
Mercedes je novu generaciju karavanske E klase Estate (T-Modell) novinarima predstavio početkom juna, a sada je ovaj automobil i zvanično počeo da se proizvodi u Mercedesovoj Sindelfingen fabrici u Nemačkoj (prve isporuke su još ranije najavljene za oktobar).
Narudžbine su inače počele da se primaju od sredine jula, pri čemu sa u startu na raspolaganju bile verzije E200 sa 2,0 litarskim motorom i 184KS (u Nemačkoj od 48.665 evra), E250 sa 2,0 litarskim agregatom i 211KS (50.753 evra), E220 d sa 2,0 litarskim dizelašem sa 194KS (50.485 evra) i E43 AMG 4 Matic sa 401KS (75.089 evra).
Prtljažnik kod nove E klase karavan (fabričke oznake S213) je manji nego kod prethodnika (S212), budući da se kreće od 670 do 1820 litara dok je sada već stari model raspolagao sa 695 do 1950 litara (krivicu za to snosi sportskija silueta novog modela).
Automobil međutim pruža nešto više mesta za noge putnike pozadi jer je međuosovinsko rastojanje produženo sa 2874 mm na 2939 mm. Treba pomenuti da je dužina porasla sa ranijih 4905 na 4933 mm, širina je 1852 mm, a visina 1470 mm.
Nova E klasa Estate standardno dolazi i sa Easy-Pack vratima prtljažnika koja se mogu otvoriti/zatvoriti pritiskom na dugme.
Što se opcija tiče, treba pomenuti sistem ambijentalnog osvetljenja, dva 12.3-inčna displeja, Warmth i Comfort pakete (volan sa grejanjem, naslon za ruke sa grejanjem, unapređena prednja sedišta sa grejanjem), a dostupne su i Drive Pilot tehnologije uključujući Distance Pilot Distronic sistem koji automatski održava pravilno odstojanje iza vozila koje se nalazi ispred vas.
Pomenuti E43 AMG 4Matic Estate pokreće 3,0 litarski V6 biturbo motor sa 295 kW/401KS i 520 Nm, u paru 9G-TRONIC automatskim menjačem, dok je pogon na sva četiri točka. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,7 sekunde, a najveća bezina je el. ograničena na 250 km/h.
E43 AMG 4Matic Estate odlikuju i diamond prednji gril, AMG aero body kit (pragovi, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), 19-inčni AMG alu točkovi, "BITURBO 4Matic" oznaka na prednjim blatobranima, hromirane izduvne cevi, multifunkcionalni sportski volan sa crnom nappa kožom i crvenim kontrastnim šavovima, sportska sedišta, aluminijumske sportske pedale, AMG RIDE CONTROL, AIR BODY CONTROL vazdušno oslanjanje...
Ivan Mitić – Autoblog.rs