
Kako prenosi B92, direktor nemačkog proizvođača, Herbert Diess, izjavio je da se trend smanjenja radne zapremine automobilskih motora bliži svom kraju.
Godina unazad proizvođači automobila nude sve manje i manje motore, iz kojih inženjeri pokušavaju da izvuku što više snage. Međutim, u oktobru 2016. Rojters je objavio da VW, General Motors i Renaut nameravaju da preokrenu ovaj trend i počnu da povećavaju radnu zapreminu pogonskih jedinica u svojim modela.
U najnovijem intervjuu za britanski Telegraf, Herbert Diess je rekao da Volkswagen neće proizvoditi motore manje od 1.0 litarskog benzinca sa 3 cilindra. Takođe, prema njegovim rečima, VW dizelaši u budućnosti neće biti manji od 1.6 litara.
"Trend 'daunsajzinga' motora je završen, jer se sa daljim smanjenjem radne zapremine javlja tendencija rasta štetnih emisija", objašnjava on.
Diess kaže i da "mali dizelaši jednostavno više nisu ekonomični".
"Skoro 30% prodaje modela Polo čine vozila sa dizel motorima. Ali, s obzirom da će dizelaši u budućnosti poskupeti jer će morati da zadovolje storže emisione standarde i testove, ova vrsta automobila neće više biti toliko tražena", zaključuje Diess.
Izvor: B92.net
Foto: ariva Autoblog.rs / Volkswagen