
"Ovaj sporać za volanom mora da je žena", često se može čuti od muškaraca dok voze, kao i slične konstatacije u vezi s tim da su oni mnogo bolji vozači od žena. Međutim, statistika se ne slaže s njima.
U Srbiji je od početka 2011. do kraja 2015. godine bilo 186.411 saobraćajnih nezgoda, u proseku oko 37.000 godišnje, a najviše onih u kojima je bilo poginulih odnosilo se na obaranje ili gaženje pešaka, izjavila je direktor Agencije za saobraćaj Jasmina Milošević.
Najviše saobraćajnih nezgoda sa povređenim licima je u sudarima koji se dese pri vožnji u istom smeru, rekla je Milošević na konferenciji za novinare.
Ona je predstavila i analizu prema polu učesnika u saobraćajnim nesrećama, koja pokazuje da su njih 78 odsto muškarci, a 22 odsto žene.
Muškarci su kao vozači učesnici 63 odsto saobraćajki, kao pešaci 20 odsto i kao putnici u vozilima 20 odsto. Žene u nesrećama najviše učestvuju kao pešaci - 43 odsto, potom kao putnici u vozilu - 41 odsto i vozači - 16 odsto.
Broj poginulih u saobraćajnim nesrećama najveći je tokom letnjih meseci, i to u danima vikenda između 17:00 i 18:00 časova.
Svaka četvrta osoba poginula u saobraćajnim nesrećama je pešak, a među njima je svaki drugi stariji od 65 godina.
U prošloj godini poginulo je 158 pešaka, 2.766 je povređeno, dok je u 2014. poginulo 128, a povređeno 2.827.
U proteklih pet godina u saobraćajkama je poginuloo 71 dete, a povređeno ih je 7.614. Broj poginule dece bio je najmanji 2014. godine - deset, dok je prošle godine poginulo njih 14.
Izvor: Mondo.rs
Foto: Guliver/Getty images
Ova statistika je slična onoj gdje je Lada prodavanija od VW-a.
Nemam ništa protiv žena za volanom ali , čast izuzecima, imaju velike probleme sa snalaženjem u prostoru i pronalaženjem logičnih riješenja , zbog tog razloga i postoje masa funny parking videa...
Žene (barem ove iz mog iskustva) su daleko opreznije i pažljivije kao vozači.
Poz
Odnos žene-muškarci vozači, prema statistici izdatih vozačkih dozvola od 2008. kad su uveli kao neki informacioni sistem je 50-50. Pitanje kako je bilo pre toga, ali ne verujem da muškarci vode za više od pet do deset odsto.
Inače, žene zaista jesu opreznije u saobraćaju, i voze daleko sporije i kad treba i kad ne treba. Pojedinim ženama vozačima treba večnost da se prestroje ili isključe sa autoputa... O uključenju i da ne govorimo. Zato mislim da ih manje ima u ovim nezgodama sa poginulima i teško povređenima.
Inače, snimajte ispred Tempa ili bilo kog megamarketa parking, i izvucite 10 žena vozača i 10 muškaraca i videćete da zaista imaju problema sa parkiranjem. I to ozbiljnih!