
Elektrifikacija je novi trend u automobilskoj industriji, a iako ga prate svi veliki proizvođači, električna vozila imaće dug put pre nego što postanu masovna pojava
Mada je ljudi koji su stajali u redu da naruče njihov Model 3, koji neće biti na tržištu do kraja ove godine, bilo mnogo, u Tesli će prošlu godinu verovatno zatvoriti s gubitkom od otprilike 570 miliona dolara.
Kao što The Wall Street Journal ističe, industrija električnih automobila mora da se nosi s dva problema. Prvi je taj da su električna vozila preskupa u ovom trenutku.
Niske cene benzina takođe su odigrale važnu ulogu pri odluci velikog broja američkih kupaca koji kupuju SUV-ove i crossovere, veliki tržišni segment u ovom trenutku. Štaviše, električni automobili trenutno zavise od subvencija koje smanjuju njihove stvarne cene, ali 7.500 dolara saveznog podsticaja odnosi se samo na prvih 200.000 prodatih vozila svakog proizvođača, a s Donaldom Trampom kao novim predsednikom ni to više nije sigurno.
Drugi problem je njihova ograničena dužina vožnje, otprilike prosečno 350 kilometara, zavisno od stila vožnje i uslovima, što se jednostavno ne može uporediti s benzinskim ili dizelskim motorom vozila.
Naravno, možete da napunite bateriju Tesle na 50 posto pomoću jednog od njegovih superpunjača za 20 minuta, ali to je puno duže od posete benzinskoj stanici i postoji samo nekoliko hiljada tačaka za punjenje u celoj zemlji, u poređenju s oko 100.000 benzinskih stanica.
Dakle, dok god industrija ne otkrije kako da ih učini jeftinijima, podari im veću autonomiju i izgradi potrebnu infrastrukturu, električni automobili neće tako brzo doživeti svoj uzlet.
Izvor: Tportal.hr
Foto: Profimedia
Naravno i u ovoj oblasti zaostajemo kao i u svemu. Bum koji ce se desiti naredne tri godine mi cemo samo ispratiti pogledom. Zemlja sa ovakvim potencijalom za proizvodnju el. energije cuci u mraku moderne civilizacije. Prodajmo EPS pa cemo strancima placati skupu struju....
kad mi naprave neki wireless punjac da mogu licno iz stana da punim bateriju, onda cu rado kupiti elektricni auto. jer trenutno nemam vremena da po gradu trazim punjac, a jos manje imam vremena da iz stana na 8. spratu sprovodim kablove do parkinga. :)
Kad bude više električnih vozila moraće voziti po sistemu par-nepar jer neće biti struje za sve.
Baterije skupe, struja sve skuplja, nedostatak stanica za punjenje, nema subvencija, nska cena benzina. Dok baterije pojeftine i dok država se seti da da subvencije cena struje će biti kao u Nemačkoj.
ja sumnjam da se ovaj tekst odnosio na trziste srbije.
baterije nisu nista skuplje nego sto bi vas kostalo da popravite sve mehanicke probleme na starijem dizelu/benzincu. Chevrolet nudi 8 godina ili 100,000 milja garanciju na baterije. posle toga ne znaci da se nece moci puniti vec samo da se nece moci puniti do 100% vec mozda 80%.
struja na zapadu je jeftina, jos jeftinija od benzina. moj komsija ima chevy volt i kaze da mu je racun za struju samo $30 mesecno skuplji od kada je kupio volta.
u americi subvencija je $7,500.
meni licno je najveci problem sto zivim u centru grada i nemam gde da punim baterije; u protivnom, da zivim negde u podnaselju gde imam uticnicu u garazi - rado bi vozio elektricni auto.
@mile
Ima i dobre i lose strane. Nisam licno zainteresovan jer sto si gore rekao, ko da juri uticnice. Okej, ima ih ovde mnogo, subvencije su dobre. Ali npr kum za C220 bluetec placa samo 300chf registraciju jer malo zagadjuje. Znaci za elektro su verovatno cene registracije skroz male. I sto me je vukla Tesla, moram onda jos neki auto da imam. Hocu npr kolima na neki dan do obliznjeg Monaka ili negde tu do 700-800km, ne mozes da se upustis u tu avanturu. Ili da idem do Srb, tamo vec totalni mrak sto se tice punjaca. Ovde ima uticnica na parkinzima trznih centara, ima ih svugde. Ovde i po CH samo bi moglo, ali kako da se uputis dalje. A, volim kolima da obilazim i gledam predele i ostalo....Dok to ne bude bilo svugde i da ne moras da mislis, tad mozda da. Ovako ne. Mozda neki Zoe malecki :) Za grad samo...Nista vise i nista skuplje
Slažem se s komentarima ali treba uzeti u obzir da je ovo još uvek relativno nova tehnologija, a napretka će biti svakako. Tu su i ostali alternativni pogoni, pre svega mislim na vodonik.
Eno i proizvođači se udružuju, kada je beše bila vest da Toyota želi da deli tehnologiju s ostalima?
Ali činjenica je da klasičnim motorima vreme polako "odzvanja"...
Poz