home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, iz Ministarstva trgovine poručuju da će se sudbina Fijatovih automobila i ostale robe za koju Srbija traži bescarinski režim znati sredinom decembra.

Stručnjaci procenjuju da bi izlaskom na evroazijsko tržište Fijat povećao proizvodnju za oko 10 odsto, ali da su potrebna znatnija ulaganja centrale iz Italije da bi fabrika u Kragujevcu imala izvesniju sudbinu.

I dok se Rusija i Kazahstan budu dogovarali, a pitaju se i Belorusija, Jermenija i Kirgistan, Srbija želi da zadrži postojeći nivo trgovinske liberalizacije, ali i da spisku za bescarinski režim doda Fijat i još ponešto.

“Imamo interes za dodatnih pet tarifnih linija proizvoda koji želimo da bude na toj listi a ruska strana će imati svoje zahteve i nadam se kompromisnim rešenjima i svakako da je to važno za našu automobilsku industriju i poslovne planove Fijata. Još uvek ti pregovori treba da se vode”, kaže Rasim Ljajić, ministar trgovine.

Država za sada poručuje - koliko god automobila da prođe na tom tržištu - biće dobro. Stručnjaci objašnjavaju da fijat u tom delu Evrope i nije tražen, tj. ne spada u grupu prestižnih automobila, zato kompanija Fijat i nema fabriku u Rusiji.

“U javnosti se pojavljuju procene da bi mogli dobiti odobrenje o kontigentu od 5 do 10 hiljada automobila što bi povećalo proizvodnju za oko 5 do 10 odsto što nije beznačajno, ali to nije nešto što će rešiti sudbinu fabrike u Kragujevcu. Ako to postignemo, to znači da je Srbija ispunila svoje obaveze i obećanja pa bi bilo dobro da i Fijat uloži znatnija sredstva da bi to postala prava fabrika”, kaže ekonomita Milojko Arić.

Godišnja proizvodnja od oko 100.000 automobila je za oko tri puta manja od one koja se dogovorom države i Fijata planirala na početku te saradnje. Nov model je i dalje najbolje rešenje za kragujevačku fabriku.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 927



Komentari

U Novembru biće u Decembru...
Zamena teza, kazu da Fiat nije trazen u Rusiji, i da zato nema fabriku tamo, a u stvari je obratno, da bi imao dobro prodaju u Rusiji moras imati fabriku tamo jer su carine za uvoz prevelike. Fiat je dogovorio izgradnju fabrike tamo ali je odustao kad je pocela kriza u autoindustriji. Dzipovi bi se svakako prodavali.

Autor B.M 16 Nov 2016, 05:52

Interesantno koliko se o ovome prica, a da su samo drzavne sluzbe u Srbiji kupovale 500L umesto ranoraznih Skoda i slicno, vec bi bili na tom broju od 10 hiljada koliko je ugovoreno.

Autor Fordovac 16 Nov 2016, 06:47

A u decembru će odluka biti odložena za jun 2017.

Autor Zoran 16 Nov 2016, 09:13

Ovo odugovlacenje je isto kao da nam na kulturan nacin kazu da ih tako nesto ne zanima, a 500L se nebi ni proslavio u Rusiji. Al nek dozvole uvoz pre novog modela, mozda i to utice na to koji ce se praviti kod nas. Nemamo srece s ministrima privrede, sve sami statisti koji dodju samo na slikanje, nijedan da obilazi teren kao nekad Dinkic. Jeste bio muvara, ali sposobna muvara, a bolje i to nego biti nesposoban.

Autor B.M 16 Nov 2016, 11:16

A sa Putinom smo kao rođena braća. :)

U stvari i jesmo, samo što ni rođenog brata ne možeš zeznuti za nešto što je očigledno, a to je da FIAT sirovinski, a naročito cenovno nije većinski srpski proizvod, a da bi bio mora mnogo veći broj FIAT-ovih komponentaša da radi u Srbiji. Pošto toga nema, nema ni izvoza u Rusiju koja čisto sumnjam da će da menja svoja pravila zbog par hiljada italijanskih automobila. Kada Rusima budemo nudili srpske automobile, e onda možemo da računamo na izvoz u Rusiju,a do tada svake godine ćemo imati neki izgovor od strane Rusa koji je uz to i opravdan pošto se na lep način kaže da im ovakvi "naši" automobili nisu potrebni.

Autor Zastava 16 Nov 2016, 19:23

@ Zastava
Uz svo postovanje, ali opet ti sa svojim trabunjanjem.
Ne bi se ni pregovaralo sa njima da 500L nije vecinski nas proizvod. Idi klepaj jugice, smirlglaj rdju sa njih. Nije ovo druze moj prica za tebe.
P.S.
Kakav je sad ovvo CAPTCHA? Neke kilometarske reci! Smorih se dok ih nisam prepisao.

Autor Sinbad 16 Nov 2016, 20:34

Prosto se to resava.
Uvede se carina na rusku naftu u iznosu ruske carine na FIAT 500L.
Dozvolili bi uvoz 500L koliko sutra.

Autor Sinbad 16 Nov 2016, 20:38

Cim se spomene vodja jedne od najvecih bagri kod nas Dinkic, skupe se botovi ni otkuda, cak i najveci ekspert iz ekonomije, cuveni pregovarac sa Fiatom, mali preduzetnik Sinbad licno...

Autor Orlo 16 Nov 2016, 21:44

Dinkiceva zena danas dobila funkciju a on savetnik premijera.
Umesto da je u zatvoru.
Sinbade jesi ti jeo bunike ?

Autor Nemanja 16 Nov 2016, 22:38

RE: Sinbad

Kako je FIAT 500L većinski srpski? Da nisu možda zvučnici (koje je do 2009 proizvodio Ei u Svrljigu, a sada već godinama ne) ili možda navigacioni sistem sa ekranom osetljivim na dodir?

Sve skupe komponente, kao i mnoge jeftine dolaze iz inostrantva. Osim toga, odakle FCAS-u ono ključno kada sdu u pitanju jeftini materijali, a to je karoserija kada se zna da Železara u Smedervu nema postrojenje za galvanizaciju čelika što znači da čak se i ono sirovinski najbitnije kod automobila (a to je čelik) uvozi.

Neka se ne uzda niko da će Rusija da popusti pošto ako popuste nama onda će morati i drugima, a onda zbogom domaća automobilska industrijo (tu pre svega mislim na Ladu). Pa nisu ni oni sisalči Vesla. Pa Vesta bi propala ukoliko nebi bilo carina na 500L jer sa 9999 evra mnogi bi odustali od skupljih Ladinih modela, a taj segment je upravo šansa za razvoj Lade u kvalitetniji brend. Ne verujem da Rusi rade na svoju štetu kao mi kada je gašena Zastava. Niko nam nije kriv što ne znamo da štitimo domaću auto-industriju kao ni domaću proizvodnju uopšte, a to se, na kraju vidimo obije o glavu čim smo prisiljeni da molimo Ruse da kupe ono od čega mi nemamo nikakve koristi. Pa neka se sam FIAT potrudi, njihova je fabrika, nije naša, a i sav profit ide njima, a nama samo trećina od koje još nismo dobili ništa što bi opravdalo rušenje Zastave (koje je koštalo poreske obveznike nekoliko stotina miliona evra), kao i faktički poklon od 500 miliona evra (50 miliona evra puta 10 godina, svake godine po 50 miliona evra FIAT-u od strane države na lepe oči), kao i 10 godina slobode bez poreza pa čak i računa za struju, vodu i drugo. To je FCAS, ništa, čak i veliki minus za nas, a za FIAT svake godine najmanje milijarda iz Srbije u Torino, a dugovi, troškovi i sve negativno Srbiji.

Dinkić nam je svima napravio teški crnjak od firme koji svake godine pojede jedan deo celokupne ekonomije.

Autor Zastava 17 Nov 2016, 16:10