
Kako prenosi Tanjug, nemački zvaničnici su zatražili uvođenje strožih propisa u kontrolisanju emisije zagađenja iz dizel vozila u Evropi.
Oni su istovremeno optužili i druge proizvođače automobila, sem Folksvagena, za korišćenje spornih uređaja za uspešan prolazak na testovima merenja emisije štetnih gasova.
Nemački ministar za saobraćaj Aleksandar Dobrint je, na sastanku s kolegama iz EU, saopštio da su rezultati studije sprovedene nad 50 dizel automobila u aprilu ukazali na neregularnosti na testovima merenja emisije štetnih gasova, koje su nalik onim viđenim u Folksvagenovom skandalu, prenosi agencija Frans pres.
"U istrazi o emisiji štetnih gasova, kod 16 vodećih automobilskih brendova, od francuskog Renoa do italijanskog Fijata i japanskog Nisana, otkrivene su nepravilnosti", rekao je Dobrint.
Zbog toga je Nemačka predložila ostalim ministrima da prihvate plan pooštravanja evropskih propisa o testiranju emisije štetnih gasova.
Prema aktuelnom zakonu EU, svaki proizvođač automobila dobija "zeleno svetlo" od nacionalnog regulatora, što mu omogućava prodaju vozila širom Evrope.
Kritičari, međutim, optužuju regulatore za pristrasnost i za preteranu blagost prema nacionalnim proizvođačima.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat