
Verovatno najatraktivniji model u trenutnoj ponudi Tesle i jedan od najbržih SUV-ova na svetu, predstavljen je hrvatskoj javnosti.
Zahvaljujući kompaniji E.V.A. BLUE i partneru iz Graca, firmi ecar-rent, samo dan nakon japanske premijere, hrvatska javnost mogla je da se upozna sa Teslinim električnim SUV-om, ali i sa najnovijim dostignućima na polju e-mobilnosti.

Naravno, događaju su prisustvovale brojne zvanice, od ambasadora i preduzetnika do pripadnika hrvatskog jet seta. Podršku promociji dali su iz TZ Grada Zagreba, HEP-a kao i hotel Esplanade kao domaćin.
I dok se na prigodnoj panel diskusiji raspravljalo o sve većoj popularnosti električnih vozila i velikim potencijalima Hrvatske, Ljubomir Majdandžić, direktor Fonda za zaštitu okoline objavio je da ove godine neće biti podsticaja za električna vozila.
Bogato opremljeni Model X u top izdanju ima set baterija od 90 kWh koji nudi povećani domet (402 km), a ubrzanje od 0 do 96 km/h traje 3,8 sekundi. Zaista impresivno za veliki SUV sa 7 sedišta.
Izvor: Index.hr
Foto: E.V.A. BLUE
A u Srbiji još uvek ne može da se regisrtuje elektro-automobil.
Nema povlastica za hibride.
Ne mogu ni neki kvadovi da se registruju.
Ali zato nepismena bagra pokupljena s koca i konopca se uhlebila u sve strukture vlasti. Nekada leba nisu imali da jedu, sad široko.
I vode državu nizbrdo.
Ma Švica nek se pripazi Srbije, sramota nas koliko nam dobro ide. :)
@П1, наравно да може.
Про кредите банка је пре два месеца купила седам (7) комада електричних Фолсвафена Ап. Сви су распоређени по филијалама у Србији, тј. Београду, Новом Саду, Нишу, Крагујевцу, Чачку,.... и наравно регистровани на наше таблице. У Београду и филијалама их пуне на свом паркингу, а имају Шнајдер апарате за пуњење.
Ускоре се спрема и Сосијет Женерале банка да купи неколико комада електричних возила, наравно француске производње.
Имао сам прилике да мало пробам електрични Мицубиши и-Миев, пошто смо га имали на краће тесту. Наравно регистрован на БГ таблице.
http://www.magazinauto.com/mitsubichi-i-miev/
Ето сад по Београду возе и електрични аутобуси, наравно исто уредно регистровани.
Gaga
Elektro-automobili nemaju kubikažu, tako da se ne mogu registrovati kod nas.
http://www.registracija-vozila.rs/kalkulator-registracije-vozila
Ako može, eto reci mi ti koliko je razlika za automobile koje si naveo, ili za Teslu.
Kod nas je sistem registracije primitivan, zastareo.
P1
Mogu banke da registruju, jer neki baja zna nekog drugog baju u drzavnoj upravi, bas kao sto neki drugi baja zna baju pa vozi plavog Zoe po Dedinju. Za automobile koje je naveo je registracije verovatno jako nistka, ili je ultra visoka jer se zapravo ravna neki dug koji uopste nije vezan za automobile, vec da banke ne bi platile kaznu za ko zna koju stvar... a mozes misliti koliko je isplativo voziti na struju u Srbiji, gde se veca potrosnja eksponencijalno naplacuje, pa kad predjes u crvenu tarifu placas lude cifre.
Video sam taj elektricni autobus i odusevljen sam. Sigurno je preskup, ali je kul kao koncept imati par njih, da bude i Beograd ponosan na nesto.
Fordovac
Ma u Srbiji je sve moguće, moguće je i rušiti centar grada noću sa fantomkama ( nekažnjeno ), a policiji naredjeno da ne izlaze.
Ali mislim na normalne gradjane.
Civil kada bi hteo da registruje, ne može.
Kao onaj mučenik što prepravi onaj stari Pežo i izvisi.
@ P1 i ostali, u jednom od prethodnih brojeva revije SAT Plus jedan čitalac je baš pitao redakciju da li električni automobili mogu da prođu tehnički pregled i kako se oni klasifikuju budući da nemaju zapreminu motora. Evo šta mu odgovorili:
"Nadležni u policiji su nam potvrdili da naši propisi omogućavaju registraciju vozila na struju i da se za njih ne plaća porez na upotrebu. Prema evropskim pravilima, koja se primenjuju i kod nas, električna vozila se pri uvozu tretiraju kao i sva ostala, pa moraju imati homologaciju i COC dokument iz kojeg se mogu utvrditi sve bitne karakteristike. Međutim, u praksi ima nejasnoća, pa smo recimo od nekih kontrolora na tehničkim pregledima dobili odgovor da ne znaju kako bi postupili ako bi im došao neki električni automobil. Ipak, u Srbiji ima registrovanih električnih vozila, što znači da je to moguće, a za one koji razmišljaju o kupovini savet je da prethodno dobro provere koja im je dokumentacija potebna i da li je konkretno vozilo ima."
Ako može, zašto bi se trebalo raspitivati, odeš na tehnički i u SUP. Standardna procedura.
Nema bojazni. Medjutim izgleda da kod nas sve mora "na mišiće".
Logično bi bilo da se ne plaća porez, jer nema kubikažu, pa da se samo plati polisa i ostalo.
Medjutim sumnjam da mi imamo saobraćajnu predvidjenu za tako nešto :
http://ltablice.com/images/stories/clanci/nova_saobracajna_dozvola_p.jpg
Ne znam za ostale, ali mislim da Tesla S ne može da se registruje kod nas.
Možda mogu ti manji, uz dosta muke, papirologije, živaca i ubedjivanja sa našim "stručnjacima".
Nedavno sam vozio VW e-up, upravo taj iz Procredit banke, i satima nisam mogao doci sebi od utiska koji je ostavio na mene.
Ubrzanje-neverovatno, jedino se cuju gume kako bruje. Ako se pazi na tempo voznje nista ne trosi bateriju (narocito kad se vozi na auto putu konstantno nekih 80km/h).
Jedini problem je cena. Upravo taj koji je banka kupila kosta "samo" 28.000 evra, da dobro ste procitali, po komadu, ali sa full opremom.
Naravno, ali za Beograd jeste zgodnije malo vozilo. Manje-vise istu cenu ima i BMW i3 (sta bi radije kupio, a ovo je mozda napumpaan cena za UP zbog toga sto smo u srbiji, pa su tu raznorazna dugovanja koja se medjusobno isplacuju, a ne trzisna cena...). Sta bi radije vozio?
"nudi povećani domet (402 km)"
Bez razlike da li kreneš iz BG ka ZG ili obrnuto, "u naravi" taj bi "izdahnuo" oko Slavonskog broda ...