home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagen je saopštio da će kompletirati evropski opoziv u cilju ispravke spornog softvera do kraja 2017. godine, javlja „Automotive News Europe“.

Komesarka Evropske Unije za prava potrošača, Vera Jurova, sastala se sa članom VW-ovog odbora, Franciskom Havijerom Garsija Sancom u cilju diskusije šta nemački proizvođač radi za potrošače pogođene „dizelgejtom“.

U saopštenju izdatom nakon što je dogovor postignut, Jurova je rekla: „Volkswagen se obavezao danas za akcioni plan vezan za Evropsku Uniju, što je važan korak ka poštenom tretmanu potrošača.“

U saopštenju se dalje navodi da će ona „detaljno pratiti izvršavanje obaveza i nastaviti da radi sa organizacijama potrošača, vlastima i Volkswagenom“.

Mada je Volkswagen započeo povlačenje vozila povodom implementacije izmena na softveru početkom ove godine, popravljeno je tek 10 odsto spornih vozila.

Ukupno 8,5 miliona vozila u Evropi je pogođeno ovim problemom, koja pripadaju markama VW grupe. Oko 5,5 miliona su pogonjena 1,2-litarskim i 2,0-litarskim verzijama EA189 turbo dizela, koji se našao u centru skandala, i kojem je neophodno ažuriranje softvera. Ostalih 3 miliona automobila sa 1,6-litarskim EA189 motorom zahtevaju instaliranje mrežice blizu filtera vazduha.

Po dogovoru, VW će popraviti sve sporne automobile do jeseni 2017. uz adekvatne garancije vlasnicima vezano za emisiju azotnih oksida.

U međuvremenu, VW se i dalje suočava sa prozivkama EU zvaničnika da evropskim vlasnicima ponudi kompenzaciju, slično onima u SAD. Dogovor u SAD vredan 15 milijardi dolara podrazumeva isplatu odštete vlasnicima. VW smatra da je slično isplaćivanje u Evropi nepotrebno jer nije prekršena regulativa vezana za prava potrošača, tako da to neće uticati na vrednost automobila kao polovnjaka.

Govoreći nakon novog Volkswagenovog obavezivanja, jedan EU zvaničnik je rekao da nije na komesaru za prava potrošača da naredi isplatu kompenzacije. On je istakao da je to stvar nacionalnih vlasti unutar EU, koje mogu da preduzmu neophodne akcije ukoliko je to potrebno.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 592



Komentari

Ma gluposti da mrežica blizu filtera vazduha i softversko ažuriranje mogu da dovedu vozila u evro5 emisione granice. Da je to moglo, onda bi to još svojevremeno uradili a ne varali... Sve je ovo mazanje očiju javnosti a ko zna šta se i kako rade nagodbe "ispod žita".

Autor Miki 23 Sep 2016, 21:37