home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Lotus je nedavno u fabrici Hethel u Norfolku i zvanično počeo sa proizvodnjom modela 3-Eleven i Elise Cup 250.

3-Eleven je high-performance sportski automobil, opisan kao njihov najbrži i najskuplji drumski serijski automobil, s tim što će biti dostupan i u trkačkoj verziji.

Kako se kaže u saopštenju, trkačka varijanta je teška manje od 900 kg, od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od tri sekunde (2,9 sec) i može do maksimalnih 290 km/h, dok će drumska verzija do 60 milja na sat ubrzavati za 3,3 sekunde i postizati 280 km/h.

Za pogon trkačke verzije se brine Toyotin 3,5 litarski V6 motor, pojačan na 460KS i 525 Nm, dok drumska verzija na raspolaganju ima 410KS i 410 Nm.

3-Eleven između ostalog ima i Torsen LSD diferencijal, zaštitni kavez, točkove od 18 i 19 inča (gume su 225/40 R18 i 275/35 R19), kao i AP Racing kočiona klešta. 

Planirana je serija od samo 311 komada, pri čemu drumska verzija košta 82.00 funti a trkačka 115.200 funti.

Lotus navodi da je 3-Eleven prešao stazu Nirburgring za manje od 7 minuta, ali za sada nije objavljen video kao dokaz.

S druge strane, ranije ove godine Magazin Sport Auto je objavio da su sa Lotusom 3-Eleven nemačku stazu Hockenheimring prešli za 1.06,2 minuta, što je za 0,1 sekundu brže od Porschea 918 Spyder.

Drugi novitet je Elise Cup 250 (po ceni od 45.600 funti), za koji se u saopštenju kaže da će se proizvoditi u seriji od samo 200 komada godišnje.

Elise Cup 250 zamenjuje Elise Cup 220, pri čemu je Elise Cup 250 za 21 kg lakši, dok je 1,8 litarski četvorocilindrični motor pojačan na 246KS pri 7200 o/min. i 250 Nm obrtnog momenta pri 3500-5500 o/min.

931 kg teški Elise Cup 250 od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,9 sekunde (za 0,3 sekunde brže od modela Elise Cup 220), može do maksimalnih 248 km/h, a stazu Hethel prelazi za 1 minut i 34 sekunde (za pune 4 sekunde brže od Elise Cup 220 modela).

U odnosu na Elise Cup 220, novi Elise Cup 250 ima i unapređenu aerodinamiku, lakši akumulator, lagana sedišta od ugljeničnih vlakana i ultra-lake točkove od 16 i 17 inča (gume Yokohama AO48 195/50/16 napred i 225/45/17 pozadi).

Takođe, kao opcija se nudi i Carbon Aero paket (prednji spojler, zadnji spojler, zadnji difuzor, pragovi), pa je automobil lakši za dodatnih 10 kg i ima 921 kg.

Automobil između ostalog odlikuju i sportski podešeno oslanjanje, novi Lotus Dynamic Performance Management (DPM) sistem, alkantara u unutrašnjosti (dostupan je i opcioni kožni paket), novo dugme za start motora, kao i opcioni entertainment sistem i bolja zvučna izolacija...

Treba napomenuti da se Lotus Elise Cup 250 standardno nudi kao roadster, kao i da je hard top na raspolaganju kao opcija.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 727



Komentari