home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Oktobra prošle godine, BMW je lansirao M4 GTS, predviđen pre svega za savladavanje vrelog asfalta na trkačkim stazama. Revolucionarna stvar na dotičnom modelu je Boschov prvi sistem ubrizgavanja vode. Zahvaljujući toj tehnologiji, 3,0-litarski TwinPower turbo šestocilindraš generiše 500KS i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Uskoro će ovaj sistem biti dostupan i kod konvencionalnih modela, jer je menadžerka Boschovih globalnih projekata, Fabijana Pjaca, potvrdila da strožije ekološke norme i testovi zahtevaju primenu nove tehnologije. U kompaniji kažu da uprkos tome što je sistem prvi put upotrebljen za trkačko vozilo, njegov primarni zadatak je da poboljša ekonomičnost i smanji emsiju CO2. Po Pjaci, sistem ubrizgavanja vode najbolje funkcioniše na automobilima sa 110 i više ks po litri zapremine.

Ovaj sistem će ući u masovnu proizvodnju 2019., i biće praktično identičan onom u M4 GTS. Funkcioniše na taj način što ubrizgava paru destilovane vode u usisni sistem motora, pre faze sagorevanja. Ovaj proces poboljšava ekonomičnost za do 13 odsto i redukuje emisiju CO2 za četiri odsto, tvrdi Bosch.

Sistem koristi malu količinu vode, tako da, primera radi, M4 GTS ima rezervoar od pet litara u prtljažniku. Bosch objašnjava da zapremina može da varira u zavisnosti od automobila i motora, ali u najvećem broju slučajeva, kupci će dopunjavati rezervoar svakih 2.900 kilometara u proseku. Ukoliko se rezervoar vode isprazni, motor će i dalje normalno funkcionisati, sa neznatno manje snage i efikasnosti.

Dok u Mercedesu smatraju da je previše teško implementirati ovu tehnologiju u serijske automobile, Martin Fronmajer, vođa projekta, pojašnjava da će dodatni troškovi koje donosi ovaj sistem biti smanjeni u bliskoj budućnosti, kako se bude krenulo sa masovnijom proizvodnjom, tako da će za kompanije biti lakše da ga integrišu.

Kao partner koji je učestvovao u razvoju sistema ubrizgavanja vode, BMW će biti proizvođač koji će prvi uvesti ovu tehnologiju u svoje serijske modele.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 938



Komentari

Jel to onaj "cuveni" HHO?

Autor Miki 01 Sep 2016, 09:49

Ne. To je sistem ubrizgavanja vode u cilindar koja isparava i povećava zapreminu i pravi dodatni pritisak u cilindru (više snage i momenta).

Autor Srdjan 01 Sep 2016, 10:37

@ Srđan
Isto je to ta tehnologija, srpska pamet. Samo je BMW tu ideju sproveo na drugačiji način direktnim ubrizgavanjem u cilindar.
Znači izmislili toplu vodu

Autor LAcity 01 Sep 2016, 10:42

@LAcity
HHO motori i ovo-nidje veze.HHO motori funkcionisu tako sto postoji jedan uredjaj koji generise vodonik i kiseonik razlaganjem vode elektrolizom.Za elektrolizu se koristi struja koju proizvodi bezinski ili dizel motor i otprilike ppotrosi vise goriva na proizvodnju te struje nego sto naknadno ustedi sagorevanjem dobijenog vodonika.Navodno se malo ustedi zbog toga sto pospesi sagorevanje goriva, pa auto ne izbacuje nesagorelo gorivo, ali i to nema smisla jer da bi sagoreo tako nastali vodonik, potrebno mu je tacno i onoliko kiseonika koliko je elektrolizom nastalo.Jednom recju pokusaj pravljenja perpetum mobile.Glupost.U sustini srpska pamet.
Ovo radi na potpuno drugacijem principu.Voda kada se zagreje na 100 stepeni se pretvara u paru.Tako kada kuvate vodu, svaki deo vode koji se zagreje na 100 stepeni se pretvara u baloncic pare i tako nastaje kljucanje, a baloncici pare odlete i sa sobom nose visak toplote.Kada je jaka vatra, to stvaranje baloncica su prakticno male eksplozije, jer molekuli vode jako brzo dobijaju toplotu i velikom brzinom prelaze u gasovito stanje.Tako i ovaj sistem, ubrizgava vodu u cilindar u trenutku sagorevanja i tom prilikom voda prakticno eksplodira i daje dodatnu energiju u vidu pritiska na klip.Ostaje jedino nepoynanica kako sve to utice na proces sagorevanja smese goriva i vazduha, ali ocigledno je da su resili i taj problem,verovatno je dodavanje minimalnih kolicina vode u odnosu na smesu.
Ocigledno je da jesu izmislili bas toplu vodu ideja je genijalna i smislio je Bosch(ili verovatno neko drugi, samo je Bosch primetio da bi to moglo fercerati), a BMW je samo bio zainteresovan da to primeni na svoje automobile.

Autor Predrag 01 Sep 2016, 11:11

@ Predrag
A da od vode ne zarđa?

Autor LAcity 01 Sep 2016, 11:58

mislim da sam procitao negde da je bmw patentirao ovaj sistem sa vodom

Autor ivan 01 Sep 2016, 19:07