home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagenova tehnička popravka modela Audi Q5 sa dizelskim motorom, jednog od vozila obuhvaćenih skandalom u vezi sa varanjem na testovima emisija štetnih gasova, nije smanjila emisiju azotnog oksida (NOx) saopštila je Organizacija evropskih potrošača (BEUC).

Volkswagen je tvrdio da će tehničkim izmenama na motorima uskladiti sporna vozila sa evropskim propisima i time izbeći obavezu da plati odštetu kupcima.

Test Audija Q5 sa dvolitarskim Euro 5 motorom EA189, koji je obavila italijanska agencija za zaštitupotrošača, pokazala je da je nivo azotnog oksida bio veći za 25% posle uklanjanja ilegalnog softvera nego pre tehničke intervencije, objavio je BEUC, a prenosi Auto njuz (Auto News).

Volkswagen za sada nije komentarisao ove informacije.

“Volkswagenovo rešenje da deaktivira sporni uređaj nije pouzdano”, saopštila je šef BEUC-a Monik Gojen (Monique Goyens).

Nemačka agencija za motorna vozila KBA do sada je odobrila tehnička rešenja za više od 3,7 miliona vozila iz VW grupacije, uključujući modele marki Volkswagen, Audi, Škoda i Seat.

Volkwagen planira da reši probleme na dvolitarskim i 1,2 litarskim Euro 5 dizelskim motorima unapređenjem softvera, za šta je potrebno oko 30 minuta rada u servisu. Za 1,6 litarski agregat potrebna je instalacija komponente koja reguliše protok vazduha, pored unapređenja softvera, a VW tvrdi da taj proces traje manje od 60 minuta.

Nemački gigant i dalje se opire pritiscima da plati nadoknadu evropskim kupcima spornih automobila, iako je takvu ponudu dao kupcima u Sjedinjenim Američkim Državama. Prema poslednjim informacijama, iznos koji je VW spreman da plati u Americi premašuje 14 milijardi dolara, a o tome da li će ponuda biti prihvaćena odlučuje američki sud.

Izvor: Nacionalnaklasa.com

Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 977



Komentari

Za razliku od CO2, NOx zaista zagadjuje i štetan je.
Ovo je problem, bolje da ostave program. :)

Autor P1 09 Jul 2016, 17:42

Hoce li cena VW dizelasa pasti malo, Srbija se raduje....

Autor s mile 09 Jul 2016, 22:43

Zašto bi cena dizelaša pala samo zato što su Ameri napenalili VW euro5 dizel motore da zagađuju više nego što bi trebalo po normama? Pa i Euro3 i 4 koji se kod nas najviše i voze zagađuju još više pa drže cene zar ne?

Autor Miki 10 Jul 2016, 20:05

Ako VW ne uspe na neki način da za sporne motore naknadno usaglasi "emisiju" sa EURO 5 normama, neće to da valja.
Ni za VW, ni za vlasnike "spornih vozila" ( tu ne mislim na vlasnike u Srbiji, ovde "sve može" ).

Autor moron 11 Jul 2016, 10:28

Na kraju će da završe u pola cene u Srbiji. :)
Svakako su "pesma" u odnosu na Golfove dvice, Tamiće i slične zagadjivače.

Autor P1 11 Jul 2016, 10:31