home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Premijer Vučić: Budućnost Fiata u Srbiji "zagarantovana"

Kako prenosi Beta, predsednik Saveza samostalnih sindikata Srbije (SSSS) Ljubisav Orbović izjavio je danas da su zaposleni u kompaniji "Fijat Krajsler automobili Srbija" dobili uveravanja rukovodstva te kompanije na zajedničkom sastanku s premijerom Srbije Aleksandrom Vučićem da neće biti otpuštanja zaposlenih, već samo dobrovoljnog odlaska.

On je na konferenciji za novinare kazao da je na tom zajedničkom sastanku obećano da će Fijat nastaviti rad i da će se u Kragujevcu u narednih godinu dana aktivirati nova investicija koja će zaposliti između 1.000 i 1.500 ljudi.

Predsednik Samostalnog sindikata kompanije "Fijat Krajsler automobili Srbija" Zoran Marković kazao je da radnici za dobrovoljan odlazak mogu da se prijave od ponedeljka i da će dobiti paket veći od zakonskog minimuma koji im pripada. Odnosno, dobiće zakonski jednu trećinu otpremnine po godinu staža, nadoknade prema ostvarenom radnom stažu preko NSZ, jedan fiksni deo daće im Fijat, a isplaćena će im biti i nadoknada koja im sleduju za neiskorišćeni godišnji odmor i regres.

"U našoj fabrici imamo preko 2.800 zaposlenih koji u skladu s novim zakonom o radu mogu da naplate samo godine navršene u Fijatu", naglasio je Marković.

On je ponovio da, po najavi rada u samo dve smene, bez posla u Fijatu treba da ostane 700 do 900 zaposlenih i oko 600 radnika kooperanata, odnosno ukupno 1.500 zaposlenih.

"Dobili smo čvrsto uveravanje premijera da će doći do nove investicije i nove firme koja bi nadomestila taj broj radnika koji bi bili u novoj kooperantskoj firmi koja će se otvoriti u Kragujevcu. Nadamo se da će Vučić ispuniti to obećanje", dodao je Marković i naglasio da bi to pomoglo da Kragujevac ne postane ponovo "dolina gladi".

On je naveo da je ukupna potražnja za modelom Fijat 500L stabilna i da su predviđanja da će takva biti i naredne godine.

Predsednik tehničke Vlade Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je budućnost Fijata u Srbiji "zagarantovana"

"Danas sam obavio razgovore s rukovodstvom Fijata iz Italije i s radnicima iz Kragujevca. Budućnost Fijata u Srbiji je zagarantovana. Dobio sam danas i poziv (direktora Fijata za Evropu) Alfreda Altavile i očekujem da ga u narednim danima posetim. Obećao sam kragujevačkim radnicima da odem do Torina i da im donesem tu vest o sigurnoj budućnosti. Oni (Fijat) će ići najverovatnije sa dobrovoljnim programom (otpremnina), a onda ćemo da sednemo za 10 dana i da vidimo dokle se stiglo", rekao je Vučić.

On je dodao i da je za dalje poslovanje Fijata i drugih fabrika veoma važno da Srbija ima trgovinski sporazum koji olakšava izvoz robe na tržište Evroazijske unije.

U kragujevačkoj fabrici radi 3.200 radnika, od kojih oko 2.500 ima tri, četiri ili pet godina staža, a samo 500 ima 11 do 38 godina staža.

U Kragujevcu je proizvodnja modela "500 L" počela pre četiri godine. U prvoj godini je proizvedeno 117.000 vozila, a naredne godine manje od 100.000 vozila. U 2015. godini zbog smanjenog plasmana vozila, bilo je 85 neradnih dana, a ove godine je bilo 30 plaćenih neradnih dana.

Kompanija Fijat Krajsler automobili Srbija saopštila je 14. juna predstavnicima sindikata fabrike u Kragujevcu da je jedna od tri smene radnika "višak" zbog smanjene tražnje vozila i predočila da će posle odmora u avgustu, fabrika raditi u dve smene.

Izvor: Beta.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija



čitanja : 1006



Komentari

Bravo Vule, ti si premijer za ugled!
Grize me savest sto nisam glasao za tebe...:)

Autor carobnjak 24 Jun 2016, 17:44

Ja jesam, ali bi mogli da prestanu da gledaju samo sopstveni kratkorocni interes, i puste privredu da slobodno radi.

Ovo je stvarno strasno.

Autor Fordovac 24 Jun 2016, 18:21

Nije propast nego krah. :)

Znači da bi došlo do novih radnih mesta prethodno mora 1500 radnika da odu. Opet presipanje iz šupljeg u prazno kao u doba Zastave kada je otpušten ogromna broj ljudi da bi se zaposlilo njih 2-3 hiljade. Sad ja treba da se radujem što se faktički ništa ne menja nabolje, a u vezi doline gladi, kada je to Kragujevac prestao da bude dolina gladi? Ja jedino što vidim jeste to da radi samo jedan deo onoga što je radilo u doba kada je Kragujevac važio ta dolinu gladi. I tako smo došli u paradoksalnu situaciju da kada je bilo više radnika tada je Kragujevac bio dolina gladi, a sada kada ih manje ima, sada nije.

Bez dovođenja još jednog investitora u proizvodnji automobila, ostaje nam samo da poraz predstavljamo kao pobedu.

Autor Zastava 24 Jun 2016, 20:44

Zanimljivo, cekamo da Fiat pocne s otpustanjem da bi poceli pregovore o novom modelu.

Autor B.M 24 Jun 2016, 21:38

I meni je zao sto nisam glasao za svevisnjeg.
U Zastavi-Fiat Srbija su oprane pare i cao. Dali im subvencije, a nisu odradili saobracajnice oko Kg.
Model je preskup za Balkan i cao

Autor NemanjaBB 24 Jun 2016, 22:57