
Svetske isporuke “Škoda” vozila su u prošloj godini porasle za 6,8 posto, odnosno na 1.127.700 vozila.
U decembru je marka “Škoda” ostvarila rast od 5,7 posto sa 91.500 isporučenih vozila i do sada je ovo najbolji decembar u istoriji kompanije.
U prvom kvartalu 2017. godine planirana je snažna modelska ofanziva sa novim SUV modelom “škoda KODIAQ” i s redizajniranim modelom “škoda octavia”.
– Postignut je novi rekord u 2016. godini. Sa našom mladom i modernom modelskom gamom uspeli smo da povećamo atraktivnost naše marke u protekloj godini – istakao je direktor “Škode” Bernhard Maier dodajući da im uspeva da s emocionalnim dizajnom, najmodernijom tehnologijom i dosta praktičnih rešenja pridobijaju nove kupce, kao i da se nadaju da će i u 2017. godini nastaviti trend rasta.
S redizajniranim modelom “škode octavia” i novim modelom “škoda KODIAQ” očekuju pozitivne impulse za marku u prvoj polovini 2017. godine.
– Novi model “škoda KODIAQ” startuje novu SUV ofanzivu marke Škoda – rekao je direktor marketinga Werner Eichhorn napominjući da je na kraju 2016. godine 75 posto maloprodajnih objekata širom sveta poprimilo novi izgled, kao i da gotovo 3.200 maloprodajnih salona u svetu ima novi korporativni identitet marke “Škoda”.
U zapadnoj Evropi “Škoda” je ostvarila rast za 5,7 posto (455.200 isporuka kupcima), a u decembru 2016. godine je isporučeno 32.600 vozila (u decembru 2015. godine 31.100).
U istočnoj Evropi marka “Škoda” je porasla za 7,2 posto na 35.100 vozila, a u decembru u ovoj regiji prodaja je porasla za 3,3 posto sa 2.800 isporuka. U Rusiji je isporučeno 55.400 “škoda” vozila, više za 0,7 posto u odnosu na 2015. godinu.
Dvocifreni rast u 2016. godini ostvaren je u Ukrajini (3.600 vozila, rast 57,2 posto), Rumuniji (10.300 vozila, rast 14,4 posto) i na Baltiku (6.500 vozila, rast 10,6 posto).
Poseban rast marka “Škoda” beleži na teritoriji centralne Evrope – marka je porasla za 6,8 posto na 183.800 isporuka. Prodaja “škoda” vozila na domaćem terenu, u Češkoj, porasla je za 3,5 posto (88.000 vozila). Dvocifren rast je ostvaren u Hrvatskoj (3.500 vozila, rast 12,7 posto), Poljskoj (56.200 vozila, rast 12,3 posto) i Sloveniji (6.300 vozila, rast 10,8 posto).
Rast je, takođe, zabeležen u Turskoj (28.900 vozila, rast 30 posto) i Izraelu (20.400 vozila, rast 14,9 posto).
Izvor: Fena / Capital.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda
Škoda i Dacia su svetle tačke istočnoevropske pa i celokupne evropske automobilske industrije i svi znamo zašto je to tako. :)
Ono što takođe treba naglasiti da su oba ta brenda pre privatizacije bila suprotnost i to čak sušta suprotnost od onoga što je danas situacija sa tim brendovima pošto danas se ne zna koji brend od ta dva ima veću prodaju.
Ovo je odličan i sve bolji pokazatelj da smo mi 2008 promašili model privatizacije i to skoro za 360 stepeni jer nam ova dva slučaja govore da se od ružne devojke može napraviti zgodna i sve više atraktivna devojka.
I dok se mi već godinama borimo za plasman od nekoliko hiljada do 10 hiljada automobila dok je, u međuvremenu prodaja FIAT-a 500L pala za nekoliko desetina hiljada automobila, Škoda je samo u okviru rasta proizvodnje imala proizvodnju kao fabrika automobila u Kragujevcu.
Veoma je ograničavajuće biti nečija ispostava i to u okviru jednog brenda i to najnebitnija i najnazadnija.
Tu nema slobode u obliku razvoja (kao u Škode) po nekoliko modela, jer u našem slučaju sve se svodi na jedan moodel (FIAT 500L) uz eventualno refreširanje tog tragikomičnog modela.
Daj da molimo Renault da nam spasi autoindustriju hehe...
Da transformisemo Zastavu u Renault Zastava.
Renault ima fabriku u Sloveniji, Rusiji (Lada), Rumuniji (Dacia). Hoće i Moskvič. Mi smo "okruženi" Renaultom i ne samo tom markom. Na svom tlu već imamo proizvođače autodelova koji rade između ostalog i za Renault. Imamo i obučenu radnu snagu koja poznaje najnovije trendove u auto-industriji. Imamo i slobodno carinsko tržište sa EU i još po kojom zemljom okolo. Imamo sve predispozicije za reindustrijalizaciju Zastave. Sve ono što nismo imali pre (a zbog čega je, pretpostavljam, Zastava svojevremeno i ugašena) imamo danas, osim političke volje da se ide u tom pravcu što je velika greška s obzirom da su sada svi realni tehnički i ekonomski parametri za izvodljivost takvog nečeg tu.
Da spomenem i to da se i domaće tržište automobila oporavlja što je samo dodatan pokazatelj da je stiglo pravo vreme da se krene u tom pravcu.
@ Renault Terminator
Nevezano za temu, čuo sam da mnogi ljudi/ kamiondžije sad idu u Rusiju da rade. Navodno, ostane im više novca. Jesi li ti čuo nešto u vezi toga? Šta ti misliš? Ja sam čuo, pa rek'o da pitam.
Fabrika automobila u Evropi ima i previse, tako da je pitanje dal ce se uopste vise praviti nove. A i ako se budu pravile sigurno nece u Srbiji, vec tamo gde vec postoje fabrike, dobavljaci i uhodana proizvodnja.
Kako da se pravi autoindustrija u Srbiji, kad nas je Fijat zakovao za patos.
Ja
Nemam pojma o tome,prvi put sad cujem to od tebe.Ima dosta nasih firmi koje drze Rusiju.Pretezno se vozi voce,hrana..Ja je nebi nikad radio pa da nema nista drugo,prije bi uzeo kramp u ruke I u kanal kopaj.
Znam da masovno ali bukvalno masovno vozaci sa E i D kategorijom odlaze iz Srbije za Njemacku I generalno EU,pogotovo sad kada su priznali nasu vozacku dozvolu,pa to sad na proljece ima da bude pravi pomor u ovoj struci.Evo ti bas danas jedan primjer iz GSP-a,na jednoj jako frekventnoj liniji,cetri autobusa nisu imali trecu smjenu,jedan bus je ostao na jednoj,drugi na drugoj okretnici a druga dva su otjerana u garazu,nema ko da vozi,nema ljudi.A tek ce da odlaze a niko ziv ne polaze ni za E a za D pogotovo,prosle godine na nivou cjele Srbije dal ima 20 novih vozaca koji su polozili za D,to je nista.
Poslodavci se zale,kukaju,nema ko da vozi a nista nepoboljsavaju uslove rada i plate.Vi vjerovali ili ne,al u Srbiji je doslo vrijeme da mozete da birate firmu u kojoj ce te da radite,mislim na vozace sa E i D kategorijom.
I u Federaciji je isto rasulo,nista nije bolje ni u Srpskoj,vozaca ni za lijeka.
http://www.bigportal.ba/soferi-pritisli-po-gasu-ka-evropi/
B.M
Pa mi fabriku vec imamo,samo da izbacimo Fiat a ubacimo Renault.A Renault se pokazao odlicnim reanimatorom mrtvih fabrika automobila za razliku od Fiata koji je I sam po sebi jedan obican les u autoindustri .
Koju fabriku imas kad Fiatu pripada dve trecine? Nisu ulozili tolike pare zbog jednog modela. Baš ce Renault da kupi Fiatovu tehnologiju :))