
Tokom sledeće godine napustiće nas nekoliko automobilskih legendi, ali i modeli za kojima će malo ko da žali.
Dieselgate je naterao Volkswagen da zbije redove i smanji troškove, ali i da istovremeno iz korena izmeni imidž marke. Naglasak je naravno na modernim tehnologijama, posebno kada su pogoni u pitanju. Zato malo čudi što će električni Audi R8 e-tron otići u penziju. Da, električna verzija Audijevog bolida zaista postoji, a proizvedeno ih je manje od 100 komada. S obzirom na cenu od oko milion evra nije ni čudno, a dodatni problem je bio što nije ni dobio odgovarajući prostor u marketingu.
U apsolutni zaborav će konačno i VW Eos, koji se više i ne nudi na tržištu, a zamenu kako stvari stoje neće ni dobiti. Isto važi i za Phaeton, fascinantnu limuzinu i konstantnog gubitaša. Nešto kasnije nakon dve decenije prodaje navodno prestaje i proizvodnja VW Bube.
Španski Seat gasi Alhambru najkasnije 2018. godine, a ista sudbina čeka karavansku Ibizu ST i trovratnu SC verziju.
Škoda je svoju gamu već očistila penzionisanjem Roomstera i stare Octavije.
U ponudi BMW-a se takođe očekuje velike promene. Ona najznačajnija je penzionisanje Z4 roadstera, ali i činjenica da još neko vreme neće dobiti naslednika. Serija 6 je takođe pod znakom upitnika. Isto važi za Minijevog Pacemana, a pod znakom pitanje je i sudbina nad Land Roverom Discovery (4), koji je zamenio puno "mekši" Discovery 5. Veliko je pitanje da li će LR u ponudu vratiti rasnog terenca, a o dostojnoj zameni za Defendera da i ne govorimo.
Francuske kompanije su već ove godine počele da čiste dvorište. Tako će Citroen i Peugeot napraviti isto što i Renault. Laguna je mrtva, a istim putem će uskoro i C5 i 508.
Dodge Viper, automobil koji nije bio značajan faktor na evropskom tržištu, postaje stvar prošlosti, a kako stvari stoje u bliskoj budućnosti neće dobiti naslednika.
Odlazi i Aston Martin DB9, gospodski coupe koga je vreme definitivno pregazilo.
Kod luksuznih vozila odlazi još jedan velikan, i to nakon 13 relativno uspešnih godina. Rolls Royce Phantom je stigao do svog kraja.
U Fiatovoj ponudi apsolutni vladar je 500 čija sve brojnija porodica dominira. Prvi na listi za odlazak je Punto, dok će u Americi pasti još neki modeli iz FCA grupe.
Japanska Honda gasi sportski CR-Z. Hibridni mališan je na tržištu više od pet godina, a neće dobiti naslednika. Ranije je evropsko tržište napustio Accord.
Nissan će s druge strane ugasiti monovolumenski Note, a zameniće ga nova Micra.
Kada je Hyundai u pitanju sasvim je jasno da je dolazak nove luksuzne marke Genesis učinio istoimene modele suvišnim.
Švedski Volvo je doveo S90/V90 kao apsolutne predvodnike ponude, ali i duhovnog naslednika S80. XC70 je zamenjen V90 Cross Country modelom.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Pa seatu se ne isplati kao ni svima jer malo ko uzima auto sa troje vrata tako da svi proizvodjaci auta izbacuju iz upotrebe i prelaze na cetvoro ili petoro vrata tako ce i u buducnosti biti.
Velika šteta za VW. EOS, Phaeton i Beetle su mi vrlo interesantni i zanimljivi automobili. Dodge Viper - tuga...
Ranije već je ugašen Lancer EVO.
Dosta ovih nabrojanih je dobilo ili će doviti naslednike, nisu ugašeni.
"Laguna je mrtva, a istim putem će uskoro i C5 i 508."
Nova Laguna je Talisman, a ova dvojica stižu nešto kasnije.
"Odlazi i Aston Martin DB9, gospodski coupe koga je vreme definitivno pregazilo."
Da, ali je dobio naslednika.
"Rolls Royce Phantom je stigao do svog kraja."
Ali je naslednik manje-više spreman.
Za Eosa ništa neočekivano , jer CC moda je definitivno prošlost a poslije redizajna se jednostavno izgubio.
Phaeton, fenomenalan auto u svakom smislu , potpuno ravnopravan u svemu sa najjačim igračima u klasi ali ima prevelik uteg oko vrata u vidu VW značke , koja u nižim klasama diže vrijednost proizvoda , dok u ovoj ima potpuno suprotan efek i to je jedini razlog kraha tog auta.
Za Bubu mi je čudno ,pošto je baš česta na ulici , nije onaj od "nevidljivih" auta.