home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Za preduzetnika i inovatora Matu Rimca 2015. je bila odlična godina. Njegova kompanija Rimac automobili je gotovo utrostručila prihode sa 10,7 miliona kuna (1.426.250 evra) na 29,7 miliona kuna (3.958.835 evra) značajno je povećao broj zaposlenih i prvi put je ostvario milionski profit. Zarada mu je sa 620.000 kuna (82.645 evra) iz 2014. skočila na prošlogodišnjih 1,9 miliona kuna (253.260 evra).

Osim što sve bolje posluje, Rimčeva firma je i odličnog finansijskog zdravlja. Ukupni kapital od 57 miliona kuna (oko 7,6 miliona evra) je dvostruko veći od obaveza. Uz to, na firminom bankovnom računu nalazi se 8,7 miliona kuna (oko 1,16 miliona evra) spremnih za nova ulaganja.

Prema podacima servisa Poslovna Hrvatska, Rimac je u 2015. povećao broj zaposlenih na 80, godinu pre imao je 30-ak radnika.

Strani investitori su u Rimčevu firmu uložili milione evra.

Trenutan broj radnika je i veći. Rimac u svojim izjavama barata s brojkom od oko 150, s tim da očekuje da će ovu godinu završiti sa 300 radnika. Sve to govori da mu se obim posla konstantno povećava.

Od 2014. u Rimac automobile je sa svežim kapitalom ušlo nekoliko stranih investitora i po tome je to daleko najuspešniji hrvatski startup.

Prvo je u vlasničku strukturu ušao jedan od najbogatijih Kolumbijaca, bivši naftni magnat Frank Kanayet Yepes. Nakon njega vlasnik 10 posto deonica Rimčeve firme postao je kineski konzorcijum Sinocop Resources sa investicijom od sedam miliona evra. Zatim je stigao i većinski vlasnik Forbesa, bogataš iz Hong Konga Tak Čung Jam sa uloženih milion evra. Tu su još ulagač iz Abu Dabija, Ziad Tassabehji kao i Adriano Mudri, glavni dizajner Rimčevih automobila.

Poslednji koji je kupio udeo je Paul E. Runge, hirurg sa Floride, inače prvi kupac električnog sportiste Concept_One.

U martu je na prestižnom sajmu automobila u Ženevi Rimac privukao pažnju javnosti s još jačim modelom Concept_S.

Električne superautomobile proizvodi u malim serijama – do sada je napravio i prodao osam Concept_One - i oni mu prvenstveno služe kao platforma za reklamiranje njegovih tehnoloških rešenja.

'Mi se ovde više predstavljamo kao proizvođač tehnologija i inženjeringa za druge automobilske firme nego kao proizvođač automobila', rekao je Rimac prilikom izlaganja u Ženevi. Ipak, tada je najavio da rade i na modelima koje bi proizvodili u većim količinama.

U aprilu prošle godine Rimac je za hrvatsko izdanje Forbesa detaljnije izložio svoj dugoročni poslovni plan. Concept_S bi trebalo da se proizvede u seriji od 15 do 20 komada. Zatim bi sledeći model proizveo u 60 do 80 komada, a četvrti u 300 komada. Sva tri nova modela trebalo bi da budu razvijena do 2020. godine.

Autor/izvor: SEEbiz.eu / Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / Rimac automobili



čitanja : 868



Komentari