
Kako piše B92, kompanija Opel sve više klizi ka aferi sa manipulisanjem uređajima oko emisije izduvnih gasova.
Kako prenosi nemački Špigl, Opel na svom modelu Astra ima softver koji isključuje kontrolu emisije gasova u mnogim situacijama tokom vožnje. Uređaj je ugrađen u dizel modele kako bi se zaobišli standardi za emisiju izduvnih gasova koji su na snazi u Nemačkoj, prenose tamošnji mediji.
Prema rečima jednog istraživača do koga je došao Špigl, matična kompanija Opela Dženeral motors je napravila tajni kod kojim se kontroliše motor. Kako se navodi, računar je programiran tako da automobil prestaje da očitava količinu dimnih gasova pri spoljnoj temperaturu ispod 17 stepeni ili kada je pod ubrzanjem. Iz Opela se još nisu oglasili ovom povodom. Detaljan izveštaj očekuje se večeras.
Nemački proizvođači automobila nedavno su objavili da će povući 630.000 automobila sa evropskog tržišta zbog neregularnosti u vezi sa emisijom izduvnih gasova. Među njima pominjao se i “opel”. Proizvođači su se odlučili na takav potez nakon istrage koja je pokrenuta posle otkrivanja skandala sa vozilima kompanije Folksvagen, u kojima je otkriveno lažiranje nivoa izduvnih gasova. Istraga je obuhvatala praćenje vrednosti emisije gasova svih modela automobila na putevima u Nemačkoj poslednjih meseci. Kompanijama je rečeno da naprave izmene na uređajima koji isključuju sistem koji odstranjuje štetne okside nitrita iz izduvnih gasova pod određenim temeraturama.
Sistemi za prečišćavanje gasova se isključuju na niskim temperaturama kako bi zaštitili motor ili eventualni accident, kao što je i dozvoljeno regulativom EU. Sada se utvrđuje da li su neki od proizvođača to koristili kako bi prekršili pravila.
Izvor: B92.net
Foto: Reuters
"matična kompanija Opela Dženeral motors je napravila tajni kod kojim se kontroliše motor"
Da neće sada Germani da kazne Amere?
"Sistemi za prečišćavanje gasova se isključuju na niskim temperaturama kako bi zaštitili motor ili eventualni accident, kao što je i dozvoljeno regulativom EU."
Šta ovo tačno znači?
Opel nije ništa zgriješio. Uostalom neki bi trebali pročitati test procedure. E sada je jedino pitanje nije li ovo elegantno zaobilažanje pravila, tj. kršenja samog duga pravila, a ne i samoga pravila. No meni je jasno da sada VAG mediji kreću u lov na vještice.
VW uporno traži pajtaša za "zločinačko udruživanje u pohodu na ekologiju", ali nikako da ga nađe. Uveko ostanu solo zločinač....
Kao što rekoh , kad bi se zašlo dublje u poslovanje svih , masa prljavog veša bi se našlo...
Mene samo nervira patetika i zabrinutost oko nekih podataka...
Pa vazda je bilo nesuglašenosti oko istaknutih specifikacija , ne samo u auto industriji , pa ko još slijepo vjeruje specifikaciji potrošnje ili npr. trajnosti baterije na telefonu i slično...
A iskreno ja bi volio da imam ovaj "muljatorski" softver na svom autu i ne bih dozvolio da ga prepravljaju , jer nagledao sam se ja iskrivljenih klipnjača zbog tih ekoloških govana , tako da...
Upravi je Đorđe, sad je trend krivljenja klipnjača, na pojedinim modelima. Kod Forda i HDI motora u njima, problem je vezan za regeneraciju FAP filtera.....
Mislim da je pre do toga ako se "savremeno" dizel vozilo ne vozi "u uslovima" koji omogućavaju da se regeneracija započne kada joj je vreme i da se uspešno završi.
Savremen dizel ne može da bude "zdrav", a da se pretežno vozi po gradu, odnosno, da se redovno ne vozi i na otvorenom. Ljudi i o tome treba da razmišljaju kada biraju dizel ili benzin.
Svaka restikcija (DPF,SRC,katalizator) nepovoljno utiče na rad motora tj. motor bi najidelnije funkcionisao bez istih.
E sad , u određenom momentu , nekakva anomalija usljed raznoraznih faktora u funkcionisanju tih ekoloških restrikcija , može biti pored svega i pogubna za motor...