Nissan je apsolutni vladar testiranja vodootpornosti crossovera

Sami nikad ne biste stavili automobil u veš mašinu, ali Nissan sa svakim novim modelom čini upravo to. Naravno, pravi Qashqai ne staje u već mašinu, zato je Nissanov evropski tehnološki centar napravio veću verziju u koju staje celi automobil.
Spoljašnjost automobila se prska hiljadama litara vode iz svakog ugla, a nakon toga se ručno proverava kako bi se osigurala vodootpornost karoserije. Taj test se, logično nazvan monsunski test, sprovodi više puta tokom razvoja svih automobila i kombija iz Nissanove bogate ponude vozila.
U početnoj fazi se automobil prska sa više od 24.000 litara vode. U najintenzivnijoj fazi na automobil se ispušta više od 1.000 litara vode za samo 15 minuta – što odgovara metru padavina.
Inženjeri u Nissanovom najsavremenijem postrojenju – smeštenom u Cranfieldu u Engleskoj – mogli su da u potpuni automatizuju taj postupak. Ipak, beskompromisni uslovi razvojnog programa i različiti vremenski uslovi širom sveta to ispitivanje čine prezahtevnim da bi ga se prepustilo samo mašinama. U procesu testiranja Nissanovi inženjeri kedere vozila napadaju uređajima za čišćenje pod visokim pritiskom prilagođenim za rad pod ekstremnim pritiskom i do 150 bara. To je mnogo snažnije od mnogih takvih uređaja za upotrebu u domaćinstvu koji rade pod pritiskom do 110 bara.
Carl Sandy je jedan od Nissanovih inženjera koji su pomogli u osmišljavanju rigoroznih testiranja. Carl je opisao postupak: „Jedan član tima sedi u automobilu i endoskopom visoke rezolucije, koji mu omogućava da otkrije i najsitniju kap, proverava prostor između obloga i karoserije.” Provere su tako detaljne da će Carlov tim rastaviti celu unutrašnjost kako bi se uverili da u unutrašnjost nije prodrla ni kap vode.
Tokom celog testiranja – monsunskog testa i testa uređajem po visokim pritiskom – potroši se do 30.000 vode. To je 2.000 puta više od količine koja se iskoristi u prosečnom ciklusu mašine za suđe suđa u domaćinstvu.
Takva upotreba vode se možda čini prevelikom, ali ni jedna kap ne završi u odvodu. Sva voda se skuplja u ogromnom rezervoaru i upotrebljava se za testiranje sledećeg automobila. Recikliranje vode je jednako važno kao i briga o tome da kupci ne pokisnu u automobilu.
Nissanove norme testiranja su prilagođene relativno blagoj klimi i putevima zapadne Evrope, ali su i dovoljno prilagodljive da simuliraju vožnju u ekstremnijim uslovima.
Carl je dodao: „Rigorozna testiranja su važna jer je svako tržište drugačije. Npr, uređaji u Rusiji rade pod većim pritiskom kako bi mogli da operu prljavštinu sa puta. Stalnim razvojem normi za testiranje obezbeđujemo da se naši automobili mogu nositi sa najzahtevnijim uslovima vožnje u Evropi.”
Izvor: Klix.ba / PR Nissan
Foto: Nissan