home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kompanija FCA je potpisala ugovor sa poljskom vladom u kome stoji da će se uložiti 350 miliona evra za pokretanja proizvodnje novih GSE motora u Bielsko-Biali. Početna investicija bi trebalo da bude 250 miliona evra, dok će kasnije biti uloženo još 100 miliona.

Trenutno se u Bielsko-Bialo proizvode TwinAir i 1.3 MultiJet motori. Budući da se proizvodnja TwinAira bliži kraju nije čudno da ga menja GSE.

Ne zna se tačan datum početka proizvodnje ali većina poljskih medija izveštava da je to pre kraja 2017. godine.

Tržišno ime FireFly nije čudno ake se zna da menja pre svega na globalnom nivou FIRE motore i sa kojima deli 77 mm razmak između cilindara.

Izvor: Blog.dnevnik.hr



čitanja : 1471



Komentari

Fijat ulaže u Poljsku, a Srbija u Fijat.
Napredno, nema šta!

Autor sošo mošo 25 Nov 2016, 18:53

Možda će kod nas ulože u proizvodnju nekih jačih motora ...

Autor moron 25 Nov 2016, 19:02

Pise da "ce se uloziti 350...". Ne pise ko i u kom odnosu. Vrlo lako moze da znaci Poljska da ulozi, a Fiat da pravi.

Autor Pedja 25 Nov 2016, 20:06

Čitajte između redova, čim je potpisan ugovor s vladom znači da će dobiti subvencije. Fiat ulaze u svoju fabriku pa nema sta da izgubi. Inače fabrika motora se pravi tamo gde je proizvodnja automobila bar 500.000 godisnje a mi smo daleko ispod toga. Uvozimo motore iz Italije.

Autor B.M 25 Nov 2016, 21:05

Danas imadoh prilike da probam svemisrsku Fiat tehnologiju. :)
Prvi put sedoh u "Fiću".
Nova, sa 2 000km na satu, lounge paket.
1,2 beMzin sa šeset devet ks. :)
Nov auto, a sporom trakom uz Bubanj Potok. :)
Fin je enterijer, restajling mi je simpatičan spolja.
Unutra ne znam kakve su razlike ali je dobar enterijer.
Motor anemičan ( ne znam je li to onaj "fire" ). :)
Čini mi se da bi brže bilo da izadjem i potrčim. :)
Što se osećaja tiče, čudan jako.
I tvrd i mekan, čini mi se kao da je od kartona.
Krhko nekako sve.
Ljuljuška se.
Na neravnom putu deluje svileno.
Mada nije loš ako je put pristojan.
Za grad ok.
Za dve osobe i cuku pozadi. :)
Doduše mogu i stvari da se smeste, ali ljudi teško.

Autor P1 25 Nov 2016, 22:29

P1
probaj ti 500L da vidis sta je svemirski brod, pogotovo kad se zaleti na autoputu 170 km/h!
Onako visok i kabast! :)))

Autor carobnjak 25 Nov 2016, 22:46

@ B.M.

Vidi se da jedini razumiješ poantu. E sada jel Poljska direkt daje nova ili neke olakšice je već stvar finesa. Mislim da Bielsko-Biala spada u neku posebnu zonu gdje svi koji ulože nešto su određeni rok oslobođeni raznih davanja. Još neki to koriste, a ne samo Fiat.

Poljacima je cilj da prestignu proizvodnjom u auto sektoru Češku, tj. brojem zaposlenih, i tvrde da su na dobrom putu.

Autor N.N. 25 Nov 2016, 23:24

carobnjak
Teško da me može impresionirati. :)
Ni brzinom ni veličinom.
Obzirom da sam veće i kabastije vozio brže. :)
Ali Fića restajling mi je simpatičan.
Enterijer zaista zaslužuje pohvale.
Svidjaju mi se detalji na eksterijeru.
Za grad, ko nije zahtevan vozač, sasvim pristojan autić.
Kad se pojavio bio je skuplji.
Sada u full opremi, za 11k + reciklaža zaista fina igračkica za grad.
Vidi se da je bogatiji od ostalih jer je "lifestyle".
Čini mi se da je ranije kretao od 12 500k kad se pojavio, pa 15 500 valjda za te full verzije.
Sada u ovim okolnostima, vredi te novce, po mom mišljenju.
Udjoh sad na sajt Fiatov, vidim Tipo uz razne akcije za 8690e.
Izgleda da polako dolazi sve na svoje. :)
Nema 1,3 dizela u ponudi za Fiću ?
Ovaj 1,2 je baš za penzionersku vožnju.
Sve u svemu, za te novce, mislim da nema ušminkanijeg prevoza.

Autor P1 25 Nov 2016, 23:37

@N.N
Poljska, Slovačka, Češka, Mađarska i Rumunija ne moraju brinuti za budućnost svoje autoindustrije. Prepoznate su kao drzave gde se isplati ulaganje u tu oblast, i oni proizvodjači koji su dosli prosiruju pogone i dovode nove komponentaše.
Što se Srbije tiče, za neki veći razvoj autoindustrije potreban nam je još jedan proizvodjač. Fiat i sa dva modela je nedovoljano, a i glupo je vezati autoindustriju za uspeh jednog proizvodjača ili modela.. Kako sumnjam da će iko više iz Evrope doći kod nas, jedino Koreanci il Kinezi mogu da nas vade.

Autor B.M 26 Nov 2016, 06:32

A subvencije ništa?! :)

Iz očaja na kraju nastade još gore stanje. Pogledajmo sliku FIAT-a u Srbiji i iste firme u Poljskoj. U Poljskoj još jedna fabrika i to istog proizvođača, a kod nas FIAT kao da se s nama opekao, a mi sa njim pogotovo.

Autor Zastava 26 Nov 2016, 14:03

@ Zastava

Koliko sam upoznat Srbija novčano nije dala ništa Fiatu. Dala je na drugi način. No to nije strano ni u drugim državama. No što je značajnije kod vas je država suvlasnik tvornice tj. kompanije. Samim tim i treba više ulagati jer i novac može direktno dobiti natrag.

Poljaci, a i mnogi drugi, to gledaju na drugi način. Opraštanje davanja Fiatu i drugima će im dugoročno dignuti BDP, prosjek plaća, a bome i opću potrošnju. Na samo proizvodnju se uvijek "nakači" i dosta komponentaša.

Autor N.N. 26 Nov 2016, 14:55

@ B.M.

Fiat nema toliko proizvodnju u Poljskoj, to je znalo biti zadnjih godina preko 300 000, ni nikako ne pola milijuna automobila.No to nije malo ako znamo da je jedna Italija što se putničkih automobila tiče na nešto preko 700 000 proizvedenih i to od ove godine.

No Poljskoj su prije svega ključni bili ovi manji motori tipa TwinAira ili 1.3 MultiJeta i oni se jesu proizvodili tamo. Motori za Abarth 500 modele (i to su isto FIRE) i osnovni 1.2 FIRE su dolazili iz Italije. Sada će imati kroz par godine mogućnost da im skoro sve ako ne i baš sve bude proizvedeno niti 50 km od tvornice automobila, a nešto mi govori da je Poljska ozbiljan kandidat za još jedan model Fiata ili pak povratak Pande. Pretpostavljam da će FireFly motori kasnije doći i u proizvodnju u samoj Italiji.

Autor N.N. 26 Nov 2016, 14:59

Fiat ima dugu tradiciju u Poljskoj, a fabrika je treca po velicini od fiatovih fabrika u svetu. Novi modeli su vec planirani, inace nebi ni pravili fabriku motora. Brojku od 500.000 sam pomenuo orijentaciono jer se ta brojka cesto uzima za isplativost kod motora, kao sto se 200.000 uzima za isplativost kod automobila. Mislim da se vise ispod tog kapaciteta nece ni graditi fabrike jer su sve vise automatizovane. Na pr. Nova fabrika KIA u Meksiku ima kapacitet 400.000 automobila, ulozeno je tri milijarde $ i ima preko 400 robota. Uz takvu fabriku ude i skola za obuku radnika.

Autor B.M 26 Nov 2016, 21:38

A sta je Srbija dala Fiatu pre 8 il 58 godina vise nije ni bitno jer taj ugovor ističe. Treba gledati novi, koji ce svakako biti povoljniji po nas, jer sad imamo modernu fabriku i obucenu radnu snagu. Koliko smo vremena izgubili oko renoviranja, mogli smo bar 200.000 automobila da izvezemo za to vreme.

Autor B.M 26 Nov 2016, 21:53

RE: N.N.

Neke stvar ne znaš. Možda je tako i bolje. FIAT svake godine samo na osnovu jedne stavke dobija svake godine po 50 miliona evra i tako još od 2008. Dosad je FIAR na osnovu samo tog oblika subvencije dobio 400 miliona evra, a do kraja isteka ugovora od 10 godina dobiće sveukupno 500 miliona evra. To je samo direktna subvencija ne računajući oslobađanje svih poreza i dažbina, uključujući i plaćanje struje, vode i ostalih komunalija. To je još najmanje toliko novca.Još kada na to dodamo i rušenje Zastavine fabrike automobila, i izgradnje sasvim nove to je sve koštalo državu ukupno između 1 i 1 i po milijarde evra.

FCAS već godinama skoro da nema nikakav profit tako da sasvim je jasno da će teško ti novci da se vrate u državnu kasu, jedva da će manji deo, a kamoli sve.

Na to treba i dodati da FCAS je negde na ispod milijarde i po evra, a trećina od toga je ispod 500 miliona evra tako da ukoliko se FIAT povuče još danas, samo trećina uloženog će se vratiti s tim da tek kada ugovor istekne FIAT će se moći povući.

Ako je sudeći po tome da nema novog modela i po tome da prodaja postojećeg (koji je zreo za penziju) pada, kao i po tome što ugovor ističe za 2 godine, sasvim je izvesna budućnost te fabrike kao i to da će država na kraju da izvuče još manje novca od tih 500 miliona evra.

Što se tiče prometa firme, sav promet ide u Italiju. Dosad je na osnovu prometa FIAT izvukao iz Srbije nekoliko milijardi evra.

Nema tu nikakvog profita u konačnici za državu, samo ono što smo već videli na primeru US Steela (svojevremeno kupili Železaru Smederevo za 1 evro da bi 2012 se povukli preko noći iz iste).

Pravi model privatizacije bi bio da su Zastava Automobili prodati po uzoru na Škodu koja je bila odron od kompanije sve dok Volkswagen nije kupio istu posle čega Škoda danas više liči na Audi od pre 10-ak godina negoli na sebe (u pozitivnom smislu).

Subvencije (tj. faktički besplatni novac) mogu da budu odlična stvar samo ako je investitor čvrsto i jasno obavezan da će isti kroz profit i porez vratiti uloženo, kao i ukoliko je investitor ozbiljan. Ugovor sa FIAT-om je pun nedostataka tako da čisto sumnjam da će država uspeti da se namiri.

Osim toga, subvencije treba davati malim domaćim kompanijama koje mogu da izrastu u velike. Sasvim je smešno davati pare i to velike pare nekom ko već ima pare i to velike pare.

Autor Zastava 27 Nov 2016, 14:49

Nisi to razumeo, nadji opet Insajder ili gde si to čitao, pa bolje pročitaj. Oslobadjanje od poreza se realizuje tako sto na kraju godine Fijat podnese izveštaj koliko je uplatio poreza i doprinosa, i država mu refundira. Znaci samo vracamo Fiatu pare, nema tu nikakvih novih ulaganja od strane Srbije..
A posao sa Fiatom se itekako isplati, inače se nebi svi nasi političari toliko cimali oko njega, od Tadića do Vučića. Zahvaljujuci Fiatu prestanak rada zelezare nismo ni osetili.

Autor B.M 27 Nov 2016, 15:51