
Kao što je bilo i najavljeno, Volkswagen grupa i kineski Anhui Jianghuai Automobile, poznat kao JAC, potpisali su memorandum o razumevanju, koji je prvi korak ka budućem zajedničkom projektu proizvodnje električnih vozila. Novi sporazum doduše ne garantuje dolazak dotičnih modela na tržište, ali predstavlja glavni korak ka budućoj kooperaciji.
Finalni ugovor bi mogao da bude ostvaren u narednih pet meseci, javlja Automotive News Europe. Po ova dva proizvođača, potencijalni zajednički projekat bi podrazumevao razvoj, proizvodnju i prodaju električnih automobila na kineskom tržištu.
Pod JAC-om su kineske marke Jianghuai i Ankai, a kompanija je u prvoj polovini ove godine proizvela 333.639 vozila i šasija. Kineska kompanija takođe proizvodi kamione i autobuse, i deveti je po veličini proizvođač vozila u Kini a jedan od najvećih kada je reč o električnim automobilima.
Finalizovanje ove kooperacije bi pomoglo VW grupi da poveća vođstvo u odnosu na GM, kao najveći automobilski proizvođač u Kini. Zajedno sa julom, isporuke su dostigle brojku od 2,148 miliona vozila, što je osam odsto više u odnosu na prošlu godinu. Ovo tržište je bitno i kada je reč o luksuznim vozilima.
Električni automobili su sve popularniji u Kini zbog vladinih subvencija i inicijativa. Zato ne čudi što su na ovom tržištu priutni električni i „plug-in“ hibridni modeli poput BMW-a X1 PHEV i Daimlerove Denza 400, koju nemački gigant radi sa BYD-om. Čak i Bentley razmatra električni Mulsanne, jer bi nulta emisija mogla da bude jedini način da se ova luksuzna limuzina nađe u velikim gradovima u budućnosti.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / JAC