home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Audijev projekat četvorocilindarske „zveri“ od motora sa 420KS je nažalost ostati u okvirima koncepta. Naime, razvoj famoznog 2,0 litraša koji se našao u TT Quattro Sport Conceptu 2014. je ukinut.

Uprkos prethodnim uveravanjima da Quattro igra važnu ulogu za motor baziran na EA888 i čuveni 2,5-litarski petocilindraš, realnost prouzrokovana dizel skandalom je kao posledicu imala ukidanje manje jedinice.

EA888 je začet i razvijen od strane istog čoveka koji toji iza AMG-ovog 2,0 litarskog motora. Fridrih Ajhler je napustio AMG i postao glavni čovek za razvoj benzinskih motora u VW grupi. Bio je uveren da će jedinica od 420 ks brzo ući u serijsku proizvodnju, baš kao i tadašnji šef razvoja Audija, Ulrih Hakenberg.

Prednost EA888 je bila što je lako i jeftino mogao biti ubačen u sve modele grupe sa MQB platformom. U međuvremenu, petocilindraš je dobio blok od aluminijumske legure i karter od magnezijuma u cilju smanjenja mase, dok su snaga i obrtni moment povećani. Četvorocilindraš je raspolagao sa 420KS i 450 Nm, dok unapređena petocilindarska jedinica u serijskom TT-u RS isporučuje 400KS i 480 Nm. Navodno je manji motor u konceptu ostvarivao ubrzanje do 100 km/h za samo 3,7 sekundi.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 898



Komentari

Kao da su ga spremali za registrovanje u Srbiji. Mora da ih je Vučko ubeđivao kako je 2,5 luksuz : )

Autor Aleks 26 Sep 2016, 08:30