
Noćas je održan mega popularni Super Bowl koji za proizvođače automobila predstavlja mogućnost promocije svojih proizvoda putem reklamnih spotova. Budući da je reč o jednom od najgledanijih događaja u istoriji televizije, cene reklamiranja idu u nebo. Tako za reklamu od 30 sekundi proizvođači moraju da izdvoje 5 miliona dolara.
Reč je o enormnoj cifri, a još neverovatnije zvuči podatak da je FCA grupa ove godine odlučila da emituje čak 3 reklamna spota ukupnog trajanja od čak 2 minuta. Svi su usmereni promociji Alfe Giulije QV. Prema cenovniku Super Bowla, ukupni izdatak za ovaj oblik promocije je čak 20 miliona dolara.
Da li će im se to isplatiti? Iako će svi verovatno odmah reći-ne, postoji teorija po kojoj promocija na Super Bowlu predstavlja mudru investiciju. Naime, Super Bowl svake godine gleda između 110 i 115 miliona ljudi. Dakle, reklama od 5 miliona dolara u stvari košta 4-5 centi po gledaocu. Ako se to uporedi s "običnim" reklamnim spotovima, čija je cena između 200 i 500 hiljada dolara, a imaju publiku od 2 do 7 miliona gledalaca, ispada da je njihova cena 8-10 centi po gledaocu. Dakle, po ovoj računici reklamni spot na Super Bowlu ima manji trošak po gledaocu. Uz to, nakon Super Bowla ljudi često na internetu pretražuju reklame, pa tako na YouTubeu najpopularnije Super Bowl reklame imaju preko 7 miliona pregleda.
Izvor: Jutarnji.hr/autoklub
Rešio Srdjo da pokori Ameriku. :)
Šalu na stranu, dobra je prva reklama, druga malo manje stavlja akcenat na Djuliju.