home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iako je prošlo više od godinu dana otkako je Landwind predstavio model X7, u svetu poznatiji kao jeftina kopija Land Rovera Evoque, Jaguar Land Rover (JLR) je tek sada krenuo s tužbom.

Ako pobedi na sudu u okrugu Chaoyang gde je JLR tužio Jiangling Motor, to će biti svojevrsni presedan koji će olakšati i ostalim proizvođačima u tužbama prema kineskim auto kompanijama koje se često služe ovim neprofesionalnim merama.

Jeftini klon Evoquea se prodaje po ceni od oko 20.000 USD, što je i do tri puta manje od cene originala, pa već time nije ozbiljan konkurent Evoqueu. Isto govori kvalitet izrade i izbor Mitsubishijevog 2.0 turbo motora sa 190KS i 250 Nm, što ipak ne opravdava ovako besramno kopiranje.

Pred JLR-om je duga i verovatno vrlo skupa bitka, a veliko je pitanje kakva će presuda na kraju biti. Globalni proizvođači se retko odlučuju na ovaj tip tužbi znajući da su im šanse minorne. X7 do daljnjeg ostaje u prodaji, a budući kupci mogu u salonu Landwinda da automobil opreme dodacima kako bi razlike sa britanskim SUV-om bile još manje. Maska, logo i oznake britanskog modela nude se za dvadesetak USD.

Bogatiji kupci na raspolaganju imaju i pravi Land Rover Evoque, koji se od prošle godine takođe proizvodi u Kini. 

Izvor: Index.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / Landwind



čitanja : 1252



Komentari

Tuže ih "kadiji".
Nema od toga ništa.
Samo će uludo potrošiti novce, vreme i živce.
Ali će zato dobiti "kontra" mere , mrcvariće ih kad god budu mogli, zato "što su se pravili pametni".
A realno sve te kineske kopije su za presu.
Mada Kinezima super, za 20k dolara teraju "Evok" + 20-ak dolara za oznake. :)

Autor P1 07 Jun 2016, 11:57

NIje ni Kina naivna. Sto bi ovi eksploatisali ljude i resurse, a onda se pravili pametni kako su platili dizajn, te da im se slucajno ne pokrade.

Dodatna taktika je to sto sva strana ulaganja dolaze kao partnerstvo, tako da Kinezi zapravo znaju kako se sta proizvodi i kojom tenologijom, a mora tu da se proizvede, jer je uvoz polovnih vozila zabranjen, dok je uvoz novih ogranicen visokim taksama.

Autor Fordovac 07 Jun 2016, 15:44

Što kaže Fordovac , Kina ima izuzetno pametan pristup auto tržištu , jest da mogu zbog svoje veličine i potencijala , ali su svjesni šta im nedostaje i upravo kroz joint vengure programe dolaze do onog glavnog , know how.
Kinu jedino prate stereotipi jeftine i nekvaligetne robe ali već sad imaju znanje i resurse da naprave ultrakvalitetno i tehnički savršeno u bilo kojoj oblasti , samo još trenutno nemaju tržište za to , ali polako...

Autor Đorđe 07 Jun 2016, 18:36