home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, nakon polemike koja se dugo vodi u javnosti u vezi sa fabričkim podacima o potrošnji savremenih automobila, grupacija Peugeot Citroen odlučila je da objavi rezultate dobijene merenjem u realnim uslovima vožnje.

Francuska kompanija saopštila je podatke o potrošnji 28 modela marki Citroen, Peugeot i DS, koji su umesto u laboratoriji, dobijeni merenjem u realnim uslovima vožnje.

Ovaj način testiranja potrošnje goriva zasnovan je na evropskom RDE projektu, koji predviđa da se merenja obavljaju pomoću portabl uređaja (PEMS) koji je priključen na automobil u toku vožnje. Test se vrši na otvorenim javnim putevima, a uključuje rutu gradske vožnje u dužini od 25 km, zatim 39 km kretanja izvan grada i 31 km vožnje autoputem - sve u realnim uslovima saobraćaja.

To podrazumeva i da se u automobilima nalaze putnici i prtljag, a tokom vožnje uključen je i klima uređaj. Prvi rezultati obuhvatili su 14 Peugeot modela, 11 Citroena i tri vozila iz luksuzne DS marke.

Tako je, na primer, benzinski Peugeot 108 1.2 PureTech 82 u realnom testu imao prosečnu kombinovanu potrošnju 6,1 l/100 km, dok je fabrički deklarisana potrošnja 4,3 l/100 km.

Peugeot 208 sa dizel motorom 1.6 BlueHDi sa 120 ks u stvarnosti je trošio 4,7 l/100 km, dok mu je deklarisana potrošnja svega 3 l/100 km.

Benzincu 308 sa motorom 1.2 PureTech sa 110 ks izmereno je da troši 6,3 l/100 km, iako prema fabričkim podacima na 100 pređenih km u kombinovanom režimu treba da potroši samo 4 litra. Kada je reč o dizel 308-ici, u verziji 1.6 BlueHDi sa 120 ks, potrošnja u realnim uslovima vožnje iznosila je 4,9 l/100 km, a prema fabričkoj deklaraciji trebalo bi da troši 3,2 l.

Razlika između stvarne i deklarisane potrošnje kretala se od 1,2 l/100 km, kod modela 208, pa čak do 2,7 l, na modelu 3008.

Najmanja razlika između realne i fabričke potrošnje kod Citroena bila je na vozilima C4 i C4 Cactus opremljenim BlueHDi motorima sa 100 ks i iznosila je 1,5 l/100 km, dok je najveće neslaganje u podacima zabeleženo na modelu C4 Picasso BlueHDi sa 120 ks i bilo je 2,6 litara.

Francuska automobilska grupacija najavila je i da će do kraja 2016. lansirati on line simulator potoršnje koji će omogućiti potencijalnim kupcima da izračunaju koliko će trošiti određeni model, kada se ukalkuliše stil vožnje vozača, uslovi u vožnji i dr.

Pored toga, posetiocima zvaničnih sajtova sve tri marke na raspolaganju će biti i aplikacija koja će im pomoći da nauče kako da smanje potrošnju goriva u vožnji.

Izvor: B92.net

Foto: PSA



čitanja : 7436



Komentari

Ovo su već realni podaci. Svako ko se bavi automobilima, odavno su poznati. I pto je bitno, opušteno se mogu postizati...

Pa sad izračunajte razliku u potrošnji dizel vs benzinac, posebno kod malih auta.

Autor Oktopod 11 Jul 2016, 15:51

svaka cast na objavljenim rezultatima

Autor Milanpop 11 Jul 2016, 15:53

NIsu lagali. Ne mogu da verujem. :) I sta je tacno bio problem da se ovo objavi do sad? Kad i onako na test voznji vidis koliko zapravo trosi.

Autor Fordovac 11 Jul 2016, 16:02

Ovo su realniji podaci, s tim što ih opet treba uzeti sa rezervom.
Najmanje ima grada, pa autoput a najviše magistrale.
Tako da za grad opet to ide gore.
U gradu, još je veća razlika u korist dizela od ove prikazane gde je samo 25km grad.

Autor P1 11 Jul 2016, 16:13

Lepo je navedeno kako je vršen test - realnom vožnjom, 25 % grad i ostalo otvoren put i autoput pola - pola.

I upravo tvrdim, da je postalo glupo kupovati dizel mali auto, jer za onoga ko pređe njime 10 000km, poskupljuje vožnju 100-150 evra, a samo razlika troškova održavaja i registracija su znatno veći od toga

Autor Oktopod 11 Jul 2016, 16:27

"Otkrili" su toplu vodu. Da, zamisli, kola "u naravi" troše više nego "po važečim normama" ?!?
I naravno da niovaj (nazovimo) "realan test" ne odgovara uslovima u kojima svako od nas vozi ( nemamo baš svi udeo pojedinih vrsta kako je to bilo "u realnom testu" ).

Ono što je meni interesantno, izmedju nekih motora sa spiska ( npr. e-THP 130 i BlueHDI 120 ), ne mora da bude ista razlika izmedju deklarisnaih i "sada izmerenih" vrednosti ( npr. kod 3008 je 1,2 e-THP baš uprskao "u naravi", do te mere da bi čovek pomislio da 1,2 e-THP treba izbegavati ), ali i može da bude jako slična (npr. kod 308 su i e-THP i BlueHDI "u naravi" zadržali "deklarisanu razliku").

Sem toga, ovde ima grešaka, rekao bih. Npr, 1,6 BlueHDI 120 ks u 308 uopšte nema deklarisanu potrošnju 3,2 (kak o piše u ovoj tabeli), već 3,7, pa ni "laž" nije koliko su napisali.

A i ne slažem se se pitanjem cene održavanja, pa ni šta je isplativije.

Autor moron 11 Jul 2016, 17:00

Ovo vezano za jeftinije održavanje benzinca u odnosu na dizela važi samo u slučaju saug benzinaca , svi ovi moderni turbo benzinci su egal sa dizelima što se tiče održavanja a opet su daleko sa potrošnjom u realnim uslovima , posebno gradskim.
Tako dok je god štedljivost primarna , benzinci nemaju šta tražiti , jer više ni plin ne igra ulogu , jer ugradnja u ovo sve novo sa direktnim ubrizgavanjem je jednostavno neisplativo.

Autor Đorđe 11 Jul 2016, 18:31

Đorđe
Samo filter dizela je blizu 100 evra. Da ne pričam o ceni pojedinih delova koji redoivni na zameni i na reparaciji.
I registracija je skuplja za blizu 100 evra.

Autor Oktopod 11 Jul 2016, 18:36

Zato sam i naglasio da samo saug benzinci imaju prednost u održavanju , turbo nikako , jer sve komponente što ima dizel , ima i turbo benzinac.
Eto naveo si filter , koji ne mora toliko koštati , jer npr. orginalni Renault filter za Megane 3 (svi dizeli imaju isti) zanči sa kućištem i senzorom košta 112KM(oko 60€) zamjenski se mogu naći od 30-tak evra pa naviše i to je rećemo skuplja solucija , nego kad se može mijenjati samo uložak.
Ali isto tako sad i turbo benzinci imaju relativno poskupe filtere goriva , dok npr. od cijene svijećica se zavrti u glavi...

Autor Đorđe 11 Jul 2016, 18:55

najbolji su mali atmo benzinci.
Dok još postoje.

Autor Oktopod 11 Jul 2016, 19:05

Oktopod
A veliki atmo, 1.6 16v,1.816v,2.0 16v?

Autor Renault Terminator 11 Jul 2016, 19:33

Mali atmo benzinci su kornjače. Osete klima kad se upali. :)))
Uzbrdo još pun, mora u iber da se tera da bi išao.
Najprostiji jesu, ali i najgori za vožnju.
A troše više od dizela.
Dizel je mama. Elastičan, malo troši, naj za svakodnevnu vožnju.

Autor P1 11 Jul 2016, 20:16

Dizel je proslost koju su nemci isforsirali jer nemaju pojma sa benzinskim motorima. Ako i trose nesto manje od benzinaca ne zneci opet nista jer je gorivo skuplje da ne pricamo o osnovnoj ceni auta u startu idt.. Ipak lepse je voziti se u autu nego u traktoru.

Autor bk 11 Jul 2016, 21:52

Bk , bez ljutnje , ali lupaš gluposti.
Da znaš imalo kako funkcionišu motori sa unutrašnjim sagorjevanjem znao bi da dizel po dafaultu , zbog svog principa rada , ima bolje iskorištenje energije u odnosu na benzinca što automatski donosi manju potrošnju , a nije nikakva njemačka teorija zavjere.
A ovo o traktoru mi se diže kosa na glavi , pošto očigledno tvoj jedini dodir sa dizelom je Golf cvaja šesneska dizel iz 86.godine.
Ili isto kad prde na plin se kuva , na dizel ore a na benzin vozi , a onda isti taj hadžija benzinofil ode i za čitavih 'iljadu dindži sune u rezervoar...

Jedna informacija , nije dizel svuda skuplji , evo ovde u DE je npr. u prosjeku 20 centi benzin skuplji.

Autor Đorđe 11 Jul 2016, 22:53

Cena odrzavanja savremenih turbo benzinaca i dizela je mrtva trka. Svi traze skupo ulje. Jedan ima skupe svecice,drugi filter nafte. Ali se ni jedno,ni drugo ne menja svaki put. Na sajtu pezo.hr ima opcija da vidite cenu za zeljeni model (novi ili prethodni)skoro svake servisne radnje njegovog tekuceg odrzavanja,ne samo ulje i filteri,vec i kocnice,diskovi,pakne,akumulatori,brisaci ... Ne kosta to toliko koliko pisete ovde,ne postoji filter nafte od 100 eura,ja sam ga u Veranu uobicajeno placao 50,a sve filtere i ulje poslednji put kod njih je bilo 155.
Gresite ako mislite i da je za atmo benzince znacajno jeftinije,nije,pa i kako bi,kada i oni trose high tech ulje,fiatov 1,4 trosi 0w30 kao euro 6.
A da svi trose vise no fabrika deklarise,da,naravno,ali pandan dizel i po ovim testovima na svakih 10.000 km potrosi oko 200 litar goriva manje. Mozda je to u BiH samo 330 maraka razlike,ali je u Srbiji i skoro 230 eura. Na svkih 10.000 km ako ne vozite previse u gradu ili po auto putu.A koliko ko godisnje predje,to zna on samo.
Naaravno,nije sve u novcu. Ima nesto i u uzivanju. Ko u cemu uziva,benzin atmo,turbo ili dizel,subjektivna stvar.

Autor moron 11 Jul 2016, 23:01

Djordje
Hehe, kralj si. :)
U MK i BiH je osetno dizel jeftiniji od benzina.
A kao što si i objasnio, dizel motor mnogo efikasnije troši gorivo zbog svog principa rada.
Stvarno ljudi pišu svašta, čuj Nemci ne znaju da naprave motor, benzinski. :)))

Autor P1 11 Jul 2016, 23:18

Tačno je da nemci nikada nisu umeli da naprave mali benzinski motor da valja.....

Veliki benzinski motori koje prave nemci su po defoltu glupost ili prose...ravanje.
Nemci nemaju SS automobil (ako se ne računa Porše sa modifikacijama "bube") sem audija R8, koji je prepakovan auto...

Dizel je nuždom u automobilu, nikad ga nisam voleo i neću.... To šta ima bolji procenat iskoršćenja nema veze sa ovom pričom.
Ono što će sledeti je ukidanje dizel automobila. Pa metni su ipak ameri što su proterali trovača VW-au... Taj isti VW-au je pionir u trovanju Evropskih gradova, počev sa Golf D.
U najskorije vreme, biće uvođene takse - velike takse na dizel auto širom Evrope, kao u Grčkoj recimo, pa ko hoće "traka traka" nek izvoli.
Nije tačno da benzinski motor ne može da prati dizel. Problem je u Euro normama, gde su benzinci neopravdano udavljeni, a dizeli pušteni da truju gradove...... Kad se tu uvede reda, ode dizel na ispoved....

Autor Oktopod 11 Jul 2016, 23:48

Oktopod, sa kakvim se ti vjetrenjačama boriš , samo nek je kontra.
Ako je dokazano vrlo davno da samopaljenje dizelske smješe ima bolju energetsku iskoristivost od iniciranog paljenja stehiometrijske smješe benzina i zraka , što logički dovodi da je je dizelu potrebno manje energije za isti rad u odnosu na benzin , na osnovu čega ti tvrdiš suprotno?
I kakvo davljenje benzinaca ekološkim normama?
Sa čime DPF-om, SRC-om...
Pa upravo dizele na sve načine pokušavaju ugušiti svim tim mogućim ekološkim sranjima , plus što im jašu za vratom većim godišnjim porezima...
A ovo za Njemce i benzinske motore , dal vrijedi komentarisati...

Autor Đorđe 12 Jul 2016, 00:47

Đorđe
Zar ne vidiš da je dizelu odzvonilo, bar u Evropi?? Jednostavno, brzo će biti donošene odluke kojima se dizelu zabranjuje ulazak u gradove.
Problem sa ekologijom nije bo benzinaca nego do dizela. Čak ni veliki benzinski motori nisu problem.
Drugo, benzinci OTO motori, mogu da rade na niz potpuno ekoloških goriva, kao alkoholi, metan, zemni gas i sl.
To što dizel troši nešto - manje, potpuno je nebitna stvar u ovoj priči.

Dizel u putničkim vozilima će da nestane - viđena stvar.
Lavinu je pokrenuo VW-au, isti onaj koji je i doneo mali dizel u automobil.

Đorđe, poštujem ja tvoje pisanije, sve je OK

Autor Oktopod 12 Jul 2016, 09:46

Kod mene nema dileme šta je bolje, ja sam rekao sebi: Voziću 1.6 HDI sve dok ne kupim Maserati 4.7

I eto, svi zadovoljni, nema prepiranja...

Autor ja 12 Jul 2016, 10:13

Besmisleno je spominjati realnu potrosnju jer realna potrosnja ne postoji.
Ono sto je za nekog realno, za nekog drugog, nije.

Realno (:D) postoji samo minimalna i, eventualno maksimalna potrosnja goriva za jedan tip vozila. Svaka drugacija definicija ima previse toga relativnog pa se ne moze prihvatiti.
Bez preciznog definisanja uslova voznje, svaka diskusija o potrosnji je besmislena.

Autor vojvoda 13 Jul 2016, 00:49