
Ukoliko Srbija i Rusija početkom juna dogovore bescarinski uvoz i izvoz vozila, kako je najavio ministar trgovine Rasim Ljajić, na domaćem tržištu naći će se “Ladini” putnički automobili i “Gazovi” teretnjaci jeftiniji za oko 10 odsto.
U Grupaciji uvoznika vozila naglašavaju da bi ova novina predstavljala dobar podsticaj kako za pojedinačne kupce tako i privrednike u Srbiji.
- “Ladini” putnički automobili i “Gazova” teretna vozila do 3,5 tona nosivosti su i dosad nalazili tržište u Srbiji, a sa eventualnim ukidanjem carine od oko 15 odsto oni će biti konkurentni sa vozilima iz Evropske unije. Zaista je bilo paradoksalno da imamo sa Rusijom sporazum o slobodnoj trgovini, a da godinama uvozimo automobile sa carinom - ističe Milan Vukasović, predsednik ove grupacije.
Ako se ukine carina, cena ruskih vozila u Srbiji biće znatno pristupačnija.
- Carina iznosi 12,5 do 15 odsto na nabavnu cenu vozila. Pitanje je da li će uvoznik svu razliku, ako se ukine carina, dati kupcu. Tako da je realno da cene ruskih vozila budu niže od 7 do 10 odsto. To znači da će nova “lada niva” koja sada košta 9.500 evra koštati oko 8.500 evra ili da će teretni kombi “gaz” imati cenu oko 12.500 umesto 14.000 evra - objašnjava Vukasović.

Povoljnija cena ruskih vozila promeniće, kako kaže, domaće tržište.
- Srbija je dosad uvozila godišnje ukupno 20.000 vozila svih marki, od čega su 10 odsto ili oko 2.000 bila ruska vozila. Očekujem da će kada se ukine carina uvoz ruskih vozila porasti za 30 do 40 odsto - objašnjava Vukasović.
Sporazum o slobodnoj trgovini vozila Srbije sa Evroazijskim ekonomskim savezom koji čine Rusija, Belorusija, Kazahstan, Kirgizija i Jermenija podrazumevaće i bescarinski izvoz automobila kragujevačkog “Fijata” u ove zemlje. Međutim, teško je očekivati direktan reciprocitet u trgovini vozilima.
- “Fijat” sigurno planira da izveze više od 2.000 automobila u Rusiju koliko trenutno Srbija uvozi vozila iz ove zemlje. Dovoljno je da se sva ruska vozila budu oslobođena carine pa da to ima pozitivan efekat kako na naše tako i rusko tržište - kaže Vukasović.
Izvor: Blic.rs
"Šumadinac" ide u Rusiju, kod nas povoljnije Lade
Kako su "Novosti" i najavile pre nekoliko meseci, u maju bi, konačno bescarinski izvoz "fijata 500L" iz Kragujevca u Rusiju mogao da dobije zeleno svetlo na sednici Evroazijske ekonomske unije. To bi značilo da bi određeni broj "fijata 500L", a pominje se 5.000 vozila, mogao da se po znatno nižim cenama nađe u prodajnim salonima Rusije, ali i Kazahstana i Belorusije.

Iz kompanije "Fijat-Krajsler automobili Srbija" zasada nema zvaničnih reakcija, ali je još ranije saopšteno da menadžment FKA Srbija "pomno prati razvoj situacije i da je naravno, fabrika u Kragujevcu spremna da odgovori na sve tržišne zahteve".
Bescarinski izvoz "šumadinca" istovremeno znači i da bi ruska vozila bila oslobođena carine prilikom ulaska u Srbiju pa bi bila i jeftinija.
- Nemamo još nikakvih zvaničnih naznaka da bi moglo da dođe do realizacije izvoza vozila iz Kragujevca, što bi trebalo da dovede i do ukidanja carine (12,5 odsto) na vozila iz Rusije - rečeno je "Novostima" u "Rusautu", uvozniku "lada" za Srbiju. - Vozila bi u tom slučaju bila jeftinija između 500 i 850 evra. Ako znamo da se u Srbiju uveze oko 15.000 vozila godišnje, a da je samo manji deo segmenta niže cenovne kategorije, jasno je da odluka o bescarinskom uvozu "lada" ne bi "zatalasala" tržište - zaključuju u "Rusautu".
Veću korist od ukidanja carine na ruska vozila imali bi prodavci i kupci privrednih vozila.
- Svako ukidanje carina je dobro za trgovinu, protok robe - kaže dr Milan Vukasović, generalni direktor "Verano motologistike", uvoznika GAZ vozila za Srbiji, ali i predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila.
Program GAZ je i inače kao skrojen za srpsku privredu, jer se radi o modernim vozilima sa dizel-motorima najnovije generacije, a koja su i cenovno najpristupačnija džepu prosečnog srpskog kupca.
- Ukidanje carina bi značilo da bi GAZ vozila pojeftinila između 1.500 i 2.000 evra i da bi najtraženija "gazela nekst" sa dizel motorom koštala oko 11.000 evra, što je za 4.000-5.000 evra niže u odnosu na konkurenciju.
Dr Vukasović kaže i da bi izvoz "fijata 500L" bio veoma značajan za kragujevačku fabriku, ali i za srpsku privredu uopšte.
- Kontingent od 5.000 vozila nije zanemarljiv u auto-industriji. Pri tome je ulazak na veliko rusko auto-tržište još značajnije.

"Granta" za 7.000 evra
Trenutno najjeftiniji putnički automobil u ponudi na našem tržištu je "lada granta", koja košta 7.300 evra, i njena bi cena mogla da bude niža za oko 500 evra, dok bi najtraženija "lada niva" bila jeftinija maksimalno za 850 evra.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Lada
Lada Granta bez opreme 7.000€
Sa opremom jedno 9.500€ - Ruska Dačija
Bogami za 9.500€ ima svašta da se kupi.
KLJUČNA rečenica je sledeća, CARINA će da se smanji 12%, ali cena neće za 12%, jer uvoznik želi da zaradi.
Bravo, ne morate ni dolaziti.
Kalina Kros 10.500€
LAcity
+1!
Jedina vredna pomena je ova nova Vesta, ostale su iz devedesetih.
Niva je odlicna za ratare i lovce, ali se ona i do sada uvozila, bez obzia na cenu...
S obzirom da su nam Rusi bratski narod, bilo bi za ocekivati da nam ove Lade poklanjanju sakom i kapom, makar ove tehnoloske bisere iz devedesetih (Kalina, Granta)!
Bar su zasluzili oni sto su nedavno glasali za njih...:)))
Iskreno, kome ovo treba? Jedino Niva, pardon 4x4, ima nekog smisla. Ako mislite ozbiljno prodavati izbacite ove krseve i ubacite Vestu i X-Ray.
"Dr Vukasović kaže i da bi izvoz "fijata 500L" bio veoma značajan za kragujevačku fabriku, ali i za srpsku privredu uopšte.
- Kontingent od 5.000 vozila nije zanemarljiv u auto-industriji. Pri tome je ulazak na veliko rusko auto-tržište još značajnije."
5000 automobila bi možda i značilo nešto, ali mi pričamo o fabrici koja ima model kome na svakih godinu dana opadne prodaja za najmanje toliko automobila, a i od simbolike se ne živi. Toliki broj prodatih automobila u inostranstvu bi bio spas za našu Zastavu jer bi to sa 10-15 hiljada automobila na domaćem značilo 20000 automobila. Ovako sa FIAT-om, lova ide u njihov džep, da ne spominjem da FIAT 500L nema mnogo domaćih delova.
Sjajna vest, ukudanje carina pojacava konkurenciju i razvija ekonomiju. Kamo srece da smo ovo jos pre nekoliko godina dogovorili, izvezli bi mnogo vise. Otvara se prostor i za delove.
Ako Lada Niva kosta u Rusiji 6100 evra a ovde ce kostati minimalnio 8500 evra, kolika ce biti cena Veste, koja bi jedina ovde mogla lepo da se prodaje- po ovoj analogiji od 9000 do 11500 .Prodavci u Rusiji zarade i sa 30 % manjim cenama a ovi nasi ocekuju neki bum u prodaji sa nagruvanom cenom. Prodajte ih po cenama iz Rusije + transportni troskovi pa cete imati prodaju, ovako, hvala dzaba ste krecili