
I u oktobru veliko interesovanje za kupovinu novih vozila, za razliku od zemalja Evropske unije
Ako je prodaja novih automobila u jednoj državi najbolji pokazatelj stanja privrede, onda je Srbija na boljem putu nego Evropa!
Naime, u oktobru je prodaja automobila u zemljama Evropske unije opala za 0,02 odsto, a u Srbiji je porasla za 8,6 odsto u odnosu na prethodni mesec. Pojedinačno gledajući rast tržišta, samo je Italija ispred Srbije, dok su Nemačka i Francuska zabeležile znatno smanjenje prodaje.
U Srbiji je, prema podacima Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova, prodaja u desetom mesecu ove godine dostigla 2.050 vozila dok je u septembru prodato 1.888 novih automobila.
Istovremeno je u Evropi prodaja novih automobila opala prvi put od oporavka tog sektora od recesije, najduže od kada postoji auto-industrija.
Udruženje proizvođača automobila Evrope (ACEA) je objavilo da je u oktobru prodaja opala za 0,02 odsto, na 1,1 milion automobila. To je prvi oktobarski pad prodaje od 2012, tada u vreme šestogodišnje recesije u tom sektoru.
Prodaja je najviše opala na dva najveća tržišta: za 5,6 odsto u Nemačkoj i za 4,0 odsto u Francuskoj. Zanimljivo je da je prodaja u Italiji je porasla za skoro 10 odsto, u Španiji za 4,0 odsto, a u Velikoj Britaniji za 1,4 procenta.
Među najvećim proizođačima automobila, samo je “Fijat Krajsler” imao rast prodaje od 7,0 odsto, dok su “Reno”, “PSA Pežo” i “Folksvagen” imali pad prodaje.
Statistika
Posmatrajući statistički rast prodaje na godišnjem nivou uvoznici novih automobila bi mogli zadovoljno da trljaju ruke.
Naime, u prvih deset meseci ove godine prodato je 21.116 novih automobila, dok je u istom periodu 2015. prodato 17.834 nova vozila što predstavlja rast od 18,4 odsto!
Izvor: Novosti.rs
Srbija ima potencijala za 100-200 hiljada pa čak par stotina hiljada automobila godišnje. Moglo bi se izgraditi fabrika automobila za domaće tržište u budućnosti ako prodaja skoči i nadmaši period od pre nekoliko godina. Sam podatak da se sada uveze najmanje 100000 polovnjaka govori da za koju godinu prodaja novih automobila može da skoči do te brojke. Nije bitan tu platni standard koliko pristup poslu. Što jača ekonomija, to više posla, što više posla, veća mobilnost, što veća mobilnost veća prodaja automobila. Do perioda kada bude prodaja novih automobila na 100000, prodaja polovnjaka će sigurno biti još tolika.
Domaće tržište ima perspektivu uprkos krizi u Evropi s obzirom da postoje izvesni pomaci na domaćem tržištu. Spori napredak, ali sve bolji.
Pre 8 godina se mislilo da snaga za domaću auto-industriju leži u izvozu. I bilo je tako sve do koju godinu. Sada domaće tržište polako se budi. Dobro bi bilo razmisliti ponovo o pokretanju proizvodnje Zastava automobila za segment u kome faktički ne postoji cenovna konkurencija. Neki mali automobil lak za parkiranje u fazonu Yuga.