno,pogotovo te stare Skanije,pa to ide kao nevrjeme,jesi ti normalan.Probaj sa Scaniom da prazan krenes drugom,ona potrga kardan,diferencijal,sve zivo pocupa od snage a taj Frightliner jedva krene drugom prazan..Druze moj nemas ti pojma o kamionima
To iskakanje iz kamiona moze biti iz starih Fapova,pa I Man-ovi stari idu ko blesavi,ja ne znam sta je tvoj stari vozio ali ovo sto pises prosto nije tacno.
Samnom je sve ok,vidio sam ja kolege Kanadjane kako odaju i kako izgledaju,ne mogu da se popnu u kamion jbt,ne zna se ko koga saranjuje,on kamion ili kamion njega.Ja da sam ostao duze bio bi kao i oni,fosil.

Autor Renault Terminator 25 Apr 2016, 21:35

mile antena
U SAD zasta ljudi žive (uglavnom) bez predrasuda, o poreklu, veri i sl. Mada to nije baš tako i u svim delovima, ali da kažem da je dobro za primer.
Zato čitave horde ljudi tamo hrle.
Ali opet, raslojavanja, nacionalizmi, verska mržnja širom sveta,je određena i finansirana od strane opet te SAD....
Ko je finansirao raspad i bratubilački rat u Jugoslaviji, jednoj divnoj zemlji ravnopravnih ljudi??
Zašto nas takve ne primiše u EU ??? Koliko su takvih zemalja uništili? Kakvih tvorevina su proizveli, tipa Al Kaide, Islamske države, i ko zna čega....

Ne zameri malo se ja šalim, ali ovo su činjenice, a mi smo "raja" ma gde živeli.

Autor Oktopod 25 Apr 2016, 21:49

@Renault Terminator,
ajde mi ostavi koju sliku tog prostranog evropskog kamiona koji ima mesta za frizider, robu, hranu, tv i slicno. umirem od zelje da vidim jer sve ovo sta sam video do sada je toliko usko da ne znam kako se jedna osoba snalazi tu, a da ne govorim kako bi tek dve.
i opet ti kakvog je kvaliteta enterijer. covece pricamo o KAMIONU. koga briga kakvog je kvaliteta plastika? bitno je da je krevet udoban i da imas prostora za stvari, a jeli plastika reciklirana iz boeing aviona ili je nekog visokog kvaliteta je potpuno nebitno.
smesno mi je to sto kazes "te stare scanije idu kao lude" jer sam pre par godina isao sa tecom kamiondzijom iz beograda negde u bosnu bas u scaniji. ako scanija "ide kao luda" onda zaista ne zelim da znam kako tek spori kamioni idu. udobna jeste, ali se na tome sve pohvale zavrsavaju.
a inace, to sto kolege kanadjani izgledaju izmoreni nije zbog kamiona vec zbog gotovo nepostojece kontrole koliko dugo vozis. i moj cale bi delovao umorno kada se vrati sa puta, ali to je zato sto bi vozio 30 sati bez prestanka, onda ospavao 2-3 sata i onda vozio jos 10 sati. ali zato je, u dobrim godinama, znao da zaradi i $200,000 godisnje pre troskova. a devojcice koje bi da voze 8 sati, pa spavaju 8 sati - za njih nije kamion.

Autor mile antena 25 Apr 2016, 22:04

@Oktopod,
necemo sad o politici, to je neka druga tema, ali nebi vise ni o americi jer ja vidim da si ti jedan od onih koji misli da amerika ima ceo tim u washingtonu ciji je posao da smislja kako da svakim danom sve vise upropasti srbiju. jeste, bas je jugoslavija bila "divna drzava ravnopravnih ljudi". ne znam gde si ti odrastao, ali ja sam odrastao u dalmaciji gde je bilo mesta gde srbi nisu smeli da dodju ni za vreme tita. narodu je bio ispran mozak bratstvom i jedinstvom i svaka pobuna je brzo ugasena, a bilo je jasno da cim tito umre da od jugoslavije nece biti nista.
ironicno mi je da toliko pljujes i krivis ameriku za sve i kazes kako nikad nebi ziveo u americi, ali sa nemackom nemas bas nikakvih problema. razumem te - ipak su nemci bili nasi najveci saveznici u prolosti i nisu igrali bas nikakvu ulogu u raspadu jugoslavije (hrvati su greskom pevali danke Deutschland umesto thank you USA). nemoj da budes ono sta amerikanci zove "hypocrite" jer sa ovim svojim pricama ispadas bas takav. nemam ja nista protiv sto ti mrzis ameriku - to je tvoja stvar. ali pljuvati ameriku, a onda pohvaliti nemacku ...

Autor mile antena 25 Apr 2016, 22:13

mile
delom si ti u pravu a delom sam ja. Poenta je da je u pitanju "globalizam", kome je sedište u SAD.
T si zadrti amer, a ja evropejac. Činjenica je da nemačka preživljavala i doživljavala isto ovo kao i Srbija, samo ranije i uzmi u obzir kolika je to zemlja.
A i njih je nekad finansirao Rokfeler, baš kao nas Soroš.... Hebiga, sila Boga ne moli, ali vlada.

Autor Oktopod 25 Apr 2016, 22:47

@ Oktopod,
ja nisam amer uopste. ja sad zivim ovde jer imam trenutno najbolje uslove za zivot, sto ne znaci da cu ziveti i za 5, 10 ili 15 godina. mene zaboli ona stvar da li je drzava amerika, nemacka ili tunguzija - ja gledam gde su meni uslovi za zivot dobri. nemam ljubav prema nijednoj drzavi. zivot je previse kratak da bi mislio na takve stvari.

Autor mile antena 25 Apr 2016, 23:49

mile antena

Evo zemo Mile,izvoli pa biraj,nisu bas sve detalje pokazali ali dobro,imas tacne nazive modela kamiona pa guglaj detalje ako te interesuje.
https://youtu.be/jYg0bPacmPs

Kako covijece nije bitno kakva ti je unutrasnjost kabine,pa ti si u njoj 24h,mjesecima na cesti,ti si se vozio sa tatom jednu turu kao suvozac I mislis kako opste nije vazno od cega je,moze biti jbg sva od drveta.Sjedi ti za volan pa kreni da vozis pa ces da shvatis sta ti pokusavam objasniti,nije isto voziti se i voziti.A krevet je itekako udoban i EU kamionima,hebo krevet covece,ja kad sam umoran mogu da zaspim i dole na patosu,hebo krevet.
Mile,kakva Scania,koje snage,pitaj tecu,inace Scania spada u tvrdje kamione pa ti je udobna.Pa npr Volvo sa D13 motorom i 350 konja je mrtav kamion kad se natovari,isto I sa Pete,Freightlinerom..Al to biras ti sam koliko snage zelis,nije tu kriv kamion bio EU bio USA.Volvo isti taj D13 sa npr 460 konja ide kao blesav,tako I EU te snage pa I sa vise idu u brdu puni kao metak,Fap ne moze heheh..
Tako kako je tvoj cale radio,radio sam i ja I svi nasI sa kojima sam radio.Svaki dan sam prelazio minimum 1200km a bilo je dana kad se gazi i 1600km sa dva utovara-istovara.
Kad sprzim 1200km imam 5-6 sati spavanja a kad sprzim 1600km 2-3 sata u najboljem slucaju,nekad nista ali rijetko.Tamo gdje sam ja vozio na autoputu je dozvoljeno 110km/h a na magistrali 100km/h.Ali I na auto putu i na magistrali sam isao po 5km/h brze od dozvoljene jer policija kamiondzije gore dosta tolerise.Logbook je klasicni,nije bio elektronski tako da se ta kulometraza mogla postici upravo zahvaljujuci tome a tvoj stari zna odlicno sta se i kako radi.Ali zbog toga,sam kazes nekontrolisane,na svakoj turi ja ih vidjam u kanalu,sto svi gaze do besvjesti,pa nije Svabo i ostali blesavi sto ne daju vise 8-9 sati voznje i cao,Subota-Nedelja kamion stoji a tI radi sta hoces.Ja sam i Subotom vozio bas iz tog razloga sto sam veoma lako mogao izbjeci kontakt sa policijom,sto me nece dirati,u EU ne smije da mi padne napamet da pomjerim kamion 1m!!!!!
Sto se tice para,tacno je,ako hoces da gines i svega se u zivotu odreknes,onda gore mozes lijepi para zaraditi,znam iz licnog iskustva Ali kad pogledas,da kojim slucajem u EU mozes da vozis tako divljacki kao gore,zaradio bi iste pare,cak bi u Evropi zaradio vise.Ako radis po PS gore tesko mozes zgrnuti neku veliku lovu,jedino ako nadjes jaku firmu a to je gore sad jako tesko,cjena rada je nikad manja,bar tamo gdje sam ja bio za USA ne znam.

A sto se tice kabina,slepery,kako ih zovu,dzabe ti kabina da je dugacka preko cijele sasije Mile,ako tebe kamion satra dok ga vozis,to je sustina.Ja sam sa takvim krsevima pravio takve kilometraze,da sam imao bilo koji pravi Evropski kamion mnoogo lakse bi to sve podnio,ne samo ja,nego svi nasI vozaci koji su gore a prije toga su vozili nase Evrposke kamione.Mene je nepouzdanost tih kamiona kostala dosta izgubljenih tura I novaca.Al dobro svako ima svoje,ja sam imao u zivotu priliku da probam i jedno i drugo i kad bi bilo do izbora kamiona sa kojim raditi,bilo gore ili ovdje,uvjek bi izabrao Evropski kamion za arbajt.

Autor Renault Terminator 26 Apr 2016, 11:26

@Renault,
pa bas sam sinoc gledao po netu te "velike" evropske kabine i dalje tvrdim da je prostor nepostojeci, posebno kad se usporedi sa kabinama na americkim kamionima. moze prostor biti iskoristen do maksimuma, ali dimenzije ne lazu. za kratke relacije to mozda i nije problem, ali kad pogledam one make uske krevete na evropskim kamionima sticem utisak da je moja vreca za spavanje za kampovanje udobnija.
ironicno mi je kad kazes kako ti nije bitan krevet (jer kad si umoran zaspaces i na podu), ali ti je zato bitno kakvog je materijala kontrolna tabla. Kazi mi, na koji nacin ti je posao kamiondzije laksi ako imas kvalitetniju plastiku?
inace, nisam isao jednom na put sa caletom vec je bilo perioda kada sam po 3 meseca bio sa njim na putu (zato i kazem da sam obisao ameriku uzduz i popreko i to nekoliko puta).
to koliko se vozi u americi u poredjenju sa evropom je kljucni razlog zasto americki vozaci izgledaju umorno, a ne zato sto imaju losije kamione kako si ti ranije pricao. neka neko proba da provede za volanom 30 sati u evropi sa tim udobnim i modernim evropskim kamionom pa mi onda javi koliko je odmoran bio na kraju puta.
ali dobro, ova cela prica je pocela kada si rekao kako su americki kamioni nekvalitetni. eto sad si cuo i pricu da je 2001 freightliner century presao 1.5 milja samo sa regularnim odrzavanjem - bez ijednog problema i bez generalke. cak i sa 1.5 miliona milja na satu turbo je radio besprekorno.

Autor mile antena 26 Apr 2016, 16:42

Ovo je meni pokazao kolega iz firme,Kanadjanin,on je prosto odusevljen,znaci cull,awesome I sta ti ja znam,on pati za ovim,mjesec dana on je mene smarao kako bi volio da se njegov Peterbilt ovako "lijepo" cuje u kabini,da ima ove niklovane stapove za mjenjace..Meni nije bilo dobro,pogledaj tu sofer sajbnu,kao u Fice,jos je frajer stavio spicasti niklovani spojler,kud i onako nista ne vidi jos to kauboj stavio,kao da sjedi u tenku jbt,volan je fantazija jos iz 70-ih,instrument tabla strava i uzas,on bez problema moze tako sjedeci da dohvati suvozaceva vrata, ergonomija nema sta a unutra tutnji,grmi,gori zemlja majko mila I on ti je sad frajer,faca tamo kod njih,za ovim oni pate,ovo je njima vrh.E u ovakvim rbinama od kamiona,samo bez ove dodatne opreme u vidu tri mijenjaca koja ja nema pojma sta on sa njima radi i koja je svrha svega toga,ja I jos nekolicina nasih ljudi je rintalo,bolje reci rmbacilo svaki dan.Prvi put kad sjeo u te krseve,meni je tri mjeseca glava bila natecena,glava mi kao globus. Uzas zivi,nedaj Boze nikom,da ga muka mora natjerati da vozi te sklopocije.

https://youtu.be/8lEYaTvvq4g

Autor Renault Terminator 26 Apr 2016, 17:02

kao sto rekoh gore, mozda problem nije u kamionima - mozda je problem u tebi kao vozacu. ja licno obozavam recimo peterbilt 379 sa gomilom hroma i bucnim auspuhom da se cuje na milju od tebe (ne mogu da otvorim youtube video na poslu, ali predpostavljam da je rec o takvom kamionu u tom linku; pogledacu kad dodjem kuci).

verovatno bi istu stvar rekao kada bi seo u neki muscle car i zalio se kako nije udoban i tih kao recimo citroen i pitao se zasto amerikanci voze tako nesto i kako zive sa njima. ili recimo za Harley davidsona ...

Autor mile antena 26 Apr 2016, 17:25

mile antena

Mozes ti druze moj da tvrdis sta hoces,to sto se tebi cini i izgleda meni je odlicno,ja sam spavao kao top i u Man-u i u Peterbiltu.
Pa meni je lakse,kad ujutru ustanem iz onog kreveta pa prvo sto vidim je onaj drveni volan I instrument tabla od najgore plastike,zasrafljena srafovima a na spojevima zinula od prvog sunca I sto nema covijek gdje hebeni telefon da ostavi nego mora ljepiti po staklu one drzace za telefon jer ako zalijepi za instrument tablu i ako bude zelio kasnije da ga skine i stavi na drugo mjesto velika je sansa da ce prilikom tog rada iscupati komplet instrument tablu jer toliko kvalitetna i sa paznjom uradjena da hebe kevu.A kad povlacis onu zutu rucnu kocnicu jednom rukom moram da drzim instrument tablu a drugom da povlacim rucnu je ako ne drzim instrument tablu iscupacu je.Sve to ujutru kad ustanem i to je prvo sto vidim,dodje mi da ga zapalim,posrao bi se na sred onog patosa od muke i tuge jbt.Dali je to tolikI problem napraviti hebenu instrument tablu da bude malo kvalitetnija i funkcionalnija majku mu,jel to Spansko selo kad je toliki problem.
Mile,ja cu sa bilo kojim Evropskim kamionom,sahraniti sve i jednog Americkog I Kanadskog vozaca u izdrzljivosti,ma satracu ih i sa tim njihovim krsevima a kamoli ne sa pravim kamionom.
Ja sam imao sa utovarom i voznjom 48h,u pitanju je Man,bio je samnom lik koji je tek polozio i ja sam vozio na dve taho trake,vozio sam na svoju i njegovu,posle 48h mene jedino sto me ubijalo je ocajnicka potreba za snom,oci krvave znaci nisam imao snage da ih drzim otvorene,niti su me boljela ledja,ruke,ramena,vrat,noge,nista,samo klasican premor organizma.
Voziti konstantno nekoliko dana po 30 sati je ne moguce,to mozes u sedmici jednom ili dva puta maksimalno,dzabe ti i Red Bullovi od 0,5l ma ne mozete drzati nista.
Ono sto ti ne shvatas ili ne zelis da shvatis da je ogromna razlika u ogibljenju,sasiji,vijesanju,izmedju EU kamiona i Americkog,tu je sva problematika,Evropski kamioni su tu mnogo bolje,naprednije,modernije i kvalitetnije odradjeni od Americkih.Mozes to i sam da se uvjeris,idi oficijalni sajt Evropskog Volva,Mercedesa...pa to onda uporedi sa Cascadom,Peterbiltom I ostalima.
A za taj Detroit,ti nevjerujem,cak je i moj poslodavac bjezao od tih Detroita kao djavo od krsta,znaci samo cujes "fucking shet,garbage".

Autor Renault Terminator 26 Apr 2016, 17:40

mile antena

U pitanju je Kenworthu W900L.Ako se tebi ovo zemo svidja,jebiga onda,ne znam sta bi ti rekao.Mislim da taj Kenworth ima 600 konja.

Autor Renault Terminator 26 Apr 2016, 17:43

@Renault Terminator,
da ti iskreno kazem meni ne predstavlja ni najmanji problem hoces li mi verovati ili ne. ja nemam ni najmanji razlog da lazem jer niti radim za freightliner niti ga cale vise poseduje. ako ikada budes u milwaukeeu slobodno mi se javi i ne samo sto ce ti moj cale to potvrditi vec i njegove kolege iz firme ce ti potvrditi.
nego, cisto iz moje radoznalosti, kad si toliko uzivao da se guzvas u malim evropskim kamionima sa kvalitetnom plastikom i odlicno iskoristenim prostorom (dimenzija metar sa metar), kog djavola si uopste dolazio u kanadu da vozis americke kamione?

Autor mile antena 26 Apr 2016, 17:50

mile antena

Auto je neka druga prica.Volim zestoke aute.Al kad radim,volim posao da odradim sa sto manje potrosene energije,jer ostatak vremena ne zelim da provedem slomljen u krevetu vec da svoje slobodno vrijeme potrosim puno kvalitetnije,sa prijateljima,familijom,na sportu itd..

Autor Renault Terminator 26 Apr 2016, 17:50

@Renault Terminator,
kamioni kao sto je kenworth w900l je razlog zasto mnogo vise volim americke kamione, obozavam taj stil. ali licno peterbilt 379 mi se vise dopada.

Autor mile antena 26 Apr 2016, 17:55

mile antena

Razlog je veoma jednostavan.
Prvi je financiske prirode.Rodjak mi je radio u firmi i tako da sam imao tacne i prave,pouzdane informacije koliko zaista mogu da zaradim.Naravno ako radim kako sam radio dok sam bio tamo, a to znaci kao manijak iplatilo bi mi se i na kraju mi se isplatilo I mogao sam jos vise da zaradim da sam imao bolje kamione na raspolaganju.Da sam radio cistu regulu apsolutno mi se nebi isplatilo s obzirom koliko sam zaradjivao da tako kazem "kod kuce".
Drugi razlog je znatizelja,izazov,da vozis nesto sto si kao klinac samo gledao na tv-u I sad ti se odjednom ukazuje prilika da zaista sjednes za volan tih kamiona i vozis ih.Eto,to me povuklo gore.Ali nikad ni pred dolazak gore i ni jednog trenutka dok sam bio gore,nisam imao zelju da tu i ostanem,da zivim tu.Jednostavno ne pripadam tom svijetu gore,Amerika i Kanada su druga planeta,u odnosu na Evropu.Teoretski ja bi sad dosta lakse mogao opet otici gore,imam njihovu vozacku Class1,drivers abstract mi je cist kao suza,bez i jedne kazne i bodova,imam iskustva na tim krsevima,pogotovo sto sam vozio i te teske terete preko 70 tona btuto,vozio i B-train ili Super-B kako ko zove,ove klasicne prikokice 53fit takodje,jezik znam,ne akademski al znam komunicirat al dzabe sve,puskom me nebi ocerali gore vise heheh..al nikad ne reci nikad hehe.

Autor Renault Terminator 26 Apr 2016, 18:15

@Renault Terminator,
a ko je odrzavao te kamione koje si ti vozio? ti licno ili gazda? jer ako je gazda ona mi je sve jasno jer sam vidjao kako je gazda u firmi gde je moj cale vozio odrzavao svoje kamione. sve je bilo krpljeno za prvu ruku i tako svake sedmice, a cesto su znali da koriste i polovne delove sa otpada. moj cale je imao svoj licni kamion tako da ga je sam odrzavao.
pored nedostatka prostora u kabini, glavna primedba voznje u evropi mog caleta su bila cesta stajanja. svako malo granica pa staj da se sve detaljno ispita. a tek onaj rodjak sto vozi scaniju za bosnu ... kaze da ne moze proci ni 100 km da ga policija ne zaustavi i ako nece da plati mito obavezno ce mu nesto pronaci da nije u redu. dok u americi open road, policija ne moze da te zaustavi zbog "redovne kontrole" tako da ...

Autor mile antena 26 Apr 2016, 18:56

mile antena

Za velike stvari,mjenjac,diferencijal,motor islo se a ide se jos uvijek u ovlascene servise,Peterbilt se goni u Peterbilt,International u servis Internationala itd..Zamena ulja,filtera,dobosa-tamo diskova na kamionima skoro da nema,to znas,zamena svih filtera,servisiranje klime,zamene guma,kardana,kocnice,podmazivanje (to sam cak radio sam,zavucem se pod kamion,mazalica u ruke i rokaj po krstovma kardana,osovinama itd..zbog straha sam to radio cesce nego sto je trebalo) tako te neke sitnice ,lezaj u tocku,jastuk, amortizere je radila firma,poslodavac.

Ja bi dao zakljuciti da je tvoj stari veoma davno peglao ove nase kamione,jer to sto kazes ima smisla jedino ako je vozio za vrijeme bivse Juge,jer u Evropi nemas danas granica,nema stajanja,samo gas,jedino sto se regula mora strogo postovati inace te nema nigdje,mozes uzeti strik i objesiti se.Sto se tice policije,to ciganisanje imas po bivsim SFRJ republikama ali ne i po Sloveniji.I Madjari su cigani po tom pitanju,ako si "cist" niko te gore u Evropi ne dira a sve znaju hebo im ti majku.Mislim da bi ti se stari odusevio kad bi sada seo u neki Evropski kamion,sad i nekad,to je sad nebo i zemlja.Al je sad manje love nego u njegovo vrijeme,jebi ga,tako je.

Autor Renault Terminator 26 Apr 2016, 19:44

Mile,pogledaj ovo,Volvo sto je razvio jednu vrstu kocnica,znas koliko bi ovako nesto spasilo zivota po Americi i Kanadi i plus koliko bi manje materijalne stete bilo.E to je pravi "safety".Obrati paznju kad kamera snima iz kabine,kakva tisina vlada u kabini,mir i harmonija,lagano pustis muzikicu neku i lagano peglas kilometre.Znaci lijeci heheh..

https://youtu.be/rZOAb14ZWEU

Autor Renault Terminator 26 Apr 2016, 19:53

@Renault Terminator,
znam da se odrzavanje radi u zvanicnim servisima, ali me je interesovalo ko je donosio odluke sta ce biti popravljeno, a sta "moze da ceka". eto primera radi ta firma gde je cale vozio, gazda je imao 10-ak svojih kamiona i uvek kad bi ih "popravljao" to bi radio za prvu ruku ili ako kvar nije veliki nebi bi popravljao (i posle bi na taj nacin napravio 3 puta veci kvar). dodatni problem su bili i sami vozaci. kao sto sam ranije spomenuo, to su bili ljudi koji nisu imali pojma kako da koriste menjac i guraju ga gore-dole dok ne pogode neku brzinu. znam sam i ljude koji posle godinama voznje kamiona i dalje nisu bili u stanju da vrate u nizu brzinu vec kad treba usporiti onda stanu i krenu sa menjacem iz pocetka.
mi smo otisli u ameriku '99 i cale je do tada vozio kamione po evropi. ne verujem da bi danas imao neko drugacije misljenje. njemu je bitno da nema mehanickih problema i da ima komotnu i veliku kabinu, a to kakvog je kvaliteta plastika u enterijeru i da li ima posebno mesto u kamionu gde moze da ostavi mobilni telefon su mu zaista nebitne karakteristike. bas iz tog razloga nikada nije kupio Volvo u americi iako je i njemu stetalo koliko je freigtliner bucan i tvrd za voznju.
pogledacu taj video kad dodjem kuci jer ne mogu da otvorim youtube na poslu.
p.s. kako mislis "nema granica nema stajanja"? pa moras valjda da stanes na granicnom prelazu?

Autor mile antena 26 Apr 2016, 20:04

mile antena

Nije to velika firma,dok sam ja bio bilo blizu 20-AK kamiona,problem je sto je bilo svega,Peterbilta,Kenwortha,Volva,Internationala,Freightliner.To je odmah greske na startu,raznovrstan vozni park.
Kvarove smo prijavljivali direktno supervisoru,te sitnice od kvarova se nisu ni prijavljivale poslodavcu,radilo se odmah ako u shopu ima dio i ako kamion stigne da dodje na red,imali smo 5 bay gdje su se istovremeno mogli raditi kamioni.Za krupnije stvari nista bez bossa,jer je skupo,mora se zakazati,moras cekati..Odrzavanje nije bilo bas za pohvalu.
I sto se tice tog mijenjaca to si u pravu,ima strucnjaka koji to potrgaju dok si reko keks.Ja sam za dva dana savladao mijenjac,voznju sam polozio iz prve,onda ti je sve jasno,instruktor ni jednu primedbu nije imao na baratanje mijenjaca.Ja ga druze usporavam mijenjacem do C,jer kocnice su jako slabe za moj neki standard I dva-tri jaca kocenja i ti ih vise nemas.
Imas granicu kad izlazis-ulazis u Srbiju prema EU,kad udjes u EU samo gas.Seks je ovdje kod nas izmedju Srbije-BIH-Crna Gora-Makedonija,tu je muka i robija ako te zemlje radis.A ako sljakas u nekoj firmi koja je u EU i radi samo po EU onda tih problema nemas.

Autor Renault Terminator 26 Apr 2016, 20:44

mile antena

Da nisi mozda preko IOM-a otisao u USA?

Autor Renault Terminator 26 Apr 2016, 20:47

da, mislim da se tako zvao program. mi smo otisli 2 sedmice pre bombardovanja ... bukvalno poslednji voz tj. avion, jer sam cuo da se taj program posle zatvorio

Autor mile antena 26 Apr 2016, 21:18

mile antena

Meni je brat isto 99 -te pred sam rat preko IOM-a otisao u Ameriku,prvo je podnio zahtjev za Svedsku,odbili ga,dok je za Ameriku "prosao".Otisao je bio u Sietl.Mozda ste cak bili u istoj toj grupi koja je otisla.
Oni su bili u Ruzveltovoj preko puta groblja na semaforu.

Autor Renault Terminator 27 Apr 2016, 05:08

@Renault Terminator,
ko zna, mozda sam cak zajedno bili na casovima engleskog? :)))
tad je bas velika grupa ljudi otisla.

Autor mile antena 27 Apr 2016, 05:25

@Renault Terminator,
inace, odgledao sam ovaj video sto si gore postavio gde porede evropske kamione. moram priznati da prostor zaista jeste lepo iskoristen do najmanjeg detalja. i na prvi pogled covek stvarno kaze "sta mi vise treba". a onda sam krenuo da zagledam detalje ... recimo primetio sam na svim kamionima da vozacevo sediste udara u krevet. ajde to i nije problem za nekoga ko je visok 170 cm i tezak 50 kg, ali kako neko ko je visi/deblji da se oseca komotno?
jos jedan detalj mi je zapao za oko, a to je kada je ona zenska pricala i stisnula ono dugme. ti si se ranije hvalio kako evropski kamioni imaju kvalitetniji enterijer ... jesi li cuo zvukove koje je plastika pravila kada je stisnula ono dugme? i to na potpuno novom kamionu?
zatim, frizider je postavljen ispod kreveta? sta ako vozim i hocu hladnu koka-kolu iz frizidera ... moram da stanem da je izvadim jer je frizider ispod keveta.
ali deo koji me je najvise razocarao je "krevet". stavljam "" jer jebem ga - oni i nije krevet, ono je obicna spuzva. kao sto sam spomenuo gore, moja vreca za spavanje koju koristim kad idem na kampovanje deluje udobnije. mogu zamisliti kako je spavati ...

Autor mile antena 27 Apr 2016, 06:03

mile antena

Moguce da ste bili na casovima,ti casovi su valjda trajali 6 mjeseci kako mi on rece,nisam siguran. ..Vjeruj mi ima mijesta i za super tesku kategoriju,sam znas da soferi bas nisu "pero kategorija" da su to sve mrcine hehe.
Frizider ti moze biti izvucen u voznji ,to nije problem,dok je kod npr Americkog Volva frizider skroz iza sjedista i nemoguce je u voznji nesto uzeti iz njega a tako je i kod tvog Kenwortha ako nije sa kontra strane iza suvozacevog sjedista.
Ono ti je anatomska spuzva,nema razlike izmedju nje i madraca sem sto je na oko ruzna za vidjeti onako tanka a mozes ti staviti i madrac ako hoces,nije to nikakav problem.
To je na DAF-u,to crveno "dugme" ili sta je vec,nije na instrument tabli,nego je fiksirano na kabinu a jesi li vidio svrhu toga,ono ti je jedna vrstu "security" vozacevih vrata,kada ona stisne onaj crveni prekidac izlazi metalna sipka koja zavravljuje dodatno vrata prilikom odmora,spavanja...To mora biti tako,mora skljocnuti.

Autor Renault Terminator 27 Apr 2016, 10:35

mile antena
Scanija,"spuzva" I sjediste

https://youtu.be/5iIFW2sUERQ

Autor Renault Terminator 27 Apr 2016, 10:39

mile antena
Mecka

https://youtu.be/TlBRmRogQe8

Autor Renault Terminator 27 Apr 2016, 10:41

Mile antena

Volvo

https://youtu.be/PBbSCig6Xl4

Autor Renault Terminator 27 Apr 2016, 10:46

milE antena

Renault T

https://youtu.be/xe9CBuJF6YY

Zaboravih ti reci da je DAF vlasnik Peterbilta.

Autor Renault Terminator 27 Apr 2016, 10:56