
Usklađivanje proizvodnje sa tražnjom
U kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija proizvodne linije i montažne trake ponovo su zaustavljene. Ovoga puta, kako je saopšteno iz FCA Srbija, do 30. novembra, nakon čega će iznova startovati proizvodnja svih verzija "fijat 500L" u dve smene, tokom kojih iz fabričkih pogona izadje do 450 kompletnih automobila dnevno. Razlog za novu obustavu proizvodnje u FCA Srbija, druge ili treće od letošnjeg ukidanja jedne od tri dotadašnje proizvodne smene, te otpuštanja više stotina prekobrojnih radnika, opet je smanjena potražnja za jedinim modelom kragujevačke fabrike, "fijatom 500L", na inostranim, pre svega na američkom tržištu.
U kompaniji FCA Srbija u 2016. će, s obzirom da je ukidanjem jedne smene plan ovogodišnje proizvodnje značajno redukovan, biti napravljeno nešto više od 70.000 automobila, odnosno tri puta manje no što to omogućuju instalirani kapaciteti, ili čak pet puta manje od projektovanih potencijala kragujevačke fabrike. Kako je veći deo ovogodišnje proizvodnje "fijata 500L" realizovan, to se do kraja godine s izvesnošću očekuju novi prekidi rada u FCA Srbija.
Izvor: Danas.rs
Foto: arhiva
Nakon uvodjenja pokretne trake od strane Forda, Fiat uvodi "start-stop" sistem u proizvodni proces.
Izgleda da hoće da naprave veštačku nestašicu Fijata 500L, pa da dileri počnu da stvaraju zalihe zbog nestašice :) Ima da krene pomama za fićom
@ P1,
prvu pokretnu traku u auto industriji je imao oldsmobile, ne ford. ford je samo prodavao daleko vise vozila pa je zato postao poznatiji
„Oldsmobile“ je imao prvu montažnu traku.
„Ford“ je imao prvu pokretnu traku.
@ mile antena
Ja sam čitao negde da to nije bila originalna H. Fordova ideja. Već je to njegov neki šef video u obližnjoj velikoj mesari, pa mu je palo na pamet da bi oni to isto mogli primeniti u svojoj fabrici automobila.
Nisam siguran koliko je ovo tačno.
Stala traka na dva dana i odmah panika. Mada i za ta dva dana FCAS izveze vise nego 90% nasih firmi za godinu dana. Ocekujmo duzi zimski odmor pa na prolece restilizovani.
Ima li dana kada FCAS radi?
Rusi neće spasiti FCAS koji sada radi 70000 automobila godišnje (što je četvrtina od onog što je obećano ugovorom).
Ugovor ističe za 1-2 godine, a nema ni novog modela.
Svi ključni pokazatelji govore da ovi povremeni prekidi (koji su sve češći) vode u trajni prekid proizvodnje FIAT-a u Kragujevcu.
Da ne bude nedoumica, u ugovoru jasno stoji da ce proizvodnja biti zavisna od potražnje. Pominje se kapacitet ali nigde ne stoji koliko fabrika mora da proizvede, sto bi i bilo glupo. Ko danas moze da garantuje kako ce se neki model prodavati?
Ne može niko to je tačno (osim naravno tržišta), ali da baš ovoliko opadne potražnja i da Consumer Report ponovo da negativnu kritiku i da tržište u Evropi pada, a Rusija izbegava uvoz modela koji je već doživio debakl na mnogim svetskim tržištima, mnoge od tih stvari se dešavaju unazad nekoliko godina, a nizaju se i druge negativne situacije (poput ove sa izveštajem uticajnog američkog magazina).