home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Alfa Romeo je najavio da će do 2020. godine na novoj Giorgio platformi predstaviti ukupno osam modela (za sada su tu Giulia i Stelvio), ali informacije iz Amerike kažu da će ovu platformu koristi i brojni drugi modeli iz kompanije FCA Automobiles.

Tačnije, nove informacije kažu da će Giorgio platformu sa zadnjim pogonom koristiti i budući modeli marki Maserati, Dodge i Jeep.

Posebnu pažnju privlači vest da bi Dodge trebalo da koristu ovu platformu za svoje buduće modele sa zadnjim pogonom, među njima i za naslednike Challengera, Chargera, Duranga i Journeya.

Maserati će koristiti blago modifikovanu verziju ove platforme za novi Quattroporte, Ghibli, GranTurismo i Alfieri, a verovatno i za novi SUV.

Što se Jeepa tiče, Sergio Marchionne je pre nekih mesec dana na sajmu u Detroitu otkrio i neke detalje vezane za sledeću generaciju modela Grand Cherokee.

Najvažnija vest se odnosi na to da će nova, peta generacija Grand Cherokeeja najverovatnije biti napravljena na Giorgio platformi koju koristi i Alfa Romeo Stelvio. To je u Detroitu potvrdio i sam Marchionne, osim ako se nešto ne desi što bi nagovestilo da to nije izvodljivo.

U svakom slučaju, novi Grand Cherokee se očekuje krajem 2018. ili tokom 2019. godine.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1295



Komentari

Izgleda da će WK2 biti poslednji pravi Jeep.

Autor P1 03 Feb 2017, 15:31

@ P1

Opet pitanje. Ako platforma ima dovoljno torzijsku krutost, a bome ova ima, i ako riješe ovjes za sljedeći Grand Cherokee... Gdje je onda problem?

Autor N.N. 03 Feb 2017, 19:18

N.N.
Videćemo, ne verujem da je Stelvio neki terenac.
Ako GC izgubi terenske sposobnosti koje ima, onda to više neće biti to.
Daj Bože da grešim, ali pribojavam se da ne postane soft konfekcija, sa samo visokom pozicijom sedenja od terenskih sposobnosti.

Autor P1 03 Feb 2017, 21:40

N.N.
Šta bi sa Grand Wagonerom i njegovom platformom na kojoj je trebao da bude i novi GC ?

Autor P1 03 Feb 2017, 21:42

@ P1

Ti brkaš platformu sa izborom AWD pogona i ovjesa. Ne sumnjam da će Grand Cherokee oboje imati različito od Stelvia. Uostalom tu se aktualni Grand Cherokee jako razlikuje od ML-a.

Grand Wagoneer je trebao biti na platformi aktualnog Grand Cherokeea doduše unaprijeđenoj. No uvijek su imali opciju B pa čak i C. Ta C je bila Maserati Levante kao osnova. B je ovo što ćemo vjerojatno dobiti. Grand Cherokee na Giorgiu, a Grand Wagoneer na šasiji. Samo malo se plašim kakvo bi to ruglo moglo biti. Kada pogledam one američke GMC i slične kamione.

Autor N.N. 03 Feb 2017, 21:51

NN
Plašim se da pod uticajem Italijana ne postane soft i svilen, valjda neće, videćemo.
Šta je Giorgio ?
Znači promena za GW ?
Zna li se kad se očekuje ?

Autor P1 03 Feb 2017, 22:02

@P1

Svilen bi značilo da nema dovoljnu torzijsku krutost, uvijanje karoserije. Ili brkaš pojmove?

Giorgio se zove modularna RWD platforma koju sada koriste Giulia i Stelvio.

Grand Cherokee krajem iduće godine. Grand Wagoneer ne znam. Vjerojatno do kraja 2019.

Mene više brine vrijeme potrebno za opremanje JNAP-a(tvornica za Grand Cherokee i Dodge Durango) za novi model. Oni i sada ne proizvode dovoljnu količinu Grand Cherokeea.

Autor N.N. 03 Feb 2017, 22:19

Teško da ima svilenijih vozila od Jeepa.
To je lom za održavanje. Nisu džabe potpali pod Fijat. Čak i kvalitet Fijata za klasu iznad Jeepa.

Autor Oktopod 03 Feb 2017, 22:37

Levante je odličan uživo, kao džinovski kupe izgleda.
Na prvu da se zapitaš da li je SUV
Poz

Autor Raziel 03 Feb 2017, 22:42

NN
Mislim na podvozje.
Koliko se prodaje GC, znaš li ?
Ne mogu da postignu a ? :)))
Pretpostavljam da je blizu 300k godišnje.

Autor P1 03 Feb 2017, 23:12

@ P1

Kažem ako misliš na podvozje to je riješeno velikom torzijskom krutosti Giorgia. Tako da tu straha nema.

Ne znam točne brojke proizvodnje. U toj tvornici su i Durango i Grand Cherokee. Kombinirana brojka je preko 300 000 godišnje sa tim da daleko manji dio otpada na Dodge. Sergi je rekao da nikada ne bi radio Durango da je znao da će biti ovolika potražnja za Grand Cherokeeom.

Mislim da Sergio ima skrivene planove i da ovise o Trumpu. Dio proizvodnje bi komodno mogao biti u Italiji. Tako bi riješio probleme male ponude, a za to sada postoje i tehničke osnove jer dijeli platformu sa Talijanima.

Autor N.N. 03 Feb 2017, 23:39

P1
Cuo sam da je ta platforma najbolja po krutosti u istoriji, i to modernoj od kada meri krutost. Nemoj da te nista brine jer su oni od Stila, pardon Djulijete i od Djunta napravili dva terenca, doduse sposobnih i vrednih pomena van puteva samo u najskupljim varijantama i motorima. U ostalim slucajevima su kao i ostali pozermobili.

Autor Burdus 06 Feb 2017, 14:41