
Nemački gigant bi po pisanju američkih medija trebalo da startuje sa proizvodnjom električnih vozila u Severnoj Americi do kraja ove decenije.
To je za Wall Street Journal nagovestio i Heinrich Woebcken, prvi čovek u Volkswagen North America.
Nemci po sadašnjim informacijama razmatraju da proizvodnju povere ili fabrici u Meksiku ili u američkoj saveznoj državi Tenesi.
U planu je proizvodnja više električnih modela, ali za sada nije poznato o kojim vozilima se tačno radi ni kolika će biti godišnja proizvodnja.
U svakom slučaju, kako bi što pre zaboravili Dieselgate skandal i kako bi se prilagodio sve strožim normama, nemački Volkswagen Group planira da do kraja decenije kupcima ponudi 20 novih modela sa električnim i hibridnim pogonom.
Takođe, do 2025. godine Nemci planiraju da godišnje prodaju oko milion vozila sa hibridnim, plug-in hibridnim i električnim pogonom.
Među 20 novih "zelenih" modela do 2020. godine se nalaze i električni Audi Q6 za 2018. godinu, kao i serijske verzije Porschea Mission E i Volkswagena Budd-e.
Volkswagen je takođe pripremio i novu modularnu MEB platformu (Modular Electric Platform), koju će koristiti za svoja električna vozila, a neki od tih elektrovozila će imati autonomiju i do 500 km. Ovde i podsećanje da će i sledeća generacija Phaetona dobiti električnu varijantu.
Treba podsetiti i na vest iz juna u kojoj se kaže da Volkswagenu rade na razvoju novog električnog automobila koji će biti direktna konkurencija BMW-ovom i3. Auto Bild navodi da bi to vozilo trebalo da ima oznaku NUVe, a baziraće se na pomenutoj MEB platformi.
Iz Volkswagena najavljuju da su već sada spremni da dupliraju proizvodnju električnih vozila u tri evropske fabrike, ako to tržište bude zahtevalo.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render: arhiva Autoblog.rs / Autobild.de