home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Jedna kratka vest iz Volkswagena, koji je saopštio da je proizvodnja nove generacije crossovera Tiguan počela i u njihovoj fabrici u Rusiji.

Tačnije, Tiguan je počeo da se pravi u postojenju Volkswagen Group Rus u Kalugi, gde je zbog njegove proizvodnje investirano oko 180 miliona evra.

U Volkswagenu procenjuju da novi Tiguan ima potencijal da postane bestseler u svom segmentu na ruskom tržuštu, a gde će kupcima zvanično biti dostupan od početka 2017. godine.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 965



Komentari

Kaze : "Tiguan je počeo da se pravi u postojenju Volkswagen Group Rus u Kalugi, gde je zbog njegove proizvodnje investirano oko 180 miliona evra."
Znači samo u pogone investirano 180mil evra, a gde je u model jos nekoliko stotina. I kad das subvencije i fabriku oslobodis poreza ona te pare ne moze da povrati godinama.
Zato su nama najbolji investitori koji doteraju kamion žice i kleme koje radnici sastavljaju stojeci, za minimalac. A i njima dajemo subvencije.

Autor B.M 22 Nov 2016, 07:12

Sad znaš zašto ne volim onaj "posao stoleća" u Kragujevcu, iako poštujem FIAT kao brend.

U Rusiju Volkswagen došao bez subvencija i raznih drugih zezancija koje Srbija daje, a ovde se olako daju subvencije i svi iz sektora proizvodnje automobila beže od nas, sem naravno FIAT-a koji očigledno nije gadljiv na besplatne pare.

Kada bi naši, za promenu pustili ljude da investiraju, Srbija bi imala još koju fabriku jer pogledajmo samo svet, svugde niču nove fabrike, a u okruženju i po nekoliko fabrika, a samo mi "osuđeni" na felerični FIAT.

Nešto je gadno u zemlji Srbiji i ja znam zašto. Ugledajmo se na Rusiju u kojoj Renult pravi Lade. Od brenda koji je tehnološki zgrajsao više nego Zastava do brenda koji sada ima nekoliko novih modela i to sve za nekoliko godina. Dok mi pokušavamo da ugasimo Zastavu, drugi su, koji su bili u još većim tehnološkim poteškoćama, su odlučili da je ipak bolje da se na kartu starog imena ponude novi modeli pošto veoma je teško ići sve iznova kada imaš brend koji je poznat već decenijama. Mi nažalost nismo krenuli tim putem i eto sada smo tu gde jesmo.

Ulaganje od 180 miliona evra nam govori koliko je novca potrebno za proizvodnju jednog ozbiljnog brenda. Kakve milijarde. Niko ne ulaže odmah veliki novac, već minimalno 50-100 miliona evra pa se postepeno povećava proizvodnja. Za 5-6 godina se može iz profita dogurati do milijarde evra. To je mala tajna velikih majstora, a ne da daš novac nekom da napravi 100-150 hiljada automobila i hvataš se za glavu čim prodaja ide ispod toga.

FIAT smo nažalost isuviše platili. Tih 1.3 milijarde evra koliko je dosad na ovaj ili onaj način od strane države otišlo ka FCAS-u, daj bože da deo tog novca bude vraćen Srbiji.

Što se tiče proizvodnje auto-kablova, to je tehnologija jednostavna skoro kao proizvodnja keksa samo kad bi narod znao. Investitor dođe sa planom da zaposli 1000 ljudi. Dobije za to besplatnu zemlju i 10000 evra puta 1000 radnika. To je 10 miliona evra. To bi i naši ljudi mogli da rade, ali eto država puni džepove strancima što je još jedan način kako se odliva novac iz Srbije. Mašine za proizvodnju auto-kablova su skoro džaba, zemlja je džaba, radna snaga džaba, novac koji dobijaju je džaba. Sada mi je jano zašto ovoliki broj fabrika auto-kablova.

Naš model privlačenja stranih investicija je isuviše liberalan. Privlače se investitori pa makar i po ceni toga da se od toga napravi veliko ništa. Dok sa druge strane Rusija igra na povoljnu poresku politiku umesto punjenja džepa. To ništa ne košta, a investitorima na kraju to im je najvažnije, a ne pare jer i oni to imaju. Kada naši političari shvate da sa parama treba podsticati domaće investitore, a strane sa građevinskom dozvolom koja može da se dobije za par dana i registracijom preduzeća koje može da se odradi za manje od dan, bojim se da će biti kasno. Zašto ovo pišem, pa prvo, domaći investitor može da se nosi sa sporom adminiistracjom jer je odrastao ovde i navikao se, ali nema sredstva da krene sa poslom, sa druge strane, stranci već imaju pare, ali beže od svake zemlje u kojoj kada vide da dve osnovne stvari, a to su započinjanje posla i sticanje građevinske dozvole komplikovani, odmah beže u zemlje okruženja poput Rumunije, Mađarske itd. Šta nam to govori? Da smo pogrešili model liberalne ekonomije. Šta će recimo Volkswagenu subvencije, kad oni svugde dolaze sa parama. Ozbiljni investitori traže pre svega lakoću poslovanja, a neozbiljni subvencije. Zato smo mi i propali. Zatošto i ozbiljnima (dakle i onima koji već imaju pare) nudimo pare. To može čak da bude i uvreda. Mogu samo da mislim koliko smo na taj način više oterali stranih investitora negoli privukli. Osim toga, nema tih para koje mogu da nadoknade sporu administraciju koja koči privredu. Možemo ni dati nekome pare, ali ako postoje prepreke onda vraćamo se na sam početak.

Zato sam ja "alergičan" na subvencije i ove "investicije" kada vidim sa kojom lakoćom naš novac ide u ruke stranaca koji dolaze u Srbiju sa 1 ili čak nijednim evrom.

Sada mi je jasno zašto nijedna poznata kompanija još od 2000 i neke nije došla u Srbiju. Faktički još od Siemensa za sve ove kompanije ja nisam nikad čuo. Jedinoi za FIAT, ali svi znamo njiiihoiivui priču (kupovina Zastavine imovine za 1 evro i izgradnja fabrike državnim milionima).

Autor Zastava 22 Nov 2016, 15:46