home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vlasti žele da umanje japansku dominaciju na tržištu vozila

Ulice pakistanskih gradova preplavljene su automobilima japanskih proizvođača. Toyota, Honda i Suzuki dominiraju tržištem.

Pakistanske vlasti žele to da promene, pa pozivaju evropske proizvođače poput Volkswagen grupacije, Peugeota, Renaulta i ostalih da malo prodrmaju tržište i prekinu japansku dominaciju.

Pakistanska ekonomija raste najbržim tempom u poslednjih osam godina. Vlasti su uverene da je zemlja dovoljno stabilna da privuče ulagače na tržište od 200 miliona ljudi.

Izvor: Autoportal.hr



čitanja : 1475



Komentari

A za to vreme nasa ekomonija propada.
I nasa vlada bi mogla da pozove ove proizvodjace, kako bi proizvodili automobile, uz onaj zabarski poluproizvod.

Autor AQS 11 Maj 2016, 00:34

Da, Srbija je bas privlacno trziste sa 7 miliona stanovnika i 20ak hiljada prodatih automobila godisnje. prosto se utrkuju ko ce da dodje ovde:) Prevarili smo Fiat al druge necemo. Mozde kineze ako Vucic ispalamudi onog njihovog predsednika, kao za zelezaru. A i taj koji bi dosao bi morao racunati da ce skoro sve delove da uvozi posto u Srbiji nema dovoljno proizvodjaca autodelova. verovatno treba i 20ak fabrika autodelova da napravi. :))

Autor B.M 11 Maj 2016, 06:52

Koji Pakistan???
Ljudi beze odatle glavom bez obzira!

Autor carobnjak 11 Maj 2016, 08:55

E onda mozes zamisliti sta im sve nude da dodju. Autoindustija ne sluzi samo da bi se imao jeftiniji automobil, vec da podigne tehnoloski nivo i industriju cele drzave. Nekoliko hiljda delova za svaki automobil se neprekidno usavrsavaju a u tome ucestvuju skoro sve grane industrije, elektro, plastike, stakla, tekstilna, naftna, masinska, gume i dr. Znaci isplati se maticnu fabriku osloboditi poreza ako ce druga industrija preko nje da napreduje.

Autor B.M 11 Maj 2016, 09:23

B.M
"Vlasti su uverene da je zemlja dovoljno stabilna da privuče ulagače na tržište od 200 miliona ljudi"

Ovde niko ne pominje pare, nego tržište, a za njega moraš imati i proizvod, a ne da praviš drangulije, ambare na točkovima i sl....
Neće Fiat naći uskoro bolje paše od Srbije....

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 10:00

Tržište sam pomenuo u svom prvom postu na temi. 500L nije ni pravljen za naše trziste, vec za trziste EU uglavnom. Niti ce neko doci u Srbiju zbog našeg trzista. Mi mozemo da ponudimo samo subvencije i jeftiniju radnu snagu, a to isto nude i Bigari i Rumuni koji su vec u EU, i koji su zato privukli mnogo vise investicija. Čudi me da neko uopste i investira kod nas, treba ga pitati jel čuo za Rumuniju, Bugarsku il Makedoniju. I Makedonija je privukla vise investicija od nas po glavi stanovnika, iako nije kandidat za EU, i politicki je nestabilna drzava. Znaci nema nam druge osim subvencija, oslobadjanja poreza, poklanjanja zemljista, a nekima smo i izgradili fabrike.

Autor B.M 11 Maj 2016, 10:18

B.M
A gde nađe Makedoniju?? Jel ona u EU?
Znaš li da tamo rat na pomolu??

A da je Bugarska čemu bila, ne bi bila Bugarska!

Znam da 500L nije za naše tržište, ali posle Italije, verovatno smo mu najveće tržište. Reci iskreno, ti smatraš da je 500L izvor napretka i tehnologije???
A ja te pitam, gde je ta tehnologija veća od Z10 koja je proizvođena u Zastavi??

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 10:37

Oktopod
jel si upoznao Pakistance? :)

Autor carobnjak 11 Maj 2016, 10:46

Jesam, u nekim školama i domovima tamo u Bg, dok sam pohađao neke "kurseve".
Gori od najgorih iz Bosne ili Kosova.
Za njih je ova "savremena" fijat tehlogoja da ih uzdigne....

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 10:50

Oktopod
i jel su stigli u limuzinama ili sa jednim rancem?

Autor carobnjak 11 Maj 2016, 10:51

carobnjak
dolazili su "fino" sa pasošem, po pozivu druga Tita

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 10:54

Al ti je rezonovanje, ko da se nista nije promenilo zadnjih 20 god... U Makedoniji je rat na pomolu vec vise godina pa opet im dolaze investicije, a Bugarska nas je odavno prevazišla i izvozi duplo vise od nas. Kad je izbila kriza u Grckoj mnoge firme su odatle presle u Bugarsku i Makedoniju, a u Srbiju skoro nijedna. Turska je takodje mnogo vise ulozila u Rumuniju, Bugarsku i Makedoniju nego u Srbiju. Najmanji minimalac u regiji ima Srbija, i tu su nas Makedonci i Bugari prestigli. A svaki novi model koji prodajemo po svetu je izvor napretka i tehnologije, jer se mora stalno usavrsavati i pratiti ostale proizvodjace. Zato stalno i izlaze novi modeli i traje trka ko ce brze izbaciti novi i bolji. A Z10 nije zadovoljavala ni osnovne standarde jer je radjena na tehnologiji 70ih, ni u regiji nismo mogli da je prodamo. Fiat kad je dosao, Punto iz Kragujevca nije smeo da prodaje na Zapadu, iako su svi delovi stizali iz Italije. A kakvu smo tehnologiju sklapanja imali bolje da ne znate, nekoliko varioca idu oko skoljke i vare sklopove, a ostali cekaju traku i krive kicme da uglave delove kako treba.:) Prese praistorijske da ogluvis od udarca(neke su talijani odneli u muzej, bila je steta da idu u staro gvozdje). Farbara ocajna i tu je Fiat odmah narucio opremu iz Nemacke da bi mogao na Puinta da da bilo kakvu garanciju.
Na taj nacin ne mogu praviti savremeni automobili i cela tehnologija je morala da se menja. Vecina se ovde ni ne razume u izradu automobila, misle dovoljno je da kupis liniju za 15ak mil evra i imas fabriku. A svaki deo fabrike je prica za sebe, preseraj, montaza, farbara, delovi, i dovoljno je da jedan ne radi kako treba i automobil ne valja.

Autor B.M 11 Maj 2016, 11:20

B.M
Eto ta Z10, sa tehnologijom bivše Jugoslavije ima manje cvrčaka nedo ovaj "savremnena" kočija napravljena na toj tvojoj savremenoj tehnologiji.
Dal je zakazala ta tvoja tehnologija, ili je ona Jugoslovenska bila bolja, ne znam.
A ona još nismo imali ni puteva ako valja, a kamo autoputeva, pa pravili 300 000 vozila....
E hebem ti suvremenu tehnologiju....

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 11:27

Pravili smo gubitke, kao sto i danas prave drustvene firme. Zastava je pred prodaju dugovala drzavi 600 mil.evra!
Vidis kako to danas kod Talijana lepo ide, kad nema narudzbi posalje radnike na odmor, i ne pravi gubitke. Kad ima posla svi rade u tri smene. Tako rade savremene fabrike.
I naravno autoput, ne zivimo u 19om veku pa da idemo kaldrmom.

Autor B.M 11 Maj 2016, 11:46

B.M
Zastava je dugovala 600 mil evra, raznih kamata, onoga što su se "napajale" političke stranke 40 godina u nazad itd... A mo na Fiautu odma "pukosmo " milijardu.... Zvuči li to tebi pametno?
Meni nikako NE, posebno obzirom da će Fiat da "bega" za godinu ili dve, odim ako AV ne odrreši kesu za još jednu milijardu.
Znači, Zastava je podigla Šumadiju i dugovala 600 mil evra za 40 godina, a Fiat nas košta milijardu € na svakih 5 godina. Ja to tako vidim. (mada napraviše vrtić i menzu za radnike)

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 11:51

Oktopod
nemoj da ti nadjem sta si sve pisao o Z10/Punto Classic! :)

P.S. kad ces nam zakrpiti (polu)autoputeve?

Autor carobnjak 11 Maj 2016, 12:04

carobnjak
Z10 je bila ok, a kad su se "uključili" Talijani, i prekrstili je u Punto Clasic, stvari su pošle nizbrdo...
Otkud mene pitaš za (polu)autoputeve? Pitaj AV. Valjda kad napravi ove nepostojeće, onda će da opravlja postojeće. Ko mu ga zna.

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 12:11

Oktopod
a Z10 nije bila italijanska? :)))

Autor carobnjak 11 Maj 2016, 12:14

carobnjak
Pa recimo, prednje viljuške i amortizeri i druge stvari, nisu valjale ni 30 000km, po pojavi Italijana, a do tada je bilo ko u Mercedesa :)

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 12:34

Oktopod
a odakle su stizale te prve???

Autor carobnjak 11 Maj 2016, 12:35

Zastava je napravila dug od 600 mil evra od 2000e godine do prodaje Fiatu, znaci za nepunih sedam godina. Ta firma nikada nije poslovala pozitivno, pa ni kada se izvozio Yugo za SAD. Prodavali smo ga ispod cene izrade.
Fabrika automobila Zastava je bila jedna od najgorih ako ne i najgori deo Grupe Zastava, jer su Alatnica, Kovacnica, Transport, pa i Fabrika kamiona poslovale bolje. Iveco kamioni koje smo radili po licenci Fiata su bili miljama ispred Yugo automobila koji su se pravili u isto vreme. Ali Zastava automobili su zaposljavali najveci broj radnika pa se nije moglo ni smelo pomisljati o zatvaranju. Direktore su menjali svake godine i ta fabrika je bila najveci problem Srbije.
Svaka cast Fiatu sto ju je uzeo, niko pametan nebi ni da mu platis.

Autor B.M. 11 Maj 2016, 13:23

B.M.
Svaka čast Fijatu ako ode u Pakistan. Lako je bilo doći u Srbiju na gotovo + "klepiti" žive pare.
I šta kažeš, Fiajt u Srbiji posluje pozitivno :))) A kad će da otplati ovu milijardu ?? Ili čekaju još jednu, da ne pobegnu ???
I svaka čast tebi kako radiš. To je primer poverenja u poslodavca i izvršavanje radnih obaveza.

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 15:59

Ko se uzda isključivo na FIAT, osuđen je na ono što najverovatnije sledi nakon isteka ugovora. Ko poznaje onaj deo ugovora koji je objavljen u javnosti može da vidi da smo mi samo prolazna stanica po principu ako uspe uspe, ako ne...sve je jasno ko će u ovom slučaju izvući deblji kraj. Sigurno ne FIAT, oni će izvući kapital, a dugove pod krišom noći ostaviti Srbiji. Procenjuje se da je već dosad, na ovaj ili onaj način, FIAT Srbiju koštao između 1 i 2 milijarde evra, a sa koliko će nas ostaviti na kraju, najverovatnije sa još više jer čisto sumnjam da će FCAS uspeti da sve to sredi za 2 godine, dakle ono što je rađeno od dolaska FIAT-a u Kragujevac (2008) pa naovamo. Da ne spominjem i to da 90 odsto delova na FIAT-u 500L su delovi iz uvoza što znači da FIAT vrlo jednostavno može da se povuče, a što im, kada sve pogledam i želim, jer bolje je da se FIAT što pre povuče iz Srbije pa da možemo nešto menjati nabolje nego još 2 godine agonije i terora po principu uzimanja čitave ekonomije za taoca.

Jedno je sigurno, bez podizanja Zastave otpočetka, ovaj put sa svime novim, uključujući i vlasnika, kao i povratak na stara tržišta, nema uspeha jer Srbiji je potreban domaći i jeftin proizvođač automobila, a svetu automobil veličine FIAT Mobija sa cenom Renault Kwida.
Samo tako možemo da uspemo jer FCAS ni izbliza nije ispunio svoju misiju (300000 automobila godišnje, dva modela automobila, lokalizacija proizvodnje, svakodnevan rad u tri smene, izvoz domaćih delova za potrebe drugih FIAT-ovih fabrika...). FIAT ispunjava samo 25-30 odsto ugovorenog, a ugovor je pri kraju, a tolike subvencije su date za tu firmu. Kada će iko pozvati na odgovornost potpisnike ovog veoma štetnog ugovora po celokupnu ekonomiju Srbije? Na 500L su samo gume domaće. Dok neki spominju auto-put koji uzgred i nije potreban jer FIAT i bez njega izvozi podosta automobila, niko ne spominje onaj glavni dio, a rto je da je FIAT u Srbiji podbacio i da se višegodišnja praksa pada prodaje nastavlja.

Mislim da mnoga pitanja o FCAS-u nije više ni potrebno postavljati već sačekati 2 godine i samo reći "rekao sam vam". Tada će biti kasno, pošto nećemo imati industriju automobila, ali kad smo mi ikada ikoga slušali. Ovde se se svodi na teranje svoga inata dok može tako. Taljiganje. Niko ne pita dokle će to da ide i dali se to može otkloniti na način da ponudimo FIAT-u ili nekom drugom Zastavu pa da tako pokušamo ono što je Volkswagen svojevremeno uradio sa Škodom. Volkswagen godinama planira proizvodnju jeftinih automobila. Eto naše šanse. Zašto se niko nadležan za Zastavu ne angažuje po pitanju dovođenja firme čiji se interesi poklapaju sa našim? Srbiji trebaju jeftini automobili. Škoda je jeftinija verzija Volkswagena, a Zastava bi mogla da bude jeftinija verzija Škode. To je samo jedan primer.

Ne možemo sudbinu automobilske industrije svesti na nestabilan i nepouzdan FIAT koji pritom nema nikakvu poresku obavezu prema Srbiji. Potrebna nam je još jedna fabrika automobila tj. strani investitor koji će imati višedecenijske planove sa proizvodnjom od milion automobila godišnje u dalekoj budućnosti i početnim planovima od barem 10 hiljada u startu. Za to nije potrebno 500 miliona evra + još toliko + još toliko koliko je FIAT od Srbije dobio, već pre svega 50 miliona evra (za pokretanje manje fabrike) početnog i jedinog ulaganja pa nek se investitor finansira i razvija iz svog obrta. Bliži se kraj maja, samo se nadam da Zastava Automobili neće otići pod led jer u najmanju ruku, ma ni u najmanju, ta firma nije zaslužila ovakvu sudbinu. Možda u Srbiji ljudi misle da nam Zastava nije potrebna, ali van Srbije i dan danas mnogi ljudi se pitaju šta je bilo sa Zastavom?

Samo mi smo odustali od svoga imena, dok svi oko nas iz naše plejade nisu. Ne možemo se porediti sa Trabantom jer Trabant nije jedina Nemačka firma, ali zato Zastava u Srbiji jeste jedina domaća firma. Dali nas je usrećio FIAT? Nije, da je bogdom da jeste, ali nije nego čak obrnuto. No pustimo za trenutak FIAT, okrenimo se Zastavi! Sad je zadnji čas da neko reaguje da spasi i podigne Zastavu jer sad je to neuporedivo manji problem nego podići posrnulog džina za koga nema spasa jer ne postoji taj novac koji će nadoknaditi sve slabiju potražnju. Ne možemo kazniti tržište, ali ono može nas. Ta "kazna" neka nam bude opomena da se manimo ćoravog posla i umesto što vodimo tuđe bitke i punimo tuđe džepove, bilo bi bolje da oživimo Zastavu i za početak sa tim adutom krenemo u Rusiju. Ko misli da će FIAT se proslaviti sa 500L u Rusiji, opet se grdno vara.

10000 Yugo automobila jedino je realno za Rusiju. Kakav 6-10 hiljada 500L u Rusiju, kakvi bakrači. Kakva simbolika. Od toga se ne živi, neće nam to spasiti radna mesta u Kragujevcu.

Dok mi govorimo o FIAT-u dotična firma ne radi i tako jedno pola godine što znači da smo na pola puta do kraja priče o ovom "poslu stoleća" sa FIAT-om ili bolje rečeno propasti stoleća! Pored bivših radnika Zastave (ili bolje rečeno oteranih radnika Zastave), ulicama Kragujevca taksiraju i sadašnji radnici tj. radnici FCAS-a. Dali iko u ovoj zemlji zna šta nam se mesecima i godinama dešava sa našom auto-industrijom, ako je i sada uopšte imamo. Dali iko zna da je automobilska, kao i industrija auto-delova u Srbiji posle 2008 godine doživela potop. Gotovo sve je uništeno da bi došao FIAT i po koji FIAT-ov komponentaš i mnoštvo fabrika koji rade kablove za druge svetske proizvođače. To je u redu, komponentaši su nam potrebni, ali FIAT ne ispunjava mnoge uslove iz ugovora i zar nije bilo logičnije da smo doveli nekog drugog s obzirom da Srbija danas proizvodi komponente za sve proizvođače automobila, osim za FIAT, a imamo FIAT-ovu fabriku automobila. Sve nonsens do nonsensa u nizu nonsensa.

Najgore je što se auto-industrijom bave ekonomisti čija ekonomska ekspertiza nema veze sa poznavanjem automobilskog sektora, kao i razni drugi spin-botovi koji održavaju sliku koja će za koje vreme u potpunosti da izađe na videlo, a to je da mi nemamo više svoju automobilsku industriju (Zastavu), nemamo ni automobilsku industriju (imamo samo megagaražu za lakirersko-montažne poslove koja koristi delove iz uvoza), ali zato imamo odličnu i to rastuću industriju automobilskih delova za sve druge svetske marke što je za svaku pohvalu, što nam govori u kom pravcu treba da idemo. Danas je mnogo lakše nego ikad dosad dovesti bilo kog stranog investitora s obzirom da se još danas može izrađivati kompletan Volkswagen. Mnogi ljudi u Srbiji ne znaju da Volkswagen već ima mrežu proizvođača autodelova u Srbiji što znači da i sada Zastava može biti deo Volkswagena i da konačno završimo tu priču s obzirom da narodu treba jeftin auto, jeftiniji i od Škode, Dacie, Lade, a kamoli od "izvikanih" marki. Tu ne mislim samo na domaće tržište, već i svetsko, čak štoviše podjednako svetsko.

Bez početnih 10 hiljada Yugića za domaće tržošte u novom odjelu i staroj ceni (4000 evra), a u perspektivi 100000 Yugića za svetsko tržošte, a zatim i 100000 Florida od 6000 evra, nema nama masovne industrije. Zašećemo (kao što je sada slučaj) na jednom modelu koji je sve bliži, konačnom ishodu ove u startu loše skrojene priče sa FIAT-om, brojci od 0 automobila i FIAT-u koji nas napušta na način na koji je i došao (sa kapitalom od 1 evro i gomilom državnih para).

Državo vrati nam Zastavu (Yugo)!!!

Bez druge generacije Yuga, samo još tužnija nam može biti tuga.

P.S. Ovo nije nikakva politička poruka, ovo je glas pojedinca, a koliko vidim i glas naroda.

Ja neću da kupim 500l već Yugo. Ko god da mi sutra ponudi Yugo, kupujem ga pa makar bio FIAT vlasnik Zastave. Mene FIAT kao FIAT nimalo ne interesuje, osim Italijane koji i sami koliko naginju FIAT-u toliko naginju i stranim markama, možda čak i više stranim markama.

Zar nebi bilo bolje ponuditi tržištu ono što tržište već godinama hoće jer to je srž i bit ekonomije, ponuditi ono što tržište želi, a ne akvarijum (kako kažu Amerikanci za 500L).

U nadi da budemo ozbiljniji, ispali smo još neozbiljniji sa 500L. Pa više je Yugo imao smisla. I smisla i svrhu, a i nije puno koštao. Šta 500L ima od toga svega? Nema ništa. Niko ne zna njegovu svrhu, niko nije dokučio šta znači 500L, koja je njegova svrha, dali da bude zabavan za decu? dali da bude zavavan za ljude koji rade fabrici igračaka? Pa Yugo je više imao smisla od ovog auta ili čega već. To je bio supermarket-automobil (imao je scrhu). Šta je FIAT 500L (koja je njegova svrha)? Akvarijumobil? Koliko je ljudi koji bi da imaju automobil u obliku akvarijuma? Ja ne poznajem takve ljude? Koliko je ljudi kojima treba supermarket-automobil (auto za prevoz od kuće do trgovine i nazad)? Skoro čitavoj svetska populaciji je potreban samo malo prevozno sredstvo do samoposluge, koje mogu parkirati lakše nego ovaj akvarijum. FIAT 500L je čisto gubljenje vremena, novaca i živaca, kako za nas, tako i za FIAT. Bilo bi im mnogo i neuporedivo pametnije da su pokrenuli Zastavin program, tj. modernizovali ga nego što su krenuli u veoma skupu i nepoznatu avanturu sa kojom svi gubimo.

Izvinjavam se na dugom tekstu, sanjam Yugo svaki dan (ne bukvalno već figurativno) i čudim se da se tolika kompanija toliko "bruka" sa modelom koji više izaziva čuđenje negoli što se kupuje.

Hteli smo da idemo linijom manjeg otpora, a na kraju dobili smo ono što niko u Srbiji nije očekivao od FIAT-a (gašenje Zastave), već modernizaciju Zastave i tržišno poslovanje te firme. Umesto toga, dobili smo drugu firmu (FCAS-a) koja naprosto "ubija" čitavu privredu koliko je komunistička (sve je plaćeno od strane države, a država se ništa ne pita. Samo u Srbiji). Koji je to kapitalizam? Šta je ovo? Ovo je komunizam (znači ne ni socijalizam) najžešće moguće vrste! Nikakva kapitalistička firma nije FCAS, već komunizam na steroidima! Daj neka neko privatizuje Zastavu, muka mi je od FIAT-a. Neka rade šta hoće, ali neka više nikada ikada ne pitaju za subvencije jer ovo je već postala dubioza i vrhunski bezobrazluk.

Samo Zastava Srbiju spasava!

Ko misli da je FIAT jedino rešenje, rećiću samo vidimo se 2018 kada budemo pričali o istom u kontekstu povratka Srbije u doba pre Zastave kada nismo ni imali fabriku automobila (pre 50-60 godina).

Autor Zastava 11 Maj 2016, 16:09

Zastava
bravo majstore, komentar godine! :)))

Autor carobnjak 11 Maj 2016, 16:49

Zastava 11 Maj 2016, 16:09
Svaka čast za komentar. Malo je duži, ali dobar. Bravo.

Autor moron 11 Maj 2016, 18:24

@Oktopod, tek sad vidim da nemas poima o Fiatu i Kragujvcu. Fiat u Srbiju ne samo da nije dosao na gotovo, vec je morao celu fabriku da renovira, izgradi nova postrojenja, kupi nove masine, obuci radnike za rad, dovede kooperante. Koliko je god Srbija ulozila Fiat je duplo vise jer je vlasnik dve trecine fabrike.
Ne znam samo sto vam je toliko krivo, sigurno bi vise voleli da se Zastava zatvorila ili radimo Yugo;)

Autor B.M 11 Maj 2016, 20:03

B.M
Tebe slušajući, reklo bi se da je Fijat doneo keš pare i napravio fabriku.
Nemoj da obmanjuješ narod.... Srušena je i uništena cela fabrika koja JE MOGLA DA PROIZVODI AUTOMOBILE ( I PROIZVODILA JE ISTI TAJ PUNTO), da bi Srbija dala keš za rekonstrukciju - gradju novih objekata i opreme.
Fijat je kupio "robote", i trake, koje će sutra sve jedno da odnese..... i otpustio XXX radnika.....
O subnencijama i čistoj pljački budžeta Srbije, ne vredi ni pisati...
B.M, mene onako interesuje, dal stvarno i realno misliš da smo mi ovde čitaoci autobloga, izgoreli po glavi???

PS
Jako mi je drago, što Putin dozvoli izvoz 500L u Rusiju, pa onda nema ništa, pa onda ponovo, pa kao ne da Azerbedžan..... Svaka mu čast....

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 20:36

@Autor Zastava 11 Maj 2016, 16:09
Nisam posećivao Blog godinama, niti imam nameru da to činim ubuduće, ali nakon što mi je skrenuta pažnja da pročitam ovaj komentar mogu samo da napišem - svaka čast! Veoma mi je drago što u svakom smislu propaloj Srbiji još uvek ima inteligentnih pojedinaca! Nažalost, živimo u zemlji loših i neobrazovanih ljudi zbog čega je ideja o uništenju domaće automobilske industrije lako i rado prihvaćena, realizovana i održana. Ipak je za ovakav scenario godinama medijski pripreman teren kako je Zastava štetna za Srbiju, a mozgovi su u velikoj meri isprani i malom broju učenih ljudi koji su se utopili u "zombi masu". Ovde više nema ni nade da može da bude bolje.

Autor Predrag 11 Maj 2016, 20:45

Predrag
Predrag, dobro došao. Izgleda te nije "batalio" onaj Lazarevčanin.
Kupio Fijat i smirio se. Škoda je jako loše uticala na njega....

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 21:04

@ Oktopod, sto diskutujes o onome sto ne znas?
Kazes srusena cela Zastava a mogu se kladiti da ne znas ni sta je Zastava, iz cega se sastoji, ni sta je unisteno a sta osteceno.
Dalje ne znas ni odakle pare, ni ko se zaduzio kod koga i koliko. Prosipas neku demagogiju o pljacki bez ikakvih dokaza, iako se za tako veliki posao ne mogu sakriti. Edukuj se malo, ustvari malo vise, pa se javi za diskusiju. Pocni od pocetka, kad je i za koliko prodata Zastava, koji udeo ima drzava, koliko je uzeto kredita, u kakvom je stanju bila Zastava itd. itd.
Kad izneses tacne podatke mozda te neko i shvati ozbiljno, a ovako te price kako je Fiat dosao na gotovo i opljackao ono sto nemamo, a mi smo kao bili neka sila autoindustrije mozes da pricas nekom druigom. Meni nemoj mnogo dobro poznajem Zastavu i radio sam u njoj.

Autor B.M 11 Maj 2016, 22:34

B.M
Ti ko braća Grim, izmišljaš bajke o Fijatu !?
Šta ne znamo?
To da je bačena cela proizvodna linija, sa sve najjačim presama u Srbiji, koje su bile i ratna rezerva!?
Da su otpustili 2/3 radnika, a oni koji su radili subvencionisala ih je Srbija.

Reci pošteno, šta je plan kad krene bežanija? Šta se nosi? Komacu roboti i ostaje hala prazna??
Pa to nam nije nije ni bombardovanje napravilo. I od njega smo se oporavili, ali od Fijata, nećemo!

Šteta koju je Fijat napravio ceniće se oko 2 milijarde evra.
A ti samo i dalje botuj....

Autor Oktopod 11 Maj 2016, 22:43

Po strani Fiat i ugovori sa državom u kojima je bilo vjerovatno velikih propusta i popusta...
Ali ne mogu da shvatim da ima još ljudi koji vjeruju u bajke kao mala djeca o Zastavi , pa o nekim Mobi i Kwid glupostima za srpsko tržište...
Zastava je imala relativno veliku proizvodnju, iako ne vjerujem ni da je tad bila likvidna , iz prostog razloga što je imala relativno veliko tržište zaštićeno enormnim davanjima na uvozne automobile.
I samo je tako mogla funkcionisati...
I sad se nađu pametolozi sa pričama o Zastavi , sa tržištem na nivou malo bolje pijace i apsolutno liberalnim uvozom...
Zastava nakon raspada države je služila samo za održavanje socijalnog mira i ni u jednom segmentu nije bila ozbiljna autokompanija...
Ljudi moji pa jedan SAAB koji je bukvalno i figurativno proizvodio avione za jednu Zastavu , pokriva zelena trava zaborava mog i to u jednoj ozbiljnoj državi kao što je Švedska , koga onda vi zavaravate...

Meni su Zastavina vozila draga ali samo kao dio folklora ali nikako kao ozbiljno vozilo...

Autor Đorđe 11 Maj 2016, 23:56

Ma kakva Zastava, ko god je radio tamo znao je da je s tim modelima zavrseno jos u proslom veku. Da nam Fiat ostavi novi model, fabriku i masine, mi bi za nekoliko godina sve upropastili. Prvo bi zaposlili višak od nekoliko hiljada radnika, a zatim poceli sa ugradnjom nekvalitetnih delova kako bi domace firme imale sta da rade. I ostali bi na tom jednom modelu i cekali da kupimo licencu nekoga kome je proslo vreme.
Zanosimo se da mozemo nesto da uradimo a sve smo fabrike autobusa, kamiona, spec. vozila, traktora i dr. upropastili. Da nije dosao Fiat ni od Zastave nebi bilo nista.

Autor B.M 12 Maj 2016, 06:31

B.M 12 Maj 2016, 06:31
Pročitaj dobro još jednom šta si napisao!??

1. Fiat će da bega;
2. Vallda je cilj da počne da radi domaća industrija;
3. Valda je cilj da se zaposle radnici (za nas Srbe).

A šta je po tebi cilj?? Da Fiat odnese iz Srbije 2 milijarde i zatvori Zastavu???

Đorđe
Zastava je radila Z10 po ličenci, jednako dobro kao i ovi "pelevaši" 500L, u savremenoj fabrici, u kojij roboti od 1 milijarde evra, zamenjuju 2/3 radnika. Ta z10 je imala veće tržište i bolju prođu od 500L. A Fiat je uništio plaćenu licencu. Trebalo je da počne da se sklapa i Opel Astra Clasic....
E sad kad ode Fiat i odnese opremu, ostače samo prazni zidovi i šteta od 2 milijarde evra....

Autor Oktopod 12 Maj 2016, 09:15

Nigde nisam napisao da ce Fiat otici, vec KAD BI OTISAO MI BI SVE UPROPASTILI. Baš ce neko da ulozi ogroman novac i vreme u fabriku, obuci radnike a zatim da ode? Gde da ode?
Fabrika je izgradjena od kredita EIB a garancija su Srbija i Fiat.
Z10 je imala vece trziste i bolju prodju od 500L? hahaha
Jel si ti svestan koje gluposti valjas?
Fiat unistio licencu? haha
Sta ce mu licenca kad je on vlasnik originala?
Opel je odustao i od Zastave i od Srbije, a ponudjene su mu opcije da kupi Zastavu, ili izgradi novu fabriku gde god hoce u Srbiji.

Autor B.M 12 Maj 2016, 15:59

@ carobnjak
@ moron
@ Predrag

Hvala. :)

@ Đorđe

Zastava je tada imala proizvodnju od oko 220000 automobila godišnje, što je mnogo više od prošlogodišnjih FCAS-ovih preko 90000. Daleko je to od relativno male proizvodnje. To već spada u ozbiljnu proizvodnju. Zastava je bila jedna od najvećih fabrika, ako ne i najveća u onoj, većoj i bogatijoj državi. Dakle u mnogo većoj i ozbiljnijoj konkurenciji što bi se današnjim rečnikom reklo. Mitologija je da je Zastava zavisila od zaštićenog domaćeg tržišta. Jeste u početku, kada su se proizvodile Fiće u količinama znatno manjim nego što su se proizvodili Zastava 101 i Yugo krajem 80-ih, dok negde tokom 80-ih, pa sve do 1992 godine, Zastava je zavisila od inostranih tržišta. Malo ljudi zna da je otprilike svaki treći Zastavin automobil išao na tržište SAD-a i Kanade, da ne spominjem tržište Nemačke, Velike Britanije pa čak i Kine tako da carina je imala ulogu odskočne daske i to jedno vreme. Zastava se izvozila u nekoliko desetina zemalja, a na domaćem tržištu je itekako imala konkurenciju, od Volkswagena koji se proizvodio u Vogošći kod Sarajeva, preko Opela iz Kikinde i Renaulta i Citroena iz Slovenije. Još jedna stvar, Zastava nije bila zaštićena već domaće tržište.
Konkurencija je postojala i tamo i ovde. Uprkos tome Zastava tog vremena na domaćem se prodavala mnogo bolje nego domaći Volkswagen, kao i ostale domaće marke.

Autor Zastava 12 Maj 2016, 16:17

Brend Zastava je bio toliko dobar da smo ga sami ukinuli. Fabriku Zastava Automobili preimenovali smo u Yugo Automobili. Zastava 101 postade Yugo Skala, a Florida Yugo Florida. Umesto Zastave svaki model je imao ispred Yugo. A Zastava i Yugo su bili itekako zasticeni, vise je kostala carina na uvoz polovnih automobila nego sami automobili. Vise se cenio 10god star strani auto nego novi Yugo.

Autor B.M 12 Maj 2016, 16:54

B.M
Ti se cinično rugaš ovome narodu.
Šta kažeš, Fiat se trudi, a Srbija će to da pokvari, kad fijat pobegne. Fiat se trudi da ostane srpski budžet što prazniji.
Pa da je trud fiata bio pošten, ne bi oni bežali.
Nikako ne navodiš, kad krene fiat da napušta Srbiju, kome ostaje Komacu robot???

Kako ostaje oko uloženih para??
Fiat ode, a Srbiji dug i kredit EIB, cirka sve u svemu 2 milijarde štete (igrala se Srbija automobilizma sa Fijatom i pravila kočije)

Autor Oktopod 12 Maj 2016, 18:24

B.M
Uzgred, više ne spominješ autoput i ulice u Kragijevcu kao smetnju velikom napretku Fijata. Zašto??? Nemožete ni onaj subvencionisani voz da napunite sa kočijama?
Oće bežanija?

Autor Oktopod 12 Maj 2016, 18:27

Oktopod
Ma šta je 2 milijarde za Srbiju, sitnica, platiće to narod.
Iovako smo bogati i ne znamo šta ćemo sa parama.
Narod kanal 2+ milijarde a potpisnici mito i "svi zadovoljni".
Potpisnike bi trebalo barem na milijardu godina robije.
Ali neka, nek se preda budžet Srbije Fiatu direktno, da ne mora da cepidlači tu koliko će da lešinari.
Sve da mu se da najbolje bi bilo.

Autor P1 12 Maj 2016, 18:38

P1
Na žalost imamo ovde ljudi koji podržavaju takve "fiktivne" poslove, kao što radi Fiat u Srbiji.
Šrafi, farba, i lepi, voza delove i slepljene kočije po Srbiji i stvara utisak ogromne industrije i napretka, a pare odošeeeee

Autor Oktopod 12 Maj 2016, 18:42

Oktopod
Pa naravno da imamo, od silnih para koje Fiat uze od Srbije, za botove ima na pretek.
Možda to Srbija finansira gratis.
Nećemo mi daleko dogurati sa krpeljima tipa Fiata.
Ako ništa, barem ne tamniče radnike ko Jura.
"Blagoš" nama s takvim "investitorima".

Autor P1 12 Maj 2016, 19:21

Tako vi ovde razmisljate, koji ste znanje pokupili po žutim novinama i rekla-kazala informacijama. Van Srbije svi se cude kako smo uspeli da prodamo propalu Zastavu Fiatu. Tacnije uvalimo Talijanima, kako kazu. Mnogo bolje firme pod Zastave su propale, pa nikog nije briga.
Treba vam dati Yuga da vozite celog zivota kad ga toliko volite.:)

Autor B.M 12 Maj 2016, 22:24

B.M
Evo Fiat ima poziv u Pakistan, pa nek tamo pokaže raskošnu tehnologiju, znanje, osećaj za biznis, neka se tamo "trudi", i tako....
Nek vrati pare Srbiji raskine ugovor o svoju štetu, i nek ide u Pakistan, široko mu polje. Nek ostavi nas da propadnemo....

Autor Oktopod 12 Maj 2016, 23:45

To mozes u svoje ime, ne vidim da se bune radnici FCAS ili gradjani Srbije. Nama je Fiat dobar a kome nije nek kupuje druge marke.

Autor B.M 13 Maj 2016, 05:08

RE: B.M

Ništa mi nismo ukinuli. Na Yugu je pisalo Yugo by Zastava.

Autor Zastava 19 Maj 2016, 19:02